Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

50 години от тестването на първия автономен автомобил

Понеделник, 17 Септември 2018 / Стил
667
  • Continental
  • Continental
  • Continental
1 / 3

На 11 септември 1968 години Continental представи първия електронно управляван автомобил

 

Преди дни се навършиха точно 50 години откакто германската технологична компания Continental представи пред света своята първи електронно управляван автономен автомобил. На 11 септември 1968 година на своята тестова писта Contidrom, пред смаяната публика, германската компания представи автомобил, който се оказа, че е поглед в бъдещето на шофирането.

Повече от 400 медии отразяват събитието със заглавия като „Бъдещето е тук“ и „В завоя с призрак зад волана“. Самото събитие е резултат от проект, чиято първоначална цел е да демонстрира как автомобилни гуми могат да бъдат тествани чрез прецизни научни методи при контролирани условия. Но инженерите на Continental надминават себе си и технически възможното по онова време.

„Ние сме благодарни на нашите пионери и изобретателни инженери, които развиха автономен автомобил преди пет десетилетия. По този начин те постигнаха значително технологично постижение в корпоративната ни история, което повлече множество иновации.“, отбеляза по повод на годишнината Д-р Елмар Дегенхарт, главен изпълнителен директор на Continental.

“Автономният автомобил от 1968 година е част от една непрестанна цел на Continental, тогава производител на гуми, а днес технологична компания, а именно да осигури безопасната, чиста и интелигентна мобилност на бъдещето.“ Системите за теста на автономния автомобил през 1968 година са създадени за Continental от Siemens, Westinghouse и учени от технологичните университети на Мюнхен и Дармщат.

Самият автомобил е насочван по пистата от кабел на пътя, който генерира магнитно поле, а електронната система на автомобила използва сензори, които засичат дали автомобила е на пистата и автоматично коригира управлението. Създадена с цел да подобри до този момент субективните изследвания на автомобилни гуми, системата използва вградени в автомобила намотки, които засичат магнитното поле, излъчвано от жицата на пътя и по този начин осигуряват прецизен електронен контрол.

Системата за електронно управление е инсталирана на Mercedes-Benz 250 Automatic (познат като „осемтактовия“). Тя включва огромен обем от оборудване като електромеханично управление, електро-механичен регулатор на подаването на газ и радио система за предаване на резултатите – една върхова технология за онова време. В допълнение, калниците и броните са накичени с антени, електроника, а в багажника се намира електропневматичната спирачна система. Чрез кабел, свързан с автомобила, от контролната станция до пистата изпращат команди за спиране, ускорение или натискане на клаксона. Ползата от тази изцяло нова тестова система бе, че изолира възможността от човешка намеса и в резултат допринася за значително увеличаване на точността на измерванията.

„За нас инженерите, е-автомобила беше като невероятна голяма играчка.“, си спомни Ханс Юрген Мейер, който преди 50 години бе младият инженер, отговорен за проектирането на измервателните системи. На тържественото събитие на Contidrom по повод годишнината на тестовете тържествени гости бяха трима от главните инженери, които вече са пенсионери. За тях въплъщението на е-автомобила не е модерния електрически автомобил, а техния „електронно управляван автомобил“. „Когато се качиш в автомобила, непрекъснато чуваш щракането на стъпковия мотор, която управлява волана. За служителите като нас, този автомобил бе ежедневие, но за гостите от целия свят той беше изключително впечатляваща и невероятна гледка - един автомобил, който се движи без своя шофьор. Те видяха, че Continental постига нещо наистина изключително.“

Клаус Вебер, другият инженер от тогавашния отдел „Електроника“, си спомня: „Металът в бетона най-вероятно влияеше на магнитното поле от време на време. Докато колата се движеше в права линия всичко беше наред, но ние се интересувахме особено от страничния аквапланинг – с други думи, как автомобилът се държи в завой на мокра настилка. И тогава, често се случваше внезапно автомобилът да изгуби кабела и да спре. На пистата бяхме вградили и стъкло, под което имаше високоскоростна камера, която правеше 10 000 кадъра в секунда. Целта ни беше да видим как блоковете на протектора на гумата се държат в движение. Кабелът трябваше да бъде положен по такъв начин, че да гумите на автомобила да минават точно над стъклената част на пистата. Това понякога се получаваше и понякога не се получаваше.“

 

Вижте още:

Вода в двигателя

Кола или самолет? И двете 

 





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

Continental, автономен автомобил





StreetInside

Намирането на финансиране остава основен проблем за младите учени

Вторник, 17 Март 2020 / Кариера
Това показва поредното проучване на Фондация „Карол Знание“   Намирането на финансиране за практическата реализация на научните разработки остава най-сериозният проблем за 56% от българските докторанти. Това показва поредното проучване на Фондация „Карол Знание“. [...]

Войните не са само на континентите ни

Неделя, 13 Март 2022 / Към себе си
Те са постоянно вътре в нас   Струва ми се, че най-хубавото нещо, което може да се случи на човечеството, тези дни, е медиите, всички социални мрежи и канали за информация да изчезнат! Ей така просто! Пуф, и край! Да останат в историята! Да, те имат и своите неуспорими предимства, във в [...]