Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Магистрала "Струма" ще заобикаля Кресна

Сряда, 17 Август 2016 / Истории от града
890
  • banker.bg

Няма да има дълъг тунел, нито т. нар. преминаване тип етажерка през Кресненското дефиле – използване на съществуващото трасе и изграждането на две нива, едно до друго или едно над друго.  Това каза министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова пред журналисти в Министерския съвет в сряда, цитирана от Mediapool.

Най-новият вариант предвижда в посока към Гърция да се използва съществуващото трасе, а в обратна посока да се направи обход на Кресна. В този случай ще се наложи изграждането на пет тунела и доста виадукти. Този вариант обаче се развал на консенсус от страна на еколозите, които били против строителство тип "етажерка", обясни регионалният министър. 


Продължението на строителството на магистрала "Струма" ще закъснее с половин година  става ясно от обясненията на Павлова. Причината е в забавянето на отчуждителните процедури, заради обжалването на обезщетенията в съда. След решението на Конституционния съд държавата е длъжна да изчака съдебните решения преди да започне строителството на национални обекти.

Новото трасе през Кресненското дефиле


До момента са предложени 4 варианта за преминаване на 20-километровото трасе.
Най-новият вариант, който среща сериозна подкрепа, е изграждане на отделно трасе в посока от ГКПП "Кулата" към Благоевград. По този начин сегашният път ще се ползва само за движение по посока от Благоевград към ГКПП "Кулата".
Вариантът включва изграждане на околовръстен път на Кресна и трасе, с което ще се заобиколи дефилето.
По проект има 5 тунела, доста виадукти и съоръжения.
"Така ще се реши въпросът с екологията и безопасността на движение", каза Павлова. Според нея по този начин няма да се затрудни и движението към Гърция, защото ще има минимални ограничения по съществуващото трасе по време на строежа.
Тя бе категорична, че новият вариант няма да оскъпи проекта.
"Категорично отпада строителството на дълъг тунел в дефилето, а идеята за съоръжение тип "етажерка" не среща солидна подкрепа от еколозите, защото все пак става дума за сериозно строителство", каза още регионалният министър.

Кресна-Сандански 



През септември започва строителството на 24-километровата отсечка между Кресна и Сандански, каза Павлова.
При подписването на договора с изпълнителя - консорциум "Струма – Лот 3.3" през септември 2015 г. регионалният министър обяви, че строителството ще тръгне през пролетта на 2016 г. Тогава Павлова обясни, че едновременно ще се проектира и отчуждава. 

Строител на участъка е консорциум от четири български фирми - "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Пътстрой-92" АД, "Главболгарстрой" АД и "Геострой" АД. Договорът с тях е за близо 281 млн. лв. с ДДС.

 

Благоевград - Крупник 


Догодина - през новия строителен сезон, ще започне да се строи и отсечката от Благоевград до Крупник с дължина от 13 км, каза министър Павлова.
Договорът за строителството на този участък беше подписан в последния работен ден на 2015 г. с обединение "АМ Струма 3.1". Тогава Павлова обеща, че ако "кметовете не обърнат каруцата", строежът на отсечката ще започне още през това лято, припомня Mediapool. 
Изпълнител на обекта е българското обединение "АМ Струма 3.1" с водещ партньор благоевградската фирма "Агромах" ЕООД. Останалите фирми в обединението са "Пътища Пловдив" АД, "Хидрострой" АД, "Пътища Пловдив Груп" ЕООД, "АБ" АД и "Алве Консулт" ЕООД. Договорът с тях е за 186 млн. лв.
По средата на тази отсечка се намира тунел "Железница", който ще е най-дългият в България с общо трасе на двете тръби от почти 5 км на стойност 250 млн. лв., каза регионалният министър. Тя подчерта, че става дума за изключително сложно съоръжение -  освен тунел с магистрален път, в него ще се изградят два виадукта на входа и изхода, както и всички видове системи за безопасност на движението.
"Не може да се правят паралели при строителството на тунели, защото всичко е специфично", каза Павлова по повод сравнението с изграждането на тунел в Норвегия, който е в пъти по-евтин от българския.



Препроектиране на

пътния възел при Кочериново



Павлова съобщи, че е възложила проектиране и изграждане на кръгово кръстовище за решаване на проблема с пътния възел на магистрала "Струма" при Кочериново, където станаха множество инциденти.

"Трябва да отбележим, че инцидентите там не са заради опасно съоръжение, а заради висока скорост и неспазена дистанция", каза Павлова.

Тя се съгласи, че левият завой е опасен, "но все пак не може да се подхожда непредпазливо".





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

магистрала \\

StreetInside

Как да избегнем лошото настроение

Петък, 06 Януари 2017 / Към себе си
Разнищването на лошите ситуации ни помага да ги пренаредим в съзнанието си   Ключът към здравословния емоционален контрол е да сте гъвкави, откри ново изследване, цитирано от PsyBlog. Хората с по-ниски нива на депресия и тревожност успяват да променят своята стратегия за емоционален к [...]

Каквото и да става, не се предавай

Неделя, 22 Април 2018 / Към себе си
  Историята и заветите на Далай Лама   Далай Лама е главата на тибетския будизъм. Будистите вярват, че той е прероденият бодхисатва Авалокитешвара, бодхисатвата на състраданието. Отказал се е от пълното просветление, за да осъществи на земята мисията по спасяването на всички живи [...]