Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Трудният развод с мобилните оператори

Понеделник, 26 Септември 2016 / Общество
2594
  • btvnovinite.bg

 

Знаете ли, че ако операторът ви промени условията към договора ви, имате право да го напуснете без неустойки?

 

Какво се случва, когато по вина на мобилния си оператор и поради (оказва се собствената ви глупост да се обвържете с един доставчик на три услуги) стоите цяла седмица без интернет и телевизия? Защото е откраднато тяхно съоръжение и се налага нескъп, но очевидно неприоритетен ремонт? Ако очаквате романтика на свещи и семейни разговори, новината може и да е добра. Но ако очаквате обезщетение от телекома, ще останете разочарован да разберете, че в общите условия, които важат и за вас като потребител, е записано, че непредоставянето на услугата не е основание за отстъпка от цената на месечната такса. Отказвате се от оператора? Добре, но след като си платите всички такси до края на договора. И ще сте късметлия, ако имате само три месеца. Ако до края на договора ви обаче остават 6 месеца, ще плащате за нещо, което не сте ползвали, защото, както вече стана ясно, непредоставянето на услуга не е основание да не я платите, основание е договорът за предоставяне на тази услуга. Поне според оператора. На този договор в крайна сметка компанията разчита да останете неин клиент. А вие се надявате като плащате, поне да получите обещаното.

Това е реален пример за развод с мобилен оператор, приключил с горчиви спомени, който показва капана на общите условия и "промоциите", завръзващи хората дългосрочно за невинаги качествени услуги. 

Срещу условията и обслужването на телекомите са и 40% от жалбите подавани в Комисията за защита на потребителите всяка година, или средно около 8000 недоволни клиенти на година. Самите оператори пък са едни от най-големите клиенти на колекторските компании. 

Към момента един от големите успехи е, че с Мтел и „Виваком” е постигнато споразумение при предсрочно прекратяване на договора да се плащат максимум 3 месечни вноски. Все още обаче няма такава договореност с „Теленор”.

Ако мобилният ви оператор промени общите условия към вече сключения ви договор, а вие не сте съгласни с тях, имате право да развалите договора без да дължите неустойки, стана ясно от думите на председателя на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в студиото на bTV.

Малко известна е и възможността при 20% увеличение на цената потребителят да се откаже в 7-дневен срок. Но това обикновено не се случва, защото повечето хора разбират за новите условия чак с фактурата си, а тя може да дойде значително след момента, в който раздялата е безплатна. При оспорване на сметка, абонатът не е длъжен да я плати, докато тече проверката.

Маргаритов посочи, че има сигнали за подвеждане при сключване на договор (напр. обещание за 4G свързаност, което чак след подписването се оказва обвързано с по-дълъг срок). Освен това, има оператори, които при неизпълнение на собствените си задължения изискват от потребителя да ги информира, да им даде време за реакция… и да им се издължи, както в дадения от нас пример. „Не може ние да не сме съгласни с някоя от услугите, мобилният оператор да ни кара да си платим тази услуга, а той да е неизряден”, коментира адвокат Мариана Розованова. Според юриста Обединяването на няколко договора в една фактура, например, изглежда като удобство, но неизпълнението на едно задължение може да се отрази на всички останали.

Голям процент от сигналите в КЗП са свързани с рекламации на дефектни устройства – има случаи, в които операторите не уважават гаранцията.





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

телекоми, мобилни оператори, КЗП, жалби, потребители

Street of Art

Хотел като кибритена кутийка

Вторник, 05 Юни 2018 / Стил
  Хотелите-капсули са много популярни в Азия, но такива вече работят и в Европа    Ако нямате фобия от тесни пространства, може да спестите доста средства за хотел. Идеята за хотелите-капсули идва от Япония, където за пръв път се появяват хотели с голям брой миниатюрни с [...]

Внимавайте с минералите: Магнезий

Събота, 13 Април 2019 / Хранене и Здраве
Недостигът на този минерал може да е много опасен за здравето ни   Магнезият е един от най-важните минерали, чийто недостиг често дава объркващи симптоми. Лесна раздазнителност, безсъние, чести схващания, отрепване на клепачите, сърцебиене, постоянна умора са най-честите симптоми. Продъ [...]