Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Смейте се, за да сте здрави

Неделя, 08 Януари 2017 / Хранене и Здраве
505
  • pixabay.com

 

10 начина за подобряване на имунитета

 

Доказано е, че хората боледуват по-рядко, не само когато водят здравословен начин на живот, но и избягват стреса и живеят, както биха казали психолозите, “в мир със себе си”. Ето няколко съвета за повишаване на имунитета от Zdrave.bg:

 

1. Срещайте се, общувайте

Вниманието и подкрепата на околните влияят благотворно на имунитета. Доказано е, че при по-общителните хора има по-малка вероятност от разболяване. Според специалистите, в тази “контактна” терапия е много важно докосването. Прегръдките, дори ръкостискането стимулират активността на Т-клетките, които откриват и унищожават вредните микроорганизми.

 

2. Слушайте музика

Това повишава имунитета, но само ако мелодията е ви “по душа”. Защото нали това, което успокоява един човек, дразни друг. Ако слушайки дадена музика, усетите “мравки” по тялото, това означава, че се стимулират същите мозъчните центрове, както в процеса на хранене или секс. Специалистите твърдят, че хората, които свирят на някакъв музикален инструмент или композират, притежават имунни клетки с по-висока активност.

 

3. Намалете и избягвайте шума

Той е вреден не само за слуха. Всеки неприятен звук предизвиква мускулно напрежение, спазми на съдовете и нарушение в храносмилането. Изследванията доказват, че постоянната работата в условия на шум способства за покачването на адреналина и увеличаването на риска от сърдечно-съдови заболявания. Кучешкият лай, алармите са сред най-вредните звуци.

 

4. Научете се да виждате хубавото

Продължителността на живот на оптимистите е средно с 12 години по-голяма в сравнение с песимистите, твърдят учени от известната клиника “Мейо” в САЩ. Мрачните и нервните хора, а също и тези, които са в постоянен стрес, като правило имат слаба имунна защита. Разбира се, негативизмът е и черта от характера, но ако “розовите очила” могат да повишат защитните сили на организма, това означава, че си струва да ги “носим”.

 

5. Хранете се правилно

При гладуване, организмът започва да произвежда хормони на стреса. Ако отслабвате дори с 1 кг седмично, в организма ви ще се намали активността на Т- клетките, които разпознават вредните микроорганизми и чуждите клетки. Имунните стимулатори ще ви помогнат да се справите по-бързо с настинката, но те няма да ви донесат друга полза. Внимавайте с употребата им - прекалено високата доза е дори опасна за здравето.

 

6. Смейте се по-често

Искреният смях повишава нивото на антителата и стимулира активността на левкоцитите. Доказано е, че гледането на комедиите повишава имунитета на молекулярно ниво. Смехът засилва кръвообращението, подобрява храносмилането, стабилизира налягането и намалява мускулното напрежение.

 

7. Използвайте мозъка си

Доказано е например, че дори играта на карти стимулира активността на имунната система. Между защитните механизми на организма и отделите на мозъка, отговорни за планирането, паметта, инициативата и абстрактното мислене, съществува пряка връзка.

 

8. Движете се

Редовните умерени физически упражнения са способни да мобилизират защитните механизми на организма и да повишат активността на левкоцитите. Но не прекалявайте, защото голямото натоварване може да провокира развитието на синдрома на хроничната умора.

 

9. Научете се да се отпускате

При стрес в организма се произвеждат хормоните кортизол и адреналин, които понижават имунитета. Ето защо често по време на изпити, при наличие на чести конфликти на работното място или други проблемни ситуации, човек по-лесно става жертва на настинката или грипа. Ако редовно се занимавате с релаксация (медитация или аеробика), ще можете да намалите стреса и да укрепите вашия имунитет.

 

10. Спете в абсолютна тъмнина

Само в пълен мрак в човешкия организъм може да се изработва достатъчно количество от хормона мелатонин. Той предотвратява много заболявания. Някои изследвания твърдят, че намалява риска от рак на гърдата. Дори слабата светлина от циферблата на часовника или уличната лампа може да попречи на производството на достатъчно мелатонин. Затова - старайте се да спите в стая, в която не се прокрадва нито един лъч светлина.

 





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

здраве, имунитет, смях, стрес, движение

StreetInside

Как Вселената се напълни със светове

Сряда, 06 Декември 2017 / На предела
Как са възникнали ранните галактики?   След Големия взрив пространството е абсолютна тъмнина. След милиард години Вселената започнала да се разширява и да става по-прозрачна. Появили се галактики, планети, звезди и други обекти. Това е историята, с която сме свикнали, но подробностите о [...]

Медитацията спира смаляването на мозъка

Понеделник, 07 Ноември 2016 / На предела
Интензивното смаляване на мозъка може да доведе до старческо слабоумие, депресии и риск от инфаркт   Медитацията не е просто занимание, свързано с духовност или философия. Тя оказва физическо въздействие върху мозъка, затова потенциално може да предотврати мозъчни заболявания. Ето крат [...]