Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Балансът в храненето е ключът към отслабването

Вторник, 17 Декември 2019 / Хранене и Здраве
1010
  • д-р Огнян Симеонов

Диетологът Огнян Симеонов: Следващият бич на човечеството е пшеницата и пшеничните изделия

 

- Идват празници, на които трапезите са пълни. Какви съвети можем да дадем на хората, за да не съжаляват след като отмине еуфорията?

 

Съветът, който мога да дам, е да се  хранят балансирано по 4-5 пъти на ден и да не пренебрегват пиенето на вода.

 

- Наднорменото тегло става все по-голям проблем не само сред възрастните, но и сред децата. Къде грешим в храненето си, г-н Симеонов?

 

За мен грешката идва от неправилното съчетаване на храните и липсата на култура по отношение на храненето. Много от хората се хранят много рядко, често по един път на ден. Нямат режим, който да включва закуска, обяд и  вечеря. Бих препоръчал два филма, които да изгледат за здравословното хранене – „Какво е здраветo“ (What the Health 2017) и „ Промяна на играта“ с продуценти Джеймс Камерън,  Арнолд Шварценегер и Джеки Чан. Хранете се с по-малко „целофанови храни“, храни богати на захар.

 

- Вярно ли е твърдението, че хлябът е основен виновник в качването на килограми?

 

Следващият бич на човечеството е пшеницата и пшеничните изделия. Дори има книги, написани от д-р Улиям  Дейвис - едната е „Пшеницата, маскираният убиец“, а  другата е   “Пълно изцеление: Живот без зърнени храни“. Той показва как за кратко време човек може да върне здравето си, избягвайки  зърнени храни и наблягайки на всички останали. В менюто трябва да имаме 70% сурови продукти и 30% обработени. Пшеницата в днешно време е хибридна и ГМО-то, което се съдържа в нея е причина за автоимунни заболявания, твърди доктор Дейвис.

 

- Наскоро отбелязахме Международния ден на хората с увреждания. Как хората, които нямат възможност да се движат активно, да бъдат в добра форма, въпреки дефицита си?

 

Не е задължително човек  да спортува, за да е във форма. Балансирано хранене, плодове и повече храни от растителен произход. Да пият достатъчно вода, да избягват обработени захари.

 

- Сладкото – враг или наш приятел е?

 

Зависи  откъде го получаваме. Ако е обработена захар, е вредно, но ако сладкото идва от плодове или мед няма проблем. Също така, ако решим да купуваме  шоколад, той трябва над 75% какао.

 

- И може ли бърз съвет към всички дами – как да посрещнем новата година в топ форма?

 

Те, дамите с наднормено тегло, не пълнеят само по празниците. Те се хранят неправилно от празник до празник, през цялата година. Ако искат да влязат в форма, да хранят балансирано, а не да се лишават от храна. Лишението води  до йо- йо ефект. Както казва Хипократ: „Нека нашата храна бъде нашето лекарство,  нашето лекарство нашата храна“.

 

Вижте още:

Колкото повече мазнини ядеш, толкова по-малко мастна тъкан имаш

Хамбургерите действат на мозъка като опиат

Строгата диета убива много повече хора от цигарите

Клетъчно хранене





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

хранене, здраве, диета, режим, здравословно, Огнян Симеонов, диетолог





StreetBoard

Десни партии се обединиха в манифест за Европа

Събота, 18 Ноември 2017 / Общество
 Поне засега платформата не е заявка за политически проект, твърдят инициаторите    ДСБ/Нова република, „Да, България”, „Зелените” и ДЕОС обявиха създаването на общата инициатива „Български манифест за Европа”. Към тях се присъедини и Б [...]

Кризата COVID-19: Ефектът на доминото

Вторник, 28 Април 2020 / Общество
Трябва да бъде увеличена безвъзмезната помощ на домакинства и фирми за да могат да оцелеят   Икономическата криза, предизвикана от разпространението на коронавируса повиши нивото на безработицата в България. Националната статистика отчита рязко увеличение на безработните от въвеждането [...]