Компанията за дрогерийни стоки dm България показва, че грижата за хората се отплаща
Търговците инвестират огромни суми, време и енергия в седмичните промоции, при които за определения период много от продуктите могат да се намерят на по-ниска цена. Стратегията доказано работи, показват го оборотите, показва го и състезанието между хипермаркетите с какъв трик да привлекат повече потребители. На не толкова голям пазар като българския обаче, лоялността на потребителите е онова, което носи повече търговски успехи. Поне според опита на веригата за козметика и стоки за бита dm, която въведе политиката за „трайно изгодни цени“.
Концепцията е създадена от основателя на компанията Гьотц Вернер, съвместно с потребителското сдружение „Инициатива на критичните потребители” в Германия – една от най-големите организации за защита на потребителя в Европа. Резултатът от тази политика за търговската верига у нас се изразява в оборот от над 157 милиона лева за последната година, 87 магазина в 27 града и 800 служители.
Въпреки че по време на пандемията тази компания въведе едни от най-стриктните като организация мерки за сигурност, тя предложи на клиентите си и възможност да ги поръчат онлайн чрез платформата foodpanda.
Професия „дрогерист“
А през 2020 година професията „дрогерист“ е официално регистрирана в България и в професионалната гимназия по химични и хранително вкусови технологии „Д. И. Менделеев“ в гр. Варна стартира първият дуален клас за обучение на такива специалисти.
Наред с останалите предмети, учениците ще изучават и специализирани дисциплини като химия, ботаника и фармакогнозия, стокознание, фармакология, токсикология, козметика, биология и предприемачество. Освен това подробно ще се изучава не само състава на козметични, биологични и химични продукти, но и какво е тяхното въздействие върху човешкото тяло.
Още в 11-и и 12-и клас под формата на дуално обучение те ще могат да работят във вериги магазини на намалено работно време с подписани трудови договори. Голямото предимство на професията е, че тя се получава в рамките на средното образование.
„Дрогерист“ е професия, която в немскоезичния свят - Германия, Австрия и Швейцария, съществува от десетилетия. Нейното развитие е свързано с нарастването на популярността на специализирани вериги за търговия с дрогерийни стоки като dm и разширяването на асортимента в тях, което налага в магазините да има обучени специалисти и така започва развитието на професията, която бързо се утвърждава като базова за сектора на търговията с дрогерийни стоки.
В системата на дуалното обучение dm България участва активно в професионалната подготовка на ученици по още две професии - „Икономист – търговия“ и „Спедитор логистик“. Към момента по тях обучават 66 ученици в 7 гимназии в страната.
Giving Friday вместо Black Friday
Като алтернатива на традиционния вече и за България „Черен петък“, dm България за втора поредна година ще проведе кампанията Giving Friday, която е с благородна кауза. За първи път кампанията се проведе на 29 ноември 2019 година. В този ден 2% от дневния оборот във всички магазини на dm бяха дарени на Центъра по детска хемодиализа към „Специализирана болница за активно лечение по детски болести - проф. д-р Иван Митев" – София. По време на Giving Friday бяха събрани 10 800 лева като с подкрепата на партньори сумата достигна 15 000 лв., с които беше закупен съдов доплер за болницата. Тази година dm България отново организира Giving Friday, като този път ще дари 3% от оборота си на 27 ноември 2020 г. в подкрепа на Звено “Майка и бебе” към SOS Детски селища.
Друга значителна CSR инициатива на dm е и даряването на специализирани апарати за обдишване в 6 държави, в които работи компанията. Това е проект на концерна dm и е продължение на политиките за социална отговорност на компанията, с които тя желае да даде своя принос за справяне с коронавирус пандемията. В България ще бъдат дарени два от уредите - на Covid отделенията на спешната болница „Н. И. Пирогов“ и на университетската болница „Александровска“, които са на първа линия в борбата с пандемията. Апаратите, които са от марката Dräger, са закупени от Германия и са на стойност 36 600 евро.
Благодарение на добрите си резултати през изминалата година, на инвестициите в развитието на служителите, на непрестанното разширяване на асортимента и на политиката за стимулиране на устойчивото развитие, през месец октомври dm беше обявена за „Най-добър международен ритейлър“ в България за 2020 г. Наградата беше присъдена по време на 11-а годишна церемония „PRrogressive Awards 2020”, организирана от сп. „PRogressive”.
Вижте още:
Добрият пример: Компания раздаде бонуси на служителите си заради коронавируса
Каква е тайната на красотата на жените от Азия?