Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Как да избегнем лошото настроение

Петък, 06 Януари 2017 / Към себе си
523
  • gratisography.com

Разнищването на лошите ситуации ни помага да ги пренаредим в съзнанието си

 

Ключът към здравословния емоционален контрол е да сте гъвкави, откри ново изследване, цитирано от PsyBlog.

Хората с по-ниски нива на депресия и тревожност успяват да променят своята стратегия за емоционален контрол успешно, като това зависи от факта, дали ситуацията може да бъде обяснена.

Припомняйки си къде сте били, точно какво сте казали и – основно – как това би могло да се разгледа по различен начин може да помогне да се справим с лошото настроение. Ръководителят на изследването проф. Ед Уоткинс обяснява:

„Периодът около коледните и новогодишните празници е трудно време за много хора. Дали заради по-студеното време или по-късите дни, но по това време по-често има напрежение и кавги в семейството, което понякога възобновява стари проблеми, дали защото финансите са затегнати, или пък се появява добре познатото неудовлетворение от това как искаме и как действително прекарваме празниците, но в периода януари -февруари хората, които се нуждаят от лечение на депресия често се увеличават“.

В проведените проучвания хората трябвало да се съсредоточат върху чувствителните детайли от разстройващите преживявания.

 

Например:

Какво е тонът на гласа ни?

Какви са точните думи, които са използвани?

Какво точно се е случило?

Хората, които направили това, се възстановили по-бързо.

 

Клиничното проучване при пациенти с депресия ги кара да се съсредоточат и отново да си представят стресовите събития. Те мислили за това, което могат да видят, чуят, помиришат и усетят.

Ежедневното обучение в набелязване на опасните знаци на стреса им помага да намалим симптомите на депресия.

 

Преживяване и лошо настроение

 

Откритията били изненадващи, защото обикновено преминаването през неприятни събития или преживявания е свързано с влошаване на депресията.

Но този метод на възстановяване на спомените е различен.

"Ние знаем, че преживяванията, свързани с разстройства, са силно свързани с тревожността и депресията. Често клиничната депресия може да е следствие от трудно житейско събитие, като загуба на работа, край на връзка, болест, или да сме заклещени в стресова ситуация. Освен това, след като хората са депресирани, нормалните главоболия и предизвикателствата на ежедневието могат да доведат до по-тежки емоции и допълнително подхранват депресията. Така че по-конкретната работа върху намаляването на отрицателното въздействие на ежедневните проблеми може да помогне на хората да излязат от депресията“, обяснява проф. Уоткинс.

Изследването е открило, че когато хората се обучават да мислят за специфичната сетивна информация, контекста на негативното преживяване и последователността на емоционалното събитие, включително как да го обяснят, те са по-устойчиви емоционално на неочакван стрес, отколкото тези, които мислят за смисъла и последиците от тези емоционални събития.

„Подобни проучвания показват, че когато хората с депресия са насърчавани да се съсредоточат върху това как се е случило едно неприятно събитие и как го "разгънат", това подобрява способността им за решаване на проблеми, като спорове с партньора, и с повтаряща се практика, това може в действителност да ускори възстановяването от депресия. "

 

Източник: PsyBlog





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

депресия, тревожност, лошо настроение, проучване

Street of Art

Как да ядем без да ни се лепи

Понеделник, 14 Март 2016 / Хранене и Здраве
  Или кои са храните, които ускоряват обмяната на веществата   Има една категория хора, които могат да ядат каквото си поискат и без особени физически усилия или постоянен спорт да изглеждат перфектно. Повечето от нас обаче нямат този късмет и трябва да се съобразяват не само с к [...]

Синдромът на Рапунцел

Неделя, 24 Септември 2017 / Хранене и Здраве
Всички сме чели и гледали приказката за Рапунцел, но колко от нас са наясно, че има Синдром на Рапунцел. Страдащи от него са както деца, така и възрастни, а причините са свързани със страх, неувереност или психично разстройство. Когато са под напрежение, те започват да ядат косата си, което е [...]