Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Как да храним детския мозък?

Вторник, 07 Август 2018 / Хранене и Здраве
362
  • picjumbo.com

Филийка с масло или омлет на закуска може да помогне на децата в битката с уроците

 

Много често родителите се концентрират върху това дали детето си е изяло вечерята, или месото в чинията, отколкото върху това какво точно са сложили на масата. Разнообразната храна е важна за доброто здраве, но кои са онези, които ще помогнат за развитието на детския мозък и ще са наш съюзник, когато започне учебната година? И кои са храните, които помагат на детския мозък да се развива добре?

 

Яйца

 

Белтъчините и хранителните вещества в яйцата помагат на децата да се концентрират. Може да сготвите яйцата, както детето ви ги обича. Комбинираните протеини и въглехидрати не са вредни казва главният готвач в Бел Салт от Лос Анджелис. Например: сутрин намажете филия пълнозърнест хляб с малко масло, нарежете на ситно половин яйце и поръсете филийката с него.

 

Кисело мляко

 

Едно пълномаслено или домашно кисело мляко, което има повече протеини, може да помогне за запазването на мозъчните клетки в добра форма. Българското мляко може да го комбинирате с различни плодове или лъжичка кафява захар.

 

Спанак

 

Ако детето ви гледа детското филмче „Попай моряка“, покажете му ползата от спанака в неговото меню. Той е богат на фолиева киселина и витамини. Прибавете го към омлета, в салатата или направете спаначена супа.

 

Риба

 

Рибата е добър източник на витамин D и омега-3, които предпазват мозъка от загуба на паметта. Сьомгата, рибата тон и сардина са богати на омега-3 мастни киселини. "Колкото повече омега-3 може да достигнат до мозъка, толкова по-добре ще функционира и деца ще могат да се съсредоточат", казва консултантът по хранене Бони Тауб-Дикс. Например, може да прибавите риба тон към зелената салата на малчугана.

 

Ядки и семена

 

Ядките и семената са източник на протеини, мастни киселини, витамини и минерали. Те могат да подобрят настроението и да поддържат нервната система под контрол. Ако не можете да накарате детето си да хапва ядки, то хлябът ще ви помогне, защото на пазара има различни видове хляб със семена. Ако имате домашна пекарна, пригответе хляба сами, за да събудите интерес в детето си.

 

Овесена каша

 

Богати на протеини и фибри, овесените ядки помагат за поддържането на сърдечните и мозъчните артерии. Проучване показва, че децата, които са яли подсладени овесени ядки, се справят по-добре с училищните задачи, свързани с паметта, отколкото тези, които ядат захар. Те могат да бъдат идеалната закуска с кисело мляко мед и канела.

 

Ябълки и сливи

 

Ябълките и сливите съдържат антиоксиданти, които могат да се преборят с умората.





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

хранене, деца, детски мозък, развитие на децата

StreetView

Бузлуджа като място за памет

Петък, 16 Март 2018 / Места
Паметникът на комунистическата партия влезе в списъка на 7-те най-застрашени културни обекти в Европа   Водещата организация за опазване на културното наследство в Европа Europa Nostra и Институтът на Европейската инвестиционна банка наредиха Дом-паметникът на БКП, популярен като Паметн [...]

Африка пеша: От Западна Сахара до Сенегал

Събота, 19 Ноември 2016 / Приключения
  Пейзажът беше почти еднакъв – прав път и пустош от двете страни, от време на време камъни или храсти, от време на време дюни, много рядко населено място   След Сиди Ифни пристигнахме в Гулемим- вратата на пустинята. Спахме близо до пътя в пустощта, заобиколени от камъни, [...]