Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Училището „Брайтуъркс“ в Сан Франциско

Неделя, 11 Ноември 2018 / В клас
443
  • sfbrightworks.org
  • sfbrightworks.org
  • sfbrightworks.org
  • sfbrightworks.org
1 / 4

Това е общност, в която се насърчава изследователската дейност и откривателството

 

Училището „Брайтуъркс“ (Brightworks) в Сан Франциско позволява на децата да правят неща, които изправят косите на всеки родител. Те играят с огън, цапат се и разглобяват домакински уреди.

"Ние искаме нашите ученици да бъдат пряко ангажирани в оформянето на образователната система и насърчаваме техните хобита по всякакъв начин", казва координаторът на програмата Джъстин Маколи.

Това е общност, която се стреми да създаде смислено учебно преживяване на основата на задълбочено търсене, сътрудничество чрез доверие, творчество и развитие, за да възпита способни и адаптивни граждани на света.

„Ние използваме реални инструменти, истински материали и реални проблеми, за да насърчим любовта на учениците към ученето, любопитството към света, способността да се ангажират, упоритостта да мислим и да правим големи и невероятни неща“, казват създателите на училището.

Обучението се случва навсякъде: в училище, у дома, в парка и сред природата. В това училище учителите поощряват любопитството и интереса на децата, като създават среда за изследване, която да обедини академичните знания с нещата от живота. Целта на образованието Brightworks е децата да разберат, че тяхното образование е процес, който се случва навсякъде.

Учениците работят в смесени групи, а учителите се наричат сътрудници, за да напомнят на децата, че ученето е обща работа.

 

 

Всяка сутрин и всеки следобед деца и учители се събират в кръг, за да споделят опит и мисли един с друг. Сутрешният кръг е по-дълга среща, в която се пее, играят се игри, правят се открития. Денят завършва с кратко събиране и преглед на дейностите, всички да се отправят към следобедните си занимания.

Преди обяд децата се събират в парка. Играта на открито насърчава социалните роли и приятелства между групите, работата в екип, уважението към основните правила и насоки за игра, развива моторните умения и доверието. Всяка седмица децата излизат сред природата и посещават местни забележителности.

Работата в библиотеката насърчава любовта към четенето на истории и намирането на информация, съчетана с честата употреба на обществената библиотека в Сан Франциско. Групата (класа) се среща в библиотеката, за да продължи с групово четене (четене на глас, индивидуално четене или обсъждане на книга) или работа по изследователски проект. Учениците посещават обществената библиотека, за да направят по-нататъшните си изследвания.

 

 

В петък редовната учебна програма на групата се заменя с един следобед на общуването. Децата и учителите прекарват деня в проучвателна работа по една от няколкото започнати дейности в различните пространства на училището - арт студио, научна лаборатория, работилница и др. Тези пространства са снабдени с нови "провокации", изненадващи материали, които насърчават изследователската дейност.

Петък също така се спазва традицията деца, учители и родители да приготвят заедно обяда и да споделят това време в общността.

 

Вижте още: 

Синьото училище в Ню Йорк

Гимназията "Рестад" в Копенхаген

Училището „Стив Джобс“ в Амстердам

Озарената педагогика: Проект за училище

 

 

Станете наш благодетел в Patreon 

Дарете на PayPal: office@streetwatch.bg





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

иновативни училища, Брайтуъркс, Сан Франциско, образование, училище, ученици, учители

StreetBoard

Сърбия ни обвини, че не се справяме с мигрантите

Събота, 28 Януари 2017 / Общество
"За разлика от България в Белград нямаме случаи на починали от студ мигранти", обяви социалният министър Вулин   Сръбският министър на труда и социалната политика Александър Вулин отправи поредна брутална атака срещу България по отношение на нелегалната миграция, предаде БГНЕС. "З [...]

За няколко часа под земята

Вторник, 06 Декември 2016 / Истории от града
Променят правилата за информиране на пътниците в метрото при аварии, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова     Вчера Альоша Шаламанов си тръгва в 17,40 часа от работа, но пътуването между "Младост 4" и "Люлин" този път му отнема 3 часа, защото е сред "заседналите" в мотрисата [...]