Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Трайно изгодните цени като алтернатива на промоциите

Петък, 13 Ноември 2020 / Стил
205
  • dm

Компанията за дрогерийни стоки dm България показва, че грижата за хората се отплаща

 

Търговците инвестират огромни суми, време и енергия в седмичните промоции, при които за определения период много от продуктите могат да се намерят на по-ниска цена. Стратегията доказано работи, показват го оборотите, показва го и състезанието между хипермаркетите с какъв трик да привлекат повече потребители. На не толкова голям пазар като българския обаче, лоялността на потребителите е онова, което носи повече търговски успехи. Поне според опита на веригата за козметика и стоки за бита dm, която въведе политиката за „трайно изгодни цени“.

Концепцията е създадена от основателя на компанията Гьотц Вернер, съвместно с потребителското сдружение „Инициатива на критичните потребители” в Германия – една от най-големите организации за защита на потребителя в Европа. Резултатът от тази политика за търговската верига у нас се изразява в оборот от над 157 милиона лева за последната година, 87 магазина в 27 града и 800 служители.  

Въпреки че по време на пандемията тази компания въведе едни от най-стриктните като организация мерки за сигурност, тя предложи на клиентите си и възможност да ги поръчат онлайн чрез платформата foodpanda.

 

Професия „дрогерист“

 

А през 2020 година професията „дрогерист“ е официално регистрирана в България и в професионалната гимназия по химични и хранително вкусови технологии „Д. И. Менделеев“ в гр. Варна стартира първият дуален клас за обучение на такива специалисти.

Наред с останалите предмети, учениците ще изучават и специализирани дисциплини като химия, ботаника и фармакогнозия, стокознание, фармакология, токсикология, козметика, биология и предприемачество. Освен това подробно ще се изучава не само състава на козметични, биологични и химични продукти, но и какво е тяхното въздействие върху човешкото тяло.

Още в 11-и и 12-и клас под формата на дуално обучение те ще могат да работят във вериги магазини на намалено работно време с подписани трудови договори. Голямото предимство на професията е, че тя се получава в рамките на средното образование.

„Дрогерист“ е професия, която в немскоезичния свят - Германия, Австрия и Швейцария, съществува от десетилетия. Нейното развитие е свързано с нарастването на популярността на специализирани вериги за търговия с дрогерийни стоки като dm и разширяването на асортимента в тях, което налага в магазините да има обучени специалисти и така започва развитието на професията, която бързо се утвърждава като базова за сектора на търговията с дрогерийни стоки.

В системата на дуалното обучение dm България участва активно в професионалната подготовка на ученици по още две професии - „Икономист – търговия“ и „Спедитор логистик“. Към момента по тях обучават 66 ученици в 7 гимназии в страната.

 

Giving Friday вместо Black Friday

 

Като алтернатива на традиционния вече и за България „Черен петък“, dm България за втора поредна година ще проведе кампанията Giving Friday, която е с благородна кауза. За първи път кампанията се проведе на 29 ноември 2019 година. В този ден 2% от дневния оборот във всички магазини на dm бяха дарени на Центъра по детска хемодиализа към „Специализирана болница за активно лечение по детски болести - проф. д-р Иван Митев" – София. По време на Giving Friday бяха събрани 10 800 лева като с подкрепата на партньори сумата достигна 15 000 лв., с които беше закупен съдов доплер за болницата. Тази година dm България отново организира Giving Friday, като този път ще дари 3% от оборота си на 27 ноември 2020 г. в подкрепа на Звено “Майка и бебе” към SOS Детски селища.

Друга значителна CSR инициатива на dm е и даряването на специализирани апарати за обдишване в 6 държави, в които работи компанията. Това е проект на концерна dm и е продължение на политиките за социална отговорност на компанията, с които тя желае да даде своя принос за справяне с коронавирус пандемията. В България ще бъдат дарени два от уредите - на Covid отделенията на спешната болница „Н. И. Пирогов“ и на университетската болница „Александровска“, които са на първа линия в борбата с пандемията. Апаратите, които са от марката Dräger, са закупени от Германия и са на стойност 36 600 евро.

 

Благодарение на добрите си резултати през изминалата година, на инвестициите в развитието на служителите, на непрестанното разширяване на асортимента и на политиката за стимулиране на устойчивото развитие, през месец октомври dm беше обявена за „Най-добър международен ритейлър“ в България за 2020 г. Наградата беше присъдена по време на 11-а годишна церемония „PRrogressive Awards 2020”, организирана от сп. „PRogressive”.

 

Вижте още:

Добрият пример: Компания раздаде бонуси на служителите си заради коронавируса

Каква е тайната на красотата на жените от Азия?

 





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

dm България, трайно изгодни цени, търговия, козметика





StreetInside

Правилният избор е този, който ни носи покой

Събота, 14 Декември 2019 / Към себе си
Умът ни често се опитва да ни саботира чрез поредица от отровни мисли   Малък квартален магазин. Докато пазарувах забелязах една позната, която не съм виждала от години. Излязохме заедно от магазина и за кратко вървяхме в една посока. - Видя ли собственичката? Момичето, което ни обслужв [...]

Книгата дава живот на душата

Сряда, 11 Септември 2019 / Към себе си
Как библиотеката превърна едно дете в успешен възрастен?   Книгата е била мой пътеводител от момента, в който се научих да чета. Тя ме учеше на всичко необходимо в житейски план. Тя стана огледало на моята същност. Светът на книгите е омайващ и вдъхновяващ за всяко дете. Книгата дава жи [...]