
Това става ясно от отговор на Лиляна Павлова на депутатски въпрос
Общо 24 км ограничителни системи за защита на мотористи са монтирани на магистрите “Тракия”, “Хемус”, първокласния път София-Пирдоп и на второкласните пътища Мездра-Нови Искър, при Юндола, Асеновград-Смолян и на третокласния път Рила-Рилски манастир. Това посочва в писмен отговор до депутат министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка Лиляна Павлова, цитирана от БГНЕС.
Защитните мантинели за мотоциклетисти имат две метални ленти, които са без остри ръбове, като по този начин предпазват водачите на мотори от нараняване при падане или удар и не позволяват плъзгане под оградата. Основните травми при пътнотранспортни произшествия с мотоциклетисти са след изгубване на управлението и удар в мантинелите. Доказано е, че предпазните ленти намаляват опасността от смърт или травми до 60% при падане. Амбицията е чрез тях загиналите мотористи на пътя да намалеят два пъти в следващите 5 години.
Общата дължина на Републиканската пътна мрежа у нас е близо 20 000 км. От няколко години Агенция “Пътна инфраструктура” е започнала поставянето на двойни мантинели в участъци с опасни завои, които служат за омекотяване при евентуален удар и пречат на излизането на моториста извън пътното платно. Опасните участъци се уточняват след предоставяне на данни за концентрацията на пътнотранспортни произшествия от Главна дирекция “Пътна полиция”.
“Монтирането на мантинели на остри завои вече се включва като изискване при подготовката на технически проекти за рехабилитация на пътища от републиканската пътна мрежа, както и при строителството на нови пътни отсечки”, допълва министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка. Системата за защита на мотоциклетистите е една от задачите, посочени в Националната стратегия за подобряване безопасността на движение по пътищата на България 2020.
Вижте още:
Мантинелите на пътя намаляват жертвите