Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Китайска компания готова да рефинансира дълга на БДЖ

Четвъртък, 02 Март 2017 / Общество
838
  • МТИТС
  • МТИТС
1 / 2

Приходите на държавните железници от атракционни пътувания могат да бъдат 4 милиона лева на година

 

Китайски инвеститор иска да изгради в България завод за производство на локомотиви и вагони на стойност над 300 млн. лв, съобщи служебният премиер Огнян Герджиков. До две седмици се очаква уведомително писмо за намерения от страна на компанията CRRC.
Преговорите с китайската компания са започнали преди 10-15 дни и има вероятност да приключат съвсем скоро. Става въпрос за локомотиви и вагони от най-ново поколение, като инвеститорът няма претенции за държавни гаранции, поясни Герджиков.
Обсъжда се вариант китайската фирма да рефинансира дълга на Българските държавни железници. Заемът може да е около 600 милиона лева, като би могъл да се връща със субсидията, която БДЖ получава от държавата.

 

 

Приходите на БДЖ от атракционни пътувания могат да бъдат 4 милиона лева на година, заяви министърът на транспорта Христо Алексиев днес по време на демонстрационно пътуване с парен локомотив до Черепишкия манастир, в което участва и министър-председателя. В момента се разработва програма за атракционни пътувания с железницата, като се водят разговори с туроператори за такава дейност. „Идеята е те да бъдат редовни пътувания, а не да бъдат периодични. За тази цел е нужен ясен график, включване на туроператор и реклама, и мисля че присъствието на целия дипломатически корпус днес, е една много сериозна реклама за това“, добави Христо Алексиев.

България е една от малкото страни в Европа, която притежава такъв подвижен състав – парни локомотиви и исторически вагони, които са в експлоатация. В повечето страни в Европа те са музейни експонати. Изпълнението на Графика за движение на влаковете е подобрено от 77% на 92%, отчете пред журналисти транспортният министър. Закъсненията са намалени от 2500 минути на 680 минути на денонощие. Това е постигнато с организационни мерки без изразходването на допълнителен финансов ресурс.

В момента се работи за рефинансиране на заема на националния железопътен превозвач. „Това ще позволи на БДЖ да си поеме глътка въздух и по този начин дружеството да започне да си изпълнява своята инвестиционна програма“, допълни министър Алексиев.

 

 





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

БДЖ, дълг, китайски инвеститор





Street of Hope

Токсичните ефекти от унижаването на децата

Вторник, 26 Юли 2016 / Гласът на детето
Унижаването дълго време е използвано като средство за управление на детското поведение. Когато децата се чувстват не достатъчно добри за своите родители, те правят по-големи усилия да ги удовлетворят, което води до илюзията, че нещата „се получават“. Но усещането, че са безполезни [...]

Нова онлайн платформа в помощ на учители, читалища, музеи и архиви

Неделя, 01 Ноември 2020 / В клас
Онлайн платформата за видеоконференции https://meet.nasledstvo.bg предоставя възможност за свободно използване от всички в сферата на образованието и на организации, свързани с културното и природното наследство на България. Тя може да се използва и от всички, които имат нужда от сигурна и нео [...]