Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Внимавайте с минералите: Магнезий

Събота, 13 Април 2019 / Хранене и Здраве
123

Недостигът на този минерал може да е много опасен за здравето ни

 

Магнезият е един от най-важните минерали, чийто недостиг често дава объркващи симптоми. Лесна раздазнителност, безсъние, чести схващания, отрепване на клепачите, сърцебиене, постоянна умора са най-честите симптоми. Продължителният недостиг на магнезий може да стане причина за заболявания като диабет, Алцхаймер, мигрена, сърдечни заболявания.

Недостиг на магнезий най-често има при хора, които често консумират алкохол, пият много кафе, подложени са на стрес и физическо или психическо натоварване.

Наблюдават се промени в нервната и мускулната функция като мускулна слабост, тремор и спазми, особено опасни за сърдечния мускул, при който недостигът на магнезий може да доведе до аритмия, нередовна контракция и повишаване на сърдечната честота. Сред нарушенията на нервната система, породени от недостатъчния прием на този макроелемент, най-често се проявяват главоболие, гадене, сънливост и депресия.

 

Защо е важен

 

Магнезият се съдържа и участва в правилното функциониране на костите, мускулите, мозъка и другите ключови органи като сърцето, черния дроб и бъбреците. Неговата основна роля е да се грижи за равновесието на нервната и мускулната система като помага при разпределянето на нервните сигнали и подсилва действието на мозъка и паметта. Магнезият участва в разграждането на гликозата, на мастните киселини и на аминокиселините по време на клетъчното производство на енергия и е отговорен за функционирането на над 300 ензима в организма. Ако не приемаме необходимите дневни количества магнезий, организмът спира да усвоява нормално и други важни витамини  и минерали – като калций, цинк и витамини от групата В.

Увеличаването на приема му подобрява паметта и дори може да помогне за намаляване на пропуските в нея, които стават все по-разпространени в напреднала възраст.
В естествен вид магнезият присъства в зърнените храни (ориз, пшеница, овес), ядки (орехи, бразилски орех, лешници и бадеми), семена (ленено семе, сусамово семе, сусамов тахан, тиквено семе, слънчогледово семе) и какаото, които за съжаление често пъти биват изключвани от нискокалоричните диети. Освен това богати на магнезий са и сушените кайсии, бананите, а сред храните от животински произход като добър източник се отличават скаридите. Други богати източници са кафето, магнезиево олио и някои билки и зеленчуци като кориандър, спанак, градинска мента, босилек, лапад.

Ако си го осигуряваме от храната, няма сериозен риск от предозиране, но не трябва да прекаляваме с хранителни добавки с магнезий.

 

Вижте още:

Внимавайте с минералите: Селен

Клетъчно хранене





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

магнезий, минерали, витамини, храна, хранене, хранителни добавки, здраве

StreetInside

Направено добро назад не се връща

Петък, 17 Юни 2016 / Към себе си
  Или защо не трябва да се сърдите на хората за нещата, които сте направили с желание     Получавали ли сте подарък, за който дори не сте се надявали? Това може да бъде от мечтаната екскурзия до различни вариации на помощ от приятели и близки, за неща и области, за които не [...]

Абсолютно пресушаване

Понеделник, 04 Април 2016 / Кариера
Да „прегрееш“, означава да се почувстваш празен, немотивиран и напълно незаинтересован. Има ли изход?   Представете си следната ситуация. Той е г-н Х. Човек, който започва от нулата (или наследява някакъв бизнес, или е назначен на топ позиция). Години наред, докато завъ [...]