Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Червена ябълка или зелена ябълка

Събота, 26 Ноември 2016 / Хранене и Здраве
774
  • Оказва се, че зелената ябълка е по-полезна, но пък червената е по-вкусна

 

Защо хората предпочитат червените храни и полезно ли е това

 

Мозъкът на човека оценява храната по цвета й. На подсъзнателно ниво червеното може да се свързва с агресия, но когато става въпрос за храна, червеният цвят се приема за вкусен, докато зеленият например не е привлекателен. Това показва изследване, проведено в Международния институт за авангардни изследвания в Триест.

Човешкият мозък оценява калоричността и апетитността на храната по цвета, като възприема червеното за по-вкусно, а зеленото - за непривлекателно.

Цветът ни насочва, защото възприемаме храната първо с очите. Хората предпочитат да избират червени храни като месото пред зелени храни като салатите или броколите например.
Колкото по-червена е една храна в непреработен вид, токова по-вероятно е тя да е богата на калории, посочват учените. Зелените храни обикновено са диетични. Но нещата не са само в калориите, по-важни са полезните вещества.

 

Червените храни

 

като ягода, малина, домат, цвекло, чушки са богати на флавоноиди, пречат на мастните натрупвания, стимулират обмяната на веществата, обменните процеси, подобряват кръвообращението, повишават работоспособността и са отлични антиоксиданти, показват други изследвания.

В червените зеленчуци се съдържа ликопен, който прочиства тялото от токсини. Ако се употребяват в големи количества обаче, те могат да предизвикат проблеми със заспиването. Чушките съдържат бета каротин и много витамин С, стимулират ендорфините, които потискат болката и ни дават усещане за щастие.

 

Зелените храни

 

като салата, зелен боб, броколи, грах, спанак, може да не са толкова желави, но са най-полезни за организма. Те регенерират клетките, подхранват мозъка, повишават активността и намаляват напрежението. Хлорофилът, стимулира изработването на червени кръвни телца и засилва имунната система.

 

Сините храни

 

като грозде, сливи, патладжани, имат успокояващо действие. Съдържат биологично активни вещества – антоциани, които защитават кръвоносните съдове и зрението, полезни са за сърцето и успокояват болката.


Жълтите храни

 

като лимони, жълти чушки, ананаси, ябълки, банани, царевица и др. зареждат с енергия, стимулират храносмилането, подобряват апетита, способстват прочистването на черния дроб и активизират слабия стомах. Те също изчистват токсините и подобряват вида на кожата. Плодовете и зеленчуците също така съдържат редица антиоксиданти като витамин С, намаляват риска от рак, заздравяват сърцето и имунната система.

 

Оранжевите храни

 

като моркови, тиква, праскови, кайсии, мандарини, портокали подпомагат възстановяването на нервните клетки и обновяването на мускулните тъкани, подобряват настроението, помагат в борбата с умората и апатията, облекчават главоболието. Оранжевите храни също са полезни за очите и за кожата.

 

Белите храни

 

или всички млечни продукти, но също и чесънът, оризът, соята, карфиорът и целината, трябва да се консумират умерено. Приема се, че основната полза от тях е, че помагат на тялото при усвояването и складирането на енергия.





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

храна, цвят, полезни свойства, хранене





StreetBoard

Защо не можем да стигнем румънците?

Вторник, 29 Август 2017 / Общество
България поиска от Франция еврофондове, а Румъния – инвестиции   Докато Румъния отбелязва най-високия растеж на икономиката в Европейския съюз и съответно рекорден брой привлечени инвестиции, България остава на опашката и по двата показателя.  През 2017 година инвестициите [...]

Изплети топлина на човек без дом

Понеделник, 07 Ноември 2016 / Истории от града
Доброволци от цялата страна плетат вълнени шапки, шалове, ръкавици и чорапи, които след това отиват при хора, лишени от покрив над главата си. За три години инициативата „Изплети топлина” е дарила топлина на близо 3000 бездомни. Само през миналата година в кампанията са се вк [...]