Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Нередовното хранене – бомба със закъснител

Събота, 28 Октомври 2017 / Хранене и Здраве
431
  • picjumbo.com

Дори и малко, сутрин трябва да се закусва 

 

Надпреварата с времето сутрин много често е за сметка на закуската. После хапваме нещо набързо и на крак и така чак до вечеря... Когато не се храним редовно, нашият организъм дава знаци, на които в повечето случаи не обръщаме внимание.

"Навикът да се яде сутрин може да се изгради. Започнете с нещо малко като плод или нискомаслено кисело мляко”. казва диетологът Алисън Хорнби.

Този елементарен пропуск има последствия. Когато не приемате храна сутрин, организмът се лишава от гориво с което да работи през деня и взима от складовата си база. Докато не ни покаже, че трябва да го заредим и изпитваме глад, който не се потушава с малко количество и поемаме калории, които са вредни и ненужни. Знаците - болка и дискомфорт в стомаха, газове, изнервеност...И крайният резултат е метаболитен синдром, високо кръвно, затластяване и диабет тип 2.

Проучвания на Нюкасълския университет, университета в Съри и Изследователския център на Нестле показват,че когато компенсираме закуската с по-късно обилно хранене повишаваме рязко кръвната захар в организма. Ако това се превърне в навик, то и високата кръвна захар се превръща в хронично заболяване – диабет тип2.

Обядвате бързо и на крак – тогава дъвчете неправилно и съответно ви трябва по голямо количество стомашен сок. Така приемаме повече калории от необходимото и създаваме предпоставка за наднормено тегло.

Вечеря преди лягане - храненето преди лягане води до непълноценен сън и изтощение на другия ден. Специалистите напомнят, че последното хранене за деня трябва да е около 4 часа преди сън, тъй като телата ни са направени да смилат храна в изправено положение. Лягането след хранене може да причини киселини и поглъщане, тъй като тази позиция може да позволи на стомашната киселина по-лесно да се издигне обратно към хранопровода, причинявайки горящото усещане в гърдите.

Изследвания на Кралския колеж в Лондон от 2016 година показват, че хората, които работят на смени, имат повишен риск от редица заболявания, включително рак, сърдечно-съдови заболявания и метаболитен синдром. При работа на смени трябва да се промени и самият диетичен модел.

Заедно с изучаването на въздействието на какво и кога ядем, трябва да обмислим и "с кого ядем", казват авторите, сочейки доказателства, че редовните семейни вечери допринасят за здравословните хранителни навици при деца и юноши.

В света съществуват различни модели на хранене. Във Франция обядът е най-важното ядене за деня. Във Великобритания и САЩ делът на енергийния прием постепенно се увеличава през целия ден, като закуската осигурява най-малката част от енергията.





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

храна, нередовно хранене, закуска, метаболизъм

Street of Hope

Страхът на майката на дете с аутизъм

Понеделник, 16 Юли 2018 / Родители
Какво ще стане, когато няма да ме има?   Най-големият страх на майката на дете с аутизъм е: Какво ще стане когато мен няма да ме има, защото докато съм аз активна, всичко е наред. Аз съм неговата закрила, мога да си позволя да му осигуря асистент, мога аз да съм му асистент. Аз съм не [...]

Черно-бяло или цветно образование

Петък, 01 Септември 2017 / В клас
Задачата ни като родители е да възпитаме в децата любов към знанието и отговорност към собственото им бъдеще    Покрай черно-бялата драма от последните дни си спомних за една случка от преди години – жена влиза в книжарница и обяснява, че търси книги с бежаво-кафяви корици, з [...]