Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Северна, скоростна и недовършена

Петък, 10 Юни 2016 / Истории от града
1926
  • btvnovinite.bg

 

След като им отчуждиха имотите за дребни пари, жителите на 4 столични квартала се отказаха и откъснати от града заради новата скоростна тангента

 

Жители на столичните квартали „Бенковски“, „Нови Искър“, „Илиянци“ и „Трeбич“ се оказаха откъснати от града след строежа на Северната столична тангента. Проектът, който стартира с огромно закъснение, беше построен за година и открит недовършен, сега ще трбва и да се преправя, защото не са изградени улиците, по които хората да стигнат до скоростния път.

Недоволството на хората от северните квартали на София започна първо заради ниските цени, на които държавата оцени отчуждените имоти. Хората от околните на пътя квартали заведоха над 300 дела в съда. Така строителството на трасето, което беше посторено за 180 млн. лева с финансиране по старата оперативна програма „Регионално развитие“ се забави с година и половина. Строежът стартира през февруари 2015-та и строителството беше пришпорено, за да не се изгубят поне част от средствата по изтеклата програма. Официално цялото трасе от 16,5 км беше открито в края на април, но без отвеждащите пътища.

 

Сн. btvnovinite.bg

 

Така жителите на четирите квартала се оказват с магистрала над главите, но без достъп до нея – старите пътища са затворени, а новите – не са построени.

„Старият Комаришки път минаваше през прелеза на Илиянци. Свързваше Годеч, Михайловград, Враца. Просто пътят за Северна България беше оттук. С тази магистрала стана така, че ние не можем да минем от никъде за никъде“, коментира Иван Димитров пред bTV.

 

Сн. btvnovinite.bg

 

Въпреки че се намират само на 50 метра от тангентата, жителите на „Бенковски“ могат да се качат на скоростния път по два маршрута: единият е дълъг 10 км, а другият – 7 км, обясняват хората. „По права линия от „Бенковски“ до „Требич“ са около 3 км, но за да стигнем до там, трябва да обиколим поне 12 – 13 до 20 км“, посочва Димитров.

Един от подлезите на тангентата – път, който минава под нея, наполовина е зает от неотчужден имот, други имоти в района са затрупани с пръст от строежа, а магистралата се отводнява в локва.

Проблем има и за шофьорите, които слизат от тангентата, за да влязат в София, показа bTV. В момента това може да стане само по един черен път и подлеза за „Требич“. Той пък се оказва тесен, а тировете трябва да се изчакват.

 

Сн. economy.bg

 

Още преди няколко месеца от пътната агенция обясниха, че подходите към тангентата са ангажимент на Столична община. След недоволството на жителите от четирите квартала обаче правителството отпусна 1,5 млн. лева допълнително за строежа на улици.

Проектът е наистина един от най-важните за столицата, защото осигурява бърза връзка между северозападните и югоизточните квартали. Трасето е с по три пътни ленти в едно направление и осъществява връзка с магистралите, които поемат трафика за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия. Заради бързането обаче хората от северните квартали са я кръстили „Северна скоростна недомислица“.





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

Северна скоростна тангента, северни квартали, улици, магистрала, строителство

Street of Hope

Заплахите и чувството на вина

Четвъртък, 30 Юни 2016 / Родители
Послушни невротици или спокойни личности искаме да възпитаме   Често по нашите географски ширини, когато децата „не слушат” е възприето да бъдат плашени. С „торбалан”, „баба меца”, с „обещания”, че ако още веднъж направи така ще го &bdquo [...]

Езикът на насърчаването

Сряда, 20 Юли 2016 / В клас
    “Всъщност веднъж щом Детето се е почувствало уверено в себе си, то повече няма да търси одобрението на авторитета след всяка своя стъпка” Д-р Мария Монтесори       Думите, които използваме в общуването си с децата, са много важни. В класната [...]