Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Стресът, моят приятел

Неделя, 18 Юни 2017 / Към себе си
175
  • unsplash.com

Влиянието на стресовите фактори върху здравето ни се определя от отношението ни към тях

 

Всеки преживява стрес по различни причини и това може да повлияе на психическото и физическото му здраве по много различни начини.

Обикновено приемаме за стресови фактори изтощителния работен ден или края на връзката си. Но положителните емоции също могат да са стресор – например, когато се омъжваме, купуваме къща, или получаваме на подарък.

В повечето случаи обаче основната причина за стреса сме ние и начина, по който приемаме нещата. Проф. Клайв Холмс от Университета на Саутхемптън определя десетте най-стресиращи събития в живота, които могат да увеличат стреса и да доведат до заболявания:

- смъртта на съпруга

- развод

- раздяла

- оставане в нежелан брак

- брак

- затваряне

- смъртта на близък член на семейството

- нараняване или заболяване

- загуба на работа

- пенсиониране

 

Но има много начини да не допускаме стреса в живота си и да се погрижим за здравето си.

 

Размърдайте се

 

Редовните упражнения могат да повдигнат настроението ви и да ви послужат, като отвличане на вниманието от тревогите. Дава ви възможност да се измъкнете от цикъла на негативните мисли, с които се храни стреса.

 

Свържете се с други хора

 

Самият акт на говорене лице в лице може да задейства хормони, които да ви освободят от стреса. Дори само кратък обмен на добри думи или приятелски поглед от друг човек може да помогне да се успокоите. Така че прекарвайте времето си с хора, които ви карат да се чувствате добре и не позволявайте на вашите отговорности да ви лишат от социален живот.

 

Ангажирайте сетивата си

 

Друг бърз начин за облекчаване на стреса е чрез ангажиране на едно или повече от вашите сетива-образ, звук, вкус, мирис, допир, или движение. Ключът е да се намери сензорен вход, който работи за вас.

 

Научете как да се отпуснете

 

Вие не можете да елиминирате напълно стреса от живота си, но можете да го контролирате. Едно от най-добрите лекарства срещу стреса са дихателните техники, практикуването на йога, медитацията.

 

Яжте здравословно

 

Храната, която ядете може да подобри или влоши настроението ви и да повлияе на способността ви да се справяте с стресорите в живота.

 

Вземете си почивка

 

Чувството на умора може да увеличи стреса чрез предизвикване на нерационално мислене. В същото време, хроничния стрес може да наруши съня ви.

 

Помнете,че стреса е фактор, които вие определяте как да ви влияе и че вие можете да го преборите.

 

Как да превърнем стреса в приятел: 

 

 Вижте още:   Неправилното дишане при стрес




Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

стрес, напрежение, релаксация

StreetBoard

Глоба за укриване на туристи

Вторник, 10 Май 2016 / Общество
  Между 1000 и 7000 лева ще е санкцията за хотелиер, който не предава информацията в полицията   Глоби между 1000 и 7000 лв. ще плащат хотелиерите, ако не водят регистър на гостите си и по една или друга причина отказват информация за тях на полицията, данъчните и общините. Това [...]

Побеждава не оръжието, а сърцето

Събота, 06 Май 2017 / Истории от града
В Деня на храбростта припомняме историята на полковник Борис Дрангов   “България има насъщна нужда от сърцати юнаци и честолюбиви войници, които не от смърт, а от позор се боят.”   “Работи спокойно, отчетливо, разумно и толкова по-спокойно, колкото опасността [...]