Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Спешна помощ за Националната система 112

Петък, 23 Юни 2017 / Общество
342
  • 112.mvr.bg

Разработването на нова система би струвало 50 млн. лева, обяви в парламента вътрешният министър Валентин Радев

 

 

Решихме и пуснахме обществена поръчка за поддръжка, с която да надградим съществуващата система на телефон 112, да платим за това, което не сме плащали 2 години назад и да платим занапред, заяви в парламента вътрешният министър Валентин Радев.

Вчера стана ясно, че ведомството е пуснало спешна обществена поръчка за поддържането на системата за спешни повиквания за 13 млн. лева. Репортаж на bTV още преди година разказа за проблемите в националната система, която има сериозни затруднения с локализирането на обажданията, работата с бази данни, организирането на конферентни разговори с институциите и амортизираното оборудване. Година по-късно и след като поръчката вече е факт пред bTV говорителят на Националната система 112 Данка Недялкова, потвърди затрудненото функциониране на спешния телефон:

„Има известни проблеми в системата, но за наше щастие и з ащастие на гражданите тя е устойчива и не сме имали ситуации, при които да не сме приемали обажданията на гражданите.”

За тази година трябват 5 млн., а догодина – още 8 млн. лева, обясни министърът, като уточни, че обществената поръчка за поддръжка на сегашната система е за 3 години. „През тези 3 години трябва да намерим начин да осигурим тези пари, да подменим системата с по-съвременна“, коментира Валентин Радев. По думите му нова модерна инфраструктура за обработване на спешните повиквания струва около или над 50 млн. лева.

„Поне два или три пъти ми звъни директорът на 112 и ми казва, че системата прекъсва за няколко минути. След 5-10 минути ми казва, че е овладян проблемът. Да, де, но от това зависи човешки живот... Справяме се, няма да има прекъсвания на телефон 112. Надявам се бързо някой да спечели поръчката“, каза Валентин Радев.

Обществената поръчка за поддръжка на Системата 112 идва повече от 2 години, откакто е изтекъл последният договор за поддръжка. В документацията е записано, че се налага ускорена процедура за избор на изпълнител, заради критичното състояние на хардуера и софтуера. Става ясно, че "техническото оборудване на системата е физическо износено, морално остаряло, а в център Русе има основни сървъри, които са в неизправност".

Фирмата-победител трябва да направи системата достъпна и за хора със слухови и говорни увреждания. Предвидена е възможност и за изпращане на съобщение до системата при катастрофи, когато пострадалите не са в състояние да сигнализират сами.

 





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

система за спешни повиквания, национален номер 112, МВР, обществена поръчка

Street of Hope

Летящият дакел от България

Неделя, 12 Ноември 2017 / Гласът на детето
Българско дете стана посланик на доброто по цял свят   Летящият дакел-еднорог Мури, създаден по дизайн на 10-годишната Мира от България, вече може да бъде намерен в магазините на ИКЕА по цял свят като част от новата колекция плюшени играчки с кауза. Продажбите от играчката ще подк [...]

Когато психиката на детето е стабилна, то се справя и с физическото страдание

Четвъртък, 09 Февуари 2017 / Гласът на детето
  Колкото по-рано се започне с рехабилитацията, толкова по-голям е шансът за пълно възстановяване на детето, казва д-р Стефка Джанкова   ДМСДГ-Варна работи като център за рехабилитация на деца с различни двигателни проблеми и постига невероятни резултати. Как родителите могат да п [...]