
По данни на туроператорите сезонът вече е от 15 юли до 30 август
Броят на туристите по българското Черноморие ще се увеличи през юли и август. Тази прогноза направи Калин Драганов, управител на туроператорска фирма, член на Българската асоциация на туроператорите и туристическите агенти пред БНР.
"Картината е, общо взето, същата, каквато е в последните години. Съсредочаване на сезона в 6 седмици между 15 юли и 30 август. За съжаление последните години западните туроператори се научиха, че могат да правят сезон само в края на юли и началото на август и в този период само планират своите чартърни програми. Фирмите, които планират пристигания в България от началото на юни до края на септември вече се броят на пръстите на едната ръка и затова в момента нашето Черноморие изглежда празно, но това всяка година е така. Разликата не е много голяма", казва Драганов.
Той дава пример с Хърватска, където хотелите не са много повече от тези у нас, но там от 30 години е забранено да се строят нови сгради, само реконструират старите. Освен това, за да получи възможност да продава хотел в Хърватска, туроператорът трябва да гарантира поне тримесечна заетост, а цените са двойно и тройно по-високи от нашите.
"Картината коренно ще се промени след една седмица, защото тогава тръгват всички чартърни програми. Големите туроператори по принцип планират от 4-и, 11-и да увеличават драстично броя на седалките, които имат. И трябва да ви кажа, че вече всичко е продадено и каквото и да се направи, те няма как да се увеличат", допълни Калин Драганов.
От Националния борд по туризъм настояват 1% от приходите, които секторът генерира в националната икономика, да се реинвестират в национална реклама. Така например през 2018 година приходите в сектора са били 8,4 милиарда лева. Ако 1% от тях се отделят за реклама, това биха били 80 милиона лева за популяризиане на родния туризъм. Сега Министерството на туризма разполага с 10 млн. лева годишен бюджет. Полина Карастоянова от организацията посочва, че Гърция и Турция субсидират чартърните програми за туристите, посещаващи страните. Египет, Тунис и Мароко са се върнали с много впечатляващи модерни рекламни кампании на пазара, коментира още Карастоянова.
А българите, поне засега, предпочитат незастроените курорти в съседните ни държави.
Вижте още: