Магазините на веригата скоро ще станат 100
Стратегията за трайно изгодни цени доведе до двуцифрен ръст на оборота на най-голямата дрогерийна верига у нас dm България. Проучване на компанията, че тази концепция е привлякла над 70% от постоянните клиенти.
Веригата има ангажимент да не променя цените на целия си асортимент най-малко за четири месеца, като датата е обозначена на всеки етикет. Така хората имат възможност да пазаруват любимите си стоки на изгодни цени, без да бъдат изкушавани да сменят предпочитанията си заради краткосрочно намаление на подобен продукт или марка. От друга страна, този модел подкрепя рационалното пазаруване като ограничава презапасяване с излишни стоки на промоция.
За последната финансова година dm България отчита оборот от близо 175 милиона лева, което представлява двуцифрен ръст от близо 12% и отвежда компанията на лидерската позиция в сектора. Бизнес моделът й предлага бързо и удобно пазаруване на над 16 000 продукта.
dm България е част от водещата група за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа – dm drogerie markt, която за финансовата 2020/2021 година отбелязва приходи в размер на 12,265 милиарда евро с ръст от 6,5%. Общо магазините на концерна dm са 3 862, а служителите са повече от 66 000. През следващата финансова година компанията ще навлезе и на пазара в Полша, с което броят на страните, в които развива своята дейност ще нарасне до 14.
През следващата година dm магазините ще станат 100
През последната година dm България е инвестирала 6,7 милиона лева в България, което е ръст от 24% в сравнение с периода 01 октомври 2019 г. – 30 септември 2020 г. Те са основно за разширяване и модернизиране на филиалната мрежа, като в последните 12 месеца бяха открити 6 нови магазина. В момента веригата има 93 магазина в 30 града. Плановете на компанията са през следващата финансова година броят на магазините да надхвърли числото 100, а градовете, в които има dm филиали да станат 40.
Маски, грим и бебешки продукти
Допреди Ковид пандемията най-търсени бяха декоративната козметика, боите за коса и шампоаните. В последните 12 месеца най-търсените продукти по показателя оборот са различни видове спирала за очи. На второ място са непромокаеми предпазни маски за многократна употреба, което показва че дамите искат не само да имат неустоим поглед над маските, но и да бъдат защитени от вируса. Сред най-купуваните стоки е бебешко мляко dmBio, бебешки пелени тип „гащички“ и био комбиотик мляко за кърмачета.
Фокус върху устойчивостта
През изминалата година важно направление в дейността на dm беше „зелената“ промяна и подкрепата за устойчивото развитие на асортимента. В резултат на това за първи път компанията предложи в България 14 продукта с неутрално въздействие не само върху климата, но и върху околната среда - продукти за грижа за лице и тяло, за дамска хигиена, перилни и почистващи препарати и тоалетна хартия. Всички те са от собствените марки alverde, Denkmit, Jessa, SUNDANCE и Sanft&Sicher и са обединени в новата линия Pro Climate, разработена в партньорство с Техническия университет в Берлин. При нейното създаване подробно са анализирани, и впоследствие намалени, влиянията върху природата по време на целия жизнен цикъл на един продукт - от добиването на ресурсите през материалното му производство и транспорта до изхвърлянето на опаковката му след употреба.
Компанията продължава да разширява асортимента си с продукти, които са екологична алтернатива на конвенционалните. Пример за това са бамбуковите четки за зъби и клечки за уши в категория „Лична хигиена“, бамбуковите сламки при продуктите за дома и бебешките комплекти за хранене за многократна употреба. Щадящо природата решение е и опаковките при кремовете, шампоаните и душ геловете да се изработват с все по-голямо съдържание на рециклирани материали и самите те да са рециклируеми. Целта на dm е до 2025 г. минимум 90% от пластмасовите опаковки на нехранителните продукти от dm марките да съдържат поне 30% рециклиран материал.
Компанията въведе и редица алтернативи на продукти, изискващи пластмасова опаковка, като твърд душ гел или твърд шампоан, които могат да бъдат опаковани в хартия или друг щадящ природата материал. Допълнително, до 2025 г. 90% от опаковките на продуктите от dm марките трябва да бъдат рециклируеми. Още по-амбициозна е целта най-малко 70% от съдържанието на опаковките да може да се рециклира до висококачествен материал.
Компанията предлага в България 1 500 продукта био храни и сертифицирана натурална козметика, обозначени със специален зелен етикет на рафт. Във всички магазини са обособени специални сектори за био храни, а където е възможно – и за натурална козметика. В този сегмент най-търсени са продуктите от марката alverde, която е и най-продаваната марка сертифицирана натурална козметика в Германия.
По 100 дървета за всеки тон рециклирани опаковки
Актуалната CSR кампания на dm е “Ще остана опаковка и в следващия си живот”. Много пластмасови опаковки на продукти от dm марките вече се произвеждат с висок дял рециклиран материал и са проектирани така, че да могат да се рециклират отново. Рециклираният материал, който се предлага на пазара, е твърде недостатъчен или наличният не е толкова чист, за да бъде одобрен за използване в козметичната индустрия. Прекалено много пластмаса се изгаря или в идеалния случай, се използва за производство, например, на саксии за цветя. Това е известно като "downcycling": пластмаси, които сa замърсeни или смесени, са подходящи за градински пейки, но не могат да се използват отново за опаковъчен материал за козметика. Затова dm планира да събере опаковките от продукти, които са използвани и да ги предаде за рециклиране. Кампанията „Ще остана опаковка и в следващия си живот“ е насочена именно срещу разхищението на ресурси и е дългосрочна.
Празните опаковки следва да са предимно бели, светли или прозрачни и да имат един от следните знаци на дъното или на гърба – HDPE, PE, PP или PET. Това са предимно опаковки от душ гел, шампоан, балсам, лосион, козметични продукти, почистващи и перилни препарати. Без значение на коя марка са празните пластмасови опаковки, важно е да отговарят на горепосочените характеристики. Не се приемат опаковки от хранителни продукти, от бутилки от вода и напитки, независимо какви знаци има върху тях. Цялата логистика по събиране и предаване на опаковките се поема от dm, а за всеки 1 000 килограма опаковки се засаждат по 100 дървета с подкрепата на Гората.бг.
В партньорство с фондация „Живот със Синдром на Даун“ от началото на 2021 г. брандирани шарени чорапи и книжки се продават във всички dm магазини. Средствата от продажбата им са в подкрепа на дейността на фондацията. Също така през лятото беше проведена кампания с кауза в полза на „Живот със Синдром на Даун“ - през месеците юни, юли и август dm отделяше по 0,10 лв. при продажбата на всеки закупен слънцезащитен SUNDANCE продукт и така бяха събрани 7 000 лв.
През месец ноември 2020 г. за втори път беше проведена и кампанията Giving Friday. В последния петък на месеца 3% от дневния оборот на всички dm магазини беше дарен – на SOS Детски селища и по-конкретно на Звено „Майка и бебе“, гр. Габрово, което подкрепя млади майки и бременни жени, предоставяйки им временно настаняване до шест месеца. Дарената сума беше 17 000 лв.
Над 880 служители в България
С разширяването на филиалната мрежа, нарасна и броят на служителите на компанията, които към края на финансовата година са 883, като продължава да инвестира в различни обучения, предлага финансови стимули и е на 15-о място в класацията за най-добър работодател в проучването Employer of Choice. В условията на пандемия dm създаде свой кариерен сайт: www.dm-jobs.bg и нова система за подбор според най-модерните HR тенденции.
След като през учебната 2020/2021 година стартира първият клас в Професионалната гимназия по химични и хранително вкусови технологии „Д. И. Менделеев“ в гр. Варна, от новата учебна година още 12 ученици в плевенската гимназия „Луи Пастьор“ ще преминат 5-годишен курс на обучение по професията с официално наименование „Консултант козметични, парфюмерийни, биологични продукти и битова химия”.
В системата на дуалното обучение dm България участва активно в професионалната подготовка на ученици по още две професии - „Икономист“ и „Спедитор-логистик“. Към момента компанията си партнира с 11 гимназии в 8 града, а 77 ученици са избрали dm, за да направят своя стаж по програмата.
Вижте още: