Новата търговска стратегия на dm България им донесе скок на оборота с 45%
Стабилните цени и новата стратегия за онлайн поръчки доведоха до рекорден ръст в оборота на дрогерийната верига dm България. За година от компанията отчитат скок на оборота от почти 45%. Клиентите пък са се увеличили с 29%, като много от тях са избрали да поръчат стоките си онлайн. Средният размер на онлайн сметката е над 3 пъти по-висок в сравнение с този във физическите магазини на веригата. Освен това, през интернет хората купуват четири пъти повече продукти спрямо посещението във физическите филиали, отчитат от компанията. Ключът на този успех отново е политиката за трайно ниски цени, съчетана със специални промоции за пазаруващите от дистанция.
Според Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България с ресор „Маркетинг и снабдяване“, четвъртата причина е непрекъснатото разширяване на асортимента. Към момента онлайн могат да бъдат закупени над 11 000 стоки. Това е ръст от близо 30% в сравнение със септември миналата година. Наблюденията показват, че хората от градовете, в които има магазини на компанията, предпочитат хибридния модел на пазаруване. Те разглеждат и избират стоки онлайн и ги вземат на място с експресно получаване в избран от тях магазин, като времето за обработка на поръчката е само 90 минути. През последната година почти 30% от клиентите са избрали този метод на пазаруване.
Резултатът от тази стратегия е оборот от 310,6 млн. лева за финансовата 2022/2023 година. Според председателя на Борда на управителите на dm България Андрей Петров, с това компанията е безспорен лидер по този показател в сектора на търговията с дрогерийни стоки у нас. За година компанията инвестира 11,5 млн. Лева, което също е ръст от над 40 на сто.
Според Петров в основата на ръста са ефективният бизнес модел на dm, ценовата стратегия „Трайно изгодно“ и развитието на онлайн магазина. За сравнение средно оборотът на веригата в 12 европейски държави, в които оперира, отчита ръст от 12,8%.
Малко след старта на онлайн магазина, стартира и приложението Моят dm, което предлага множество удобни функционалности за хората. Сред тях са възможност за проверяване на наличност на стока в онлайн магазина или в любимия физически филиал и за търсене в различни категории или по бранд. Освен това хората могат да сканират вече закупени продукти и да ги поставят в списъка си за пазаруване. В приложението е интегрирана и удобна търсачка за магазините, която показва най-близкия магазин и дава възможност за запазването му като предпочитан.
През приложението Моят dm клиентите могат да участват и в томболи за награди и отстъпки и да активират различни ваучери. Използването на тези функционалности става чрез сканиране на QR кода на приложението на касите на магазина. При онлайн пазаруване те се отчитат автоматично при завършване на поръчката.
През последната година dm България открива 12 нови обекта и така вече има 110 филиала в 40 града, включително Разлог, Смолян, Поморие и Дупница. Плановете за финансовата 2023/2024 година са да бъдат открити поне още 10 нови магазина, с които ще има свои клонове и в Карлово, Асеновград, Елин Пелин и Равда.
Новите dm магазини ще са с по-нисък СО2 отпечатък
Важен елемент е стремежът за намаляване на въглеродния отпечатък и потреблението на енергия на магазините. Например, за изработването на магазинното обзавеждане се предпочитат рециклирани и напълно рециклируеми материали. Според плановете на компанията от 2025 г. поне 30% от пластмасата, използвана за обзавеждане на магазините, трябва да е от рециклиран материал, а до 2040 г. трябва да бъде постигната от 100%.
Друга стъпка за намаляване на въглеродния отпечатък на dm България е използването на „зелена“ енергия. Вече два от магазините работят с електричество, добито от фотоволтаици - в Кърджали и в София. Компанията планира изграждането на фотоволтаични инсталации и върху други свои магазини през 2024. И за изминалата финансова година Логистичният център на dm България, заедно с половината физически магазини, се захранват от чиста енергия, която е 100% добита от възобновяеми източници.
Тече и проект за оптимизиране на дизайна на опаковките на продуктите от dm марките с цел да максимално оползотворяване на палетата и на пространството при транспортиране.
Важна инициатива по отношение на опазването на околната среда е и кампанията „Ще остана опаковка и в следващия си живот“. От старта ѝ през септември 2021 г. са събрани над 13 тона пластмасови опаковки, които ще бъдат транспортирани в Германия. Там ще бъдат преработени в качествен рециклат и използвани в производството на опаковките на продуктите от dm марките.
Друга инициатива за намаляване на пластмасовите отпадъци е разширяването на мрежата от станции за повторно пълнене на био препарати на марката Planet Pure. В България вече има четири такива инсталации в градовете София и Пловдив.
36 000 лева бяха дарени в подкрепа на социални каузи на дългогодишни партньори
За четвърта поредна година компанията не провежда „Black Friday“, а Giving Friday и дари 3% от дневния си оборот в деня на голямото пазаруване на SOS Детски селища. Събраната сума беше в размер на 22 000 лева, което е с 47% повече в сравнение с предходното издание на инициативата. Те бяха дарени в подкрепа на звено „Майка и бебе“, гр. Габрово, което предоставя временно настаняване до 6 месеца на бременни жени и майки в риск да изоставят децата си, насърчава родителската привързаност, подпомага младите майки чрез социално, психологическо и юридическо консултиране и подкрепа.
Друга важна инициатива е подкрепата за фондация „Живот със Синдром на Даун“. Вече седем години dm България е един от основните партньори на благородната кауза. В периода 01 май-31 август 2023 г. при всеки закупен слънцезащитен продукт с dm марката SUNDANCE 0,10 лева или общо 14 000 лв. бяха дарени на фондацията в подкрепа на различни проекти по адаптирано плуване, физиотерапия, арт терапия и музикотерапия за деца със синдром на Даун от 5 града в България през 2024 г.