Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

По празното Черноморие чакат чуждите туристи

Сряда, 03 Юли 2019 / Общество
257
  • Огромната хотелска база, която изяде пясъка, няма как да бъде запълнена на фона на конкуренцията в региона

По данни на туроператорите сезонът вече е от 15 юли до 30 август

 

Броят на туристите по българското Черноморие ще се увеличи през юли и август. Тази прогноза направи Калин Драганов, управител на туроператорска фирма, член на Българската асоциация на туроператорите и туристическите агенти пред БНР.

"Картината е, общо взето, същата, каквато е в последните години. Съсредочаване на сезона в 6 седмици между 15 юли и 30 август. За съжаление последните години западните туроператори се научиха, че могат да правят сезон само в края на юли и началото на август и в този период само планират своите чартърни програми. Фирмите, които  планират пристигания в България от началото на юни до края на септември вече се броят на пръстите на едната ръка и затова в момента нашето Черноморие изглежда празно, но това всяка година е така. Разликата не е много голяма", казва Драганов.

Той дава пример с  Хърватска, където хотелите не са много повече от тези у нас, но там от 30 години е забранено да се строят нови сгради, само реконструират старите. Освен това, за да получи възможност да продава хотел в Хърватска, туроператорът трябва да гарантира поне тримесечна заетост, а цените са двойно и тройно по-високи от нашите.

"Картината коренно ще се промени след една седмица, защото тогава тръгват всички чартърни програми. Големите туроператори по принцип планират от 4-и, 11-и да увеличават драстично броя на седалките, които имат. И трябва да ви кажа, че вече всичко е продадено и каквото и да се направи, те няма как да се увеличат",  допълни Калин Драганов.

От Националния борд по туризъм настояват 1% от приходите, които секторът генерира в националната икономика, да се реинвестират в национална реклама. Така например през 2018 година приходите в сектора са били 8,4 милиарда лева. Ако 1% от тях се отделят за реклама, това биха били 80 милиона лева за популяризиане на родния туризъм. Сега Министерството на туризма разполага с 10 млн. лева годишен бюджет. Полина Карастоянова от организацията посочва, че Гърция и Турция субсидират чартърните програми за туристите, посещаващи страните. Египет, Тунис и Мароко са се върнали с много впечатляващи модерни рекламни кампании на пазара, коментира още Карастоянова.

А българите, поне засега, предпочитат незастроените курорти в съседните ни държави.

 

Вижте още:

Най-странните плажове в света

Строеж на плажа Алепу – как се укрепва свлачище с къщи

С 20% ръст на цените на столичните хотели





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

черноморие, море, туризъм, почивка, туристи

StreetInside

Никога не е късно за ново начало

Сряда, 21 Декември 2016 / Към себе си
 Ако не сме доволни от вчера, можем да опитаме нещо по-различно днес. И да го направим по-добре   На пръв поглед 2016 година беше наистина тежка, като имаме предвид терористичните атаки, бежанската и мигрантската вълна и всички останали изпитания, които донесе на света и на вс [...]

Марк Зукърбърг: Не е достатъчно да имате цел

Събота, 03 Юни 2017 / Кариера
Трябва да създадете това усещане и в другите, каза в речта си пред абсолвентите в Харвард създателят на "Фейсбук"   Предизвикателството пред нашето поколение е да създадем свят, в който всеки има чувство за кауза. Една от любимите ми истории е за посещението на Джон Ф. Кенеди [...]