Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Нестандартните решения за постигане на промяна в бизнеса

Сряда, 20 Април 2016 / Кариера
873
  • сн. H-vision
  • сн. H-vision
1 / 2

 

Когато разчупиш обстановката, хората по-лесно влизат в ролята на обучавани и възприемат посланията

 

 

Как може да стане това?

С натрупването на достатъчно опит и рутина, тренингите почват да стават подходящ повод да търсим начин за разчупване на стереотипите.

Често заявката за обучение включва няколко думи за целта.

Това е и тема на следващи срещи, така че да можем да идентифицираме от компанията-възложител – кои са посланията, които трябва да достигнат до аудиторията.

И после? – започва креативната работа.

Как да направим така, че тези послания да “преминат” през различните сетива на участниците, да бъдат преживяни и анализирани.

Как може научаването да е свързано с правене.

Или както Конфуций е казал: “Чух и забравих. Видях и запомних. Преживях и разбрах.”

 

 

Едно от най-важните неща в корпоративните тренинги, е да успееш да въвлечеш хората в това, което става в залата, да ги провокираш като ги извадиш от клишето и да извадиш най-доброто от тях. Така те успяват да усвоят нови умения или да променят нагласите си.

Какво може да даде театъра/киното на корпоративния свят?

Сигурно като малка съм искала да стана актриса (след като исках да стана водолаз и спортен коментатор).

Факт е, че в зрелите си години, винаги съм имала слабост към киното и театъра.

Истински уважавам работата на колегите актьори, режисьори, сценаристи и е удоволствие за мен да наблюдавам професионална и непресилена актьорска игра. Мястото на актьорите в корпоративния свят далеч не е само да бъдат конферансиета по различни събития. Те носят невероятен творчески заряд, който може да се приложи целенасочено – както за формиране и развитие на умения, така и в проекти за повишаване на ангажираността на хората и екипите в дадена компания.

Затова от години включваме актьори в работата си по различни проекти.

 

Корпоративно обучение чрез актьорска игра

 

Има много и разнообразни форми, под които театъра може да се влее в тренинг проекти.

От моя опит мога да илюстрирам само някои от тях:

Например – използване на творба на Шекспир в обучение за управление на конфликти. В този проект, професионални актьори бяха напътствани от участниците в обучението как да променят поведението си, за да излязат от конфликтна ситуация.

На тази база бяха разгледни и различните стилове при реакция на конфликт.

 


 

В друг проект – за голяма банка – имахме аудитория от над 100 човека, които трябваше да се развиват като обучители (“Train the Trainers Project”). Тук, за да въздействаме и бързо да влезем в работен режим, потърсихме УАУ- ефекта на изненадата – когато всички 100 човека влязоха в затъмнена зала, очаквайки да заемат местата си за обучение, а на сцената веднага, без встъпителни думи, започна да тече актьорска игра. Използвахме “Суматоха” на Радичков, за да вкараме бъдещите треньори в режим на учене – те трябваше да научат някои актьорски похвати, както и репликите на един от персонажите, да вникнат в образа и после да изиграят целия откъс вместо актьорите. Разбира се, бяха насочвани от тях, така че да имаме добър резултат в края на деня. През това преживяване направихме дебрифинг на етапите, характерни за всеки обучителен процес. Добавената стойност беше да засилим емпатичността на участниците към ролята на обучаван, когато те в последствие са в треньорската си роля.

 

 

Тези и други проекти се радват на голям успех, защото стимулират сетивата, излизат от клишето и достигат до целта чрез провокация на участниците. Аз лично обичам да провокирам хората и да ги карам да бъдат дръзки и нестандартни, въпреки рисковете, които се крият в това.

Предизвикателство е и за актьорите, които за кратко време трябва да изкарат най-доброто от хората, за които често това е първа близка среща с тези жанрове.

 

 

 

Тиймбилдинг или корпоративно събитие

 

Тиймбилдингът в България има съмнителна стойност и слава. Често в тази дума се припознават комбинации от няколко (често инфантилни) игри с обилно хранене, пиене и малко СПА. В тази ниша вече има и прекалено много доставчици, които осигуряват този тип забавление на сравнително ниска цена.

Доброто корпоративно събитие трябва да има цел и основно послание. Тук идва и ролята на преживелищният елемент. В работата ни напоследък идентифицираме като потребност и цел постигането на по-висока ангажираност, изваждането на участниците извън комфортната зона, стимулиране на креативността и проактивното поведение.

 

 

 

Всички тези цели могат добре да бъдат постигнати от едно концептуално корпоративно събитие с участието на актьори. В последните проекти, благодарение на изключително професионалното и в същото време сърдечно и забавно присъствие на Башар Рахал, използваме заставането пред камера като начин за излизане от зоната на комфорт. Провокирали сме участниците в обученията да правят нетипични за тях неща и с помощта на певци и актьори. Така осигуряваме преживяването.

 

 

Ефектът, обаче, идва от това след като вече имаме емоцията, да успеем да я анализираме и „вкараме“ в посланията. И тук вече е мястото на умелата работа на психолога да засили въздействието така, че да провокира търсеното поведение.

 





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

човешки ресурси, обучения с актьори, тренинги, коучинг, бизнес

Street of Art

Излекувай живота си

Петък, 24 Юни 2016 / Хранене и Здраве
Ключът към това да бъдем здрави е да използваме и  работим с вродената си мъдрост   Много от нас се осланяме на  докторите и медикаментите да ни излекува от нашите заболявания - заболявания, които често пъти са предотвратими и не винаги се лекуват ефективно с едно хапче. Това [...]

Крале от ядки

Петък, 13 Април 2018 / Стил
Художникът Стив Казино пресъздаде Британското кралско семейство от бадеми     Предстоящата кралска сватба вдъхновява не само творците на Острова. Художникът Стив Казино от Охайо е пресъздал британското кралство семейство от ядки, разказва wivb.com. Той е прекарал 362 часа в израбо [...]