Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Смаляват „перките от акули“ на ул. „Граф Игнатиев“

Петък, 14 Декември 2018 / Истории от града
213
  • StreetWatch
  • StreetWatch
  • StreetWatch
  • Georgi Iliev, Facebook
1 / 4

 

Бетонните блокове с остри ръбове все пак ще останат част от пейзажа

 

Съдбата явно е отредила на знаковата столична улица „Граф Игнатиев“ да остане мрачна, неприветлива и некрасива. И по всичко изглежда – опасна за пешеходците, въпреки промяната в плановете и подмяната на прословутите трамвайни ограничители с нови бетонови блокчета, които бяха показани днес. Макар и наполовина по-малки, новите ограничители са с все така остри ръбове и все така грозно и опасно изглеждащи.

 

Дупки, неравности, кръпки, съсипани дървета, нелогични решения, промени на парче. Така може да се обобщи свършеното до момента. Вместо смях, оформящият се краен резултат буди гняв. И усещане, че дори в общината не са наясно какво предвижда проекта и какъв ще е крайният резултат от 26 млн. лева, инвестирани в обновяването на централната улица.

Обясненията, че „перките“ били поставени временно, за да се тества общественото мнение, звучат фалшиво, като се има предвид, че според строителните правила би следвало да има одобрени проекти, които да се изпълняват от строителите. И в тях, освен разчетите за парите и качеството на материалите, е включена и функционалността и безопасността на едно или друго решение.

Всъщност бетоновите ограничители са последната капка в морето. Защото дори и с уговорката, че строежът все още не е довършен, една от главните софийски улици изглежда като правена от третокласници в час по трудово – криво наредени плочки, грозно изрязани и поставени настилки около трамвайните линии, неестетични и евтино изглеждащи решения. И след всеки скандал в социалните мрежи, абсурдите стават все повече.

 

Защо се поставят ограничителите?

 

Целта им е да предпазят пешеходците от трамваите, тъй като улицата вече няма да има тротоари. Сигурно има логика в това, предвид първоначалната идея за монтиране на шумозаглушителна подложка на трамваите. Но все още е под въпрос дали острите ръбове на бетонните блокове няма да станат причина за други инциденти с разсеяни пешеходци. Още повече, като имаме предвид добре известната практика да не се почистват улиците при обилен снеговалеж.

„Тези призми са намалени като габарит от 40 на 18 см. избран е начин на поставяне така, че на първо място да се осигури критерият безопасност. Водещата винаги е била безопасността, затова поставянето на призмите ще бъде разположено успоредно на движението на трамвая и на пешеходците, така че да не дава възможност хора, които просто не внимават да бъдат препънати в тези малки ограничители”, обясни обаче главният архитект на София Здравко Здравков, цитиран от БГНЕС.

„Тези, които предстоят да бъдат монтирани мисля, че трудно ще бъдат асоциирани с нещо негативно“, посочи проектантът архитект Иво Пантелеев и добави, че се намаляват като обем на 50%. Всъщност според обясненията на проектанта, в идейния проект перките липсвали, но при съгласуването на проекта е решено да бъдат поставени, за да се разграничат тротоарите от трамвайното трасе – по настояване на гражданите.
По цялото протежение на ул. „Граф Игнатиев" се полагат нови трамвайни релси, които са първите в София обемнозакалени и монтирани по специален начин, който осигурява шумо и виброизолация. Производител на релсите е "Фьост Алпине", Австрия, една от най-големите компании в този сектор, уточни преди време по столичният кмет Йорданка Фандъкова.

 

Ремонтът на ул. "Граф Игнатиев" и прилежащите улици и площади се прави от фирмата "Джи Пи Груп", а стойността на договора е над 20 млн. лева без ДДС. Строителният надзор на проекта е поверен на обединение, в което влизат фирмите "ММ Консулт", "Трансконсулт-БГ" и "Ди Ви България". Стойността на договора за надзор е над 860 000 лева без ДДС. Обновяването на "Граф Игнатиев" и прилежащите улици "Солунска", "Шести септември" и "Шишман", както и на площад "Славейков" и градината около църквата "Св. Седмочисленици" се финансира със средства от еврофондовете.

Заради обществената поръчка зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев подаде оставка, а след това му беше повдигнато и обвинение. Проблемът е, че избраният изпълнител на реконструкцията печели поръчката със скъпа шумозаглушителна подложка за трамвайното трасе, а след това в хода да изпълнението на проекта тя е заменена с по-евтин вариант, предложен и от друга фирма, която обаче е отстранена от търга именно заради това свое предложение. 

 

 Вижте още: 

Столичани „озеленяват“ дупките по улиците

Ремонтират дупките в снега





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

ремонт, ул. Граф Игнатиев, бетонови блокчета, ограничители, трамвайно трасе, тротоари, настилка, улица, перки

StreetView

Еверест – огромно сметище на покрива на света

Петък, 07 Юни 2019 / Места
Тонове боклук и човешки жертви в името на мечтата да се качиш на най-високия връх   Тонове боклук и десетки загинали – заради огромния наплив от алпинисти в последните години Еверест се превръща в огромно сметище, а ледовете започват да се топят. А желанието на хиляди катерачи да [...]

Велико Търново е избран за най-красив град

Понеделник, 04 Юли 2016 / Места
Старопрестолният град е начело на класация сред емблематични места в света   Велико Търново е избран за най-красив град в класация на италианския вестник „Република“. Старопрестолнит град е предпочетен сред други градове, построени на „труден“ терен и известни в [...]