Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Когато слънцето ни опари

Понеделник, 13 Август 2018 / Хранене и Здраве
225
  • pixabay.com

Някои съвети срещу изгаряне в сезона на плажовете

 

Въпреки че всяка година тръгваме подготвени към морския плаж, изгарянето от слънчевите лъчи често е част от морската ни почивка. Но слънцето може да ни изгори не само на плажа.

Не винаги изгарянето и увреждането от слънцето е видимо. То може да промени вашето ДНК без да има външни белези, така че кожата да започне да старее по-бързо, след време може да доведе до рак на кожата, включително и до смъртоносният меланом.

Колко бързо започва слънчевото изгаряне зависи от няколко неща, като вида на кожата, интензивността на слънцето и колко дълго сте били изложени на опасните лъчи. Първите признаци на слънчево изгаряне са, когато кожата се зачерви и след това започне да боли, а при по-тежки изгаряния може да се появят и мехури. Може дори да почувствате симптоми на грип треска, гадене, главоболие и слабост. След няколко дни кожата ви ще започне да ви сърби и да се лющи.

Има няколко начина да се справите с проблема. На първо място направете студени компреси върху кожата си или вземете хладна баня, за да успокоите изгарянето.

Ако имате кремове съдържащи ментол, камфор или алое, те ще ви помогнат.

Ако имате кокосово масло в хладилника, разтрийте изгорената кожа и ще почувствате облекчение.

Ако имате прясно мляко, то също ще ви свърши работа, тъй като има овлажняващ ефект. Потопете парче марля в прясното мляко и я поставете направо върху пострадалото място.

Яжте повече слънчогледови семки, изследванията показват, че усиленият прием на храни съдържащи витамин Е, спомага за намаляването на възпалението при изгарянето от слънце.

Използвайте охлаждащи етерични масла. Може бързо да почувствате облекчение от изгарянето, ако напоите хавлиена кърпа във вода, в която сте разтворили няколко капки уважаващи етерични масла от лавандула, сандалово дърво, евкалипт, шипка или просто пък вземете хладна вана с тази вода.

Когато кожата ви пламти, разходете на хладния въздух и се насладете на вечерта, добре е в такива случаи кожата да диша.

Пийте много вода изгарянията водят до дехидратация.

Нека да припомним отново как да се пазим. Носете светли и широки дрехи, използвайте слънцезащитни продукти и не се излагайте на слънчевите лъчи между 10 и 16 часа.

 

Вижте още: 

Как да пазим децата от слънцето





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

слънце, слънчево изгаряне, защита от ултравиолетови лъчи

StreetInside

Приятелите или семейството?

Сряда, 05 Юли 2017 / Към себе си
Не едно изследване показва, че хората, с които имаме най-пълноценни отношения, са извън роднинския кръг   Казваме, че семейството и домът са нашата опра, но живеем в динамични времена и много често сме далеч от дома и разчитаме на приятелите си. Всъщност много изследвания показват [...]

Илън Мъск привлече $27 млн. за създаването на невронна гривна

Понеделник, 28 Август 2017 / Кариера
Neuralink работи върху създаването на миниатюрни чипове, които подобряват когнитивните способности на хората   Основаната от Илън Мъск млада компания Neuralink привлече $27 милиона инвестиции за създаването на „невронна гривна“, която може да съедини човека с компютъра. Върх [...]