Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Какво означава името ти за останалите

Сряда, 22 Юни 2016 / Кариера
819
  • gratisography.com

 

Личният бранд е абсолютна необходимост, когато става дума за привличане на бъдещи работодатели, клиенти, последователи

 

Да си добър в това, което правиш, не е достатъчно. Трябва подходящите хора да го узнаят, по подходящия начин. За добро или лошо, в наше време с пълна сила важи максимата „Този, който е най-видим, е и най-предпочитан“.

Защото:

Днес е времето, в което софтуер отсява автобиографиите за дадена позиция. Дори и да се прави от човек, той трябва да прегледа стотици сиви-та за кратко време. А тези, които се отличават, не са много (говоря ти от личен опит в подбор за 15 позиции едновременно).

Днес е времето, в което всеки втори човек се замисля, или вече действа, в посока работа на свободна заетост или стартиране на собствен бизнес.

Днес е времето, в което сме заливани от над 100 рекламни съобщения на ден, безплатно съдържание, покани за събития и презентации. И избираме да разгледаме по-подробно едно от 10, че и по-малко.

Днес е и времето, в което компаниите твърдят, че няма достатъчно добри експерти в IT, инженеринг, медицина, административни дейности, и т.н.

 

Личният бранд си самият ти

 

Твоята лична история.

Това, в което вярваш и за което се бориш. Личният бранд е съвкупност от тези неща, изразени в ясно послание и действия, които носят стойност на определена аудитория. Хората, сред които искаш да изградиш имидж на елитен експерт.

Онази конкретна аудитория, която желаеш да асоциира името ти с няколко ключови качества, знания и умения, за да бъдеш нает на работа, да предпочитат твоите продукти или услуги, да те подкрепят в каузата ти.

 

 

Ако личният ти бранд е развит с конкретен фокус и цел, той ще говори много ясно. Работиш ли над него, той ще работи за теб. Твоето име ще е гаранция за начин на мислене, специално отношение, определена експертиза и висока стойност.

Как да стане това ли?

 

1. Имай фокус и специализация

 

Знаеш, че няма как да се харесаш и да угодиш на всеки.

Затова, ако търсиш работаТА, определи кой е твоя работодател: като сфера на дейност, ценности, начин на мислене на висшия мениджмънт, работна среда и атмосфера, условия на труд и възможности за развитие.

Ако търсиш клиенти или последователи – кое е това, което ги обединява като нужди, проблеми, които искат да разрешат, и отново – ценности, начин на мислене и вярвания.

Бъди достатъчно „тесен“ и в това, което предлагаш.

Иначе рискуваш да не те разпознаят като човек, предлагащ решение на конкретния проблем, който отсрещната страна има. Все пак, и ти избираш с кого да работиш.

А като поредния човек, който иска да намери решение на свой си проблем като търси работа, клиенти или помощ.

Помисли дали посланието ти е достатъчно фокусирано, ако все попадаш на неподходящи работодатели или клиенти, на които не можеш (или не искаш) да помагаш.

 

2. Бъди автентичен

 

Не, това не е изтъркано. Задължително е.

Познавай себе си, силните страни и талантите си. Разбери какво те движи напред.

Покажи го на аудиторията, която искаш да докоснеш.

Във всичко, което правиш и говориш, онлайн и офлайн – бъди себе си.

В противен случай има опасност да привлечеш работодатели, клиенти или последователи, които търсят друго. Или бързичко да те разконспирират, когато сравнят какво пише в сайта ти…и как се отнасяш към тях. Когато твърдиш нещо и стане ясно, че то не е така, последиците ще са много по-лоши, отколкото ако не си го твърдял.

Спомняш ли си случая с известен фигурист, който участваше в кампанията „Не карам пил.“? След време направи голяма беля, след като седна зад волана солидно почерпен. Май много хора не му простиха… И граденото с години се срина за миг.

 

3. Покажи своята уникалност

 

Не трябва да правиш чудеса от храброст, за да се отличиш. Но и не си мисли, че това с уникалността е преекспонирано.

Може да имаш знания, умения или опит, сходни с тези на други хора, които кандидатстват за същата позиция или предлагат подобна услуга. Но само ти имаш по-горните, в комбинация с характера и визията, които притежаваш. Не се опитвай да се вместиш в универсално представяне или да имитираш някой друг, за да си успешен като него.

Виж кой е твоят особен стил в това, което правиш.

  

4. Действай с постоянство

 

Изследвания показват, че е необходимо да видим човек поне три пъти, в различни ситуации, за да можем да вземем трезво решение дали да го наемем за дадена позиция.

Други изследвания гласят, че едно име или образ трябва да мине пред очите и ушите на човек поне пет пъти, за да започне да го разпознава, да иска да научи повече за него и евентуално да поиска да опита неговата услугата или продукт.

Първото впечатление е важно, но доверието и разпознаваемостта идват с времето.

Личният бранд се развива с постоянство и надграждане. Посланието ти трябва да достига до аудиторията, облечено в едни и същи образи и думи, по различни канали.

Имам една форма, в която хората се регистрират за консултация с мен.

Един от въпросите е: „Защо избра да се обърнеш към мен?“

Поне половината от отговорите са: „Следя те от известно време и ми харесва посланието, което изпращаш. Мисля, че мога да ти вярвам.“

 

5. Носи стойност на другите

 

Една от целите да развиваш личния си бранд е достигането до онези работодатели или клиенти, които да ти помогнат да постигнеш своите цели и да осъществиш мечтите си.

Само че, преди да получиш, трябва да дадеш.

Помогни първо на тях да реализират техните цели и мечти. Когато изпращаш своето послание, насочи го към нуждите на компанията или човека отсреща.

Дай им стойност, преди да поискаш каквото и да било от тях.

Винаги съм била впечатлена, когато кандидат за работа идва подготвен с идеи за бизнеса, който представлявам. Аз самата съм верен последовател на успешни и известни хора, които споделят свободно своето познание, включително и в безплатни статии и събития.

 

 

 

Ето 5 стъпки, които можеш да предприемеш веднага, за да развиваш фокусирано личния си бранд:

 

1. Провери къде си в момента

и къде искаш да стигнеш в бъдеще

 

С какво експертно познание и с какви лични качества мислиш, че те асоциира аудиторията, на която искаш да изпратиш своето послание? Запиши отговора и след това попитай близкото си обкръжение, колегите и клиентите си какво мислят за теб. Обясни има целта на проучването и изискай откровена обратна връзка. Има ли големи разминавания?

А сега помисли къде искаш да стигнеш в близък и по-далечен план. С каква цел ще развиваш личната си марка? Удовлетворява ли те това, с което те асоциират в момента?

Ако „Да“ – продължи да я поддържаш и надграждаш. Ако „Не“ – набележи като какъв експерт искаш да те разпознават, с какви лични качества искаш да те асоциират и започни да ги развиваш, стъпка по стъпка.

 

2. Асоциирай се с мисията и опита си,

а не с титлата си

 

Още сега можеш да направиш нещо, което да те изкара пред конкуренцията.

Спри да се представяш като „юрисконсулт в еди коя си компания“, „собственик на малък бизнес“ или „мениджър бизнес развитие“. Ти не си титлата или позицията в компанията, за която работиш. Формулирай твоето предназначение, мисия, призвание.

Наречи го както искаш и се представяй с него.

Така ще изпратиш ясно послание в какво вярваш и какво точно правиш към потенциални работодатели и/или клиенти. Моя клиентка, която е художник и графичен дизайнер, се представя чрез своята мисия: да облича идеи и концепции в образи, за компании и хора, които искат да изявят същността си визуално. И го показва, освен че го казва.

 

3. Опиши какви проблеми можеш да решаваш,

а не какви задължения можеш да изпълняваш

 

Когато бях вътрешен HR ми беше писнало да чета безкрайни задължения и отговорности в автобиографиите на хората. Това изобщо не ми показваше какво наистина са постигнали.

Рядко документите на кандидатите представяха кои проблеми и предизвикателства могат да решат. Разкажи нещата така, че потенциален работодател или клиент да се припознае в описанието, и да поиска да чуе повече.

Говори за предизвикателствата на твоята аудитория, а не за теб.

Когато бях на 18 години работих като детегледачка, за да си докарвам джобни пари.

Избраха ме, не защото имах опит в гледането на деца или заради препоръки. Наеха ме, защото им разказах, че зная и обичам да играя на няколко игри, на които играе детето им. Не се поколебах да им покажа и как пея и танцувам. Споделих как бих успокоила детето, когато се тръшка или плаче. Показах им, че мога да реша „проблема“, който имат.

 

4. Разказвай в какво вярваш

и показвай какво можеш

 

Кои личности и компании те привличат най-много? Вероятно един от критериите е вярата в това, което правят: да горят за него или да влагат душата си в него.

Когато изпращаш посланието чрез личния си бранд, споделяй защо правиш това, което правиш, в какво вярваш и за какво те е грижа. Хората ги интересува дали на теб ти пука за това, което им е важно. Разбира се, вече поизтърканият слоган „Because we care.” или нещо подобно не е достатъчен сам по себе си. Но ако е придружен от действия, които го потвърждават, резултатите няма да закъснеят.

Този, когото търсиш, може пръв да те намери.

Това е особено работещо, когато търсиш последователи или доброволци, които да се включат в твоята кауза. Както и помощ от съмишленици, които биха те подкрепили с идея или съвет от тяхната експертиза, безвъзмездно.

 

5. Дръж се като бранд, за да те

възприемат и другите като такъв

 

Ако се поставиш като поредния кандидат за работа или човек, търсещ клиенти, ще те възприемат като точно такъв. Ако се представиш като личност с конкретно послание към компании или потребители, клиенти или последователи, чийто проблем можеш да решиш, те ще те възприемат като точно такъв. Каквото повикало, такова се обадило, нали?

 

Автор: Лили Георгиева, Lifehack.bg (със съкращения) 





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

личен бранд, кариера, индивидуалност, цели, постижения





StreetView

В Перу откриха четириног кит на 42 млн. години

Понеделник, 08 Април 2019 / Места
Животното е можело да се движи както по суша, така и във вода Останките от четириног кит от средата на еоцена (преди около 42,6 милиона години) са открити в Перу, според статия в научното списание Current Biology. Останките на древния кит са открити по южното крайбрежие на Перу. Животното [...]

Най-странните плажове в света

Понеделник, 02 Октомври 2017 / Места
  За сбогуване с лятото решихме да се разходим до най-страните плажове в света, поне според нас. Може и да звучи странно, но се оказва, че има хора, които приемат за истинска атракция прелитащите над главите им самолети. Странни солни фигури, стъкълца и естествено невероятни гледки. [...]