Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Внимавайте с минералите: Магнезий

Събота, 13 Април 2019 / Хранене и Здраве
177

Недостигът на този минерал може да е много опасен за здравето ни

 

Магнезият е един от най-важните минерали, чийто недостиг често дава объркващи симптоми. Лесна раздазнителност, безсъние, чести схващания, отрепване на клепачите, сърцебиене, постоянна умора са най-честите симптоми. Продължителният недостиг на магнезий може да стане причина за заболявания като диабет, Алцхаймер, мигрена, сърдечни заболявания.

Недостиг на магнезий най-често има при хора, които често консумират алкохол, пият много кафе, подложени са на стрес и физическо или психическо натоварване.

Наблюдават се промени в нервната и мускулната функция като мускулна слабост, тремор и спазми, особено опасни за сърдечния мускул, при който недостигът на магнезий може да доведе до аритмия, нередовна контракция и повишаване на сърдечната честота. Сред нарушенията на нервната система, породени от недостатъчния прием на този макроелемент, най-често се проявяват главоболие, гадене, сънливост и депресия.

 

Защо е важен

 

Магнезият се съдържа и участва в правилното функциониране на костите, мускулите, мозъка и другите ключови органи като сърцето, черния дроб и бъбреците. Неговата основна роля е да се грижи за равновесието на нервната и мускулната система като помага при разпределянето на нервните сигнали и подсилва действието на мозъка и паметта. Магнезият участва в разграждането на гликозата, на мастните киселини и на аминокиселините по време на клетъчното производство на енергия и е отговорен за функционирането на над 300 ензима в организма. Ако не приемаме необходимите дневни количества магнезий, организмът спира да усвоява нормално и други важни витамини  и минерали – като калций, цинк и витамини от групата В.

Увеличаването на приема му подобрява паметта и дори може да помогне за намаляване на пропуските в нея, които стават все по-разпространени в напреднала възраст.
В естествен вид магнезият присъства в зърнените храни (ориз, пшеница, овес), ядки (орехи, бразилски орех, лешници и бадеми), семена (ленено семе, сусамово семе, сусамов тахан, тиквено семе, слънчогледово семе) и какаото, които за съжаление често пъти биват изключвани от нискокалоричните диети. Освен това богати на магнезий са и сушените кайсии, бананите, а сред храните от животински произход като добър източник се отличават скаридите. Други богати източници са кафето, магнезиево олио и някои билки и зеленчуци като кориандър, спанак, градинска мента, босилек, лапад.

Ако си го осигуряваме от храната, няма сериозен риск от предозиране, но не трябва да прекаляваме с хранителни добавки с магнезий.

 

Вижте още:

Внимавайте с минералите: Селен

Клетъчно хранене





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

магнезий, минерали, витамини, храна, хранене, хранителни добавки, здраве

StreetBoard

Алтернативната регистрация в болниците ще е платена

Вторник, 01 Ноември 2016 / Общество
Лечебните заведения няма да отказват лечение, но пациентите, които не искат безплатната пръстова идентификация ще трябва да платят за издаване на карта   Ако пациент откаже да се идентифицира с пръста си при постъпване в болница, той ще трябва да заплати за алтернативен метод на регист [...]

Безплатното саниране приключва до година

Сряда, 30 Май 2018 / Общество
  Все още не е ясно как ще продължи програмата, обмисля се съфинансиране от собствениците   В Министерството на регионалното развитие и благоустройството обсъждат как да продължи програмата за енергийно обновяване на жилищните сгради след приклчването на осигуреното финансиране. & [...]