Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Работната памет при различните деца и подобряването й

Събота, 17 Юни 2017 / Гласът на детето
1536
  • zdravedae.com

Затрудненията при концентрацията и възпроизвеждането на определена последователност от действия в ранна възраст се отразяват на успеха в училище  

 

Нашата памет е ключова за способността ни да се справяме успешно. Трябва да помним това, което чуваме, виждаме, чувстваме, помирисваме и вкусваме, за да обработим и анализираме нашите преживявания. В училище децата трябва да помнят факти, дати, цифри и много други ключови елементи, свързани с образованието.

Нашата работна памет е временна система за съхранение и управление на информацията. Тази информация не е задължително да бъде запомнена завинаги. Краткосрочната памет има ограничен капацитет и разполага с бърза загуба на информация, като тя се съхранява само за определен период от време, за да бъде използвана в точния момент.

Децата с трудности на паметта често се разглеждат като деца със слаба концентрация и внимание. Те лесно се разсейват и губят мисълта си. Затрудненията при запомнянето водят до затруднения при следването на инструкции и запомняне, а по-късно и осмисляне на информацията. А това логично води до затруднения в училище.

Установено е, че децата с координационни трудности също имат проблеми с паметта и ученето. Това е така, защото те се разсейват от усилията, свързани с координацията на движенията им. Децата с диспраксия (несъответствие между планираното и впоследствие реализирано движение без да е налице интелектуален или обучителен дефицит) е 7 пъти по-вероятно да имат лоша визуално-пространствена памет, отколкото тези без моторни затруднения. Визуално-пространствената памет се използва за запомняне посоки и места, както и в задачи по математика и писане.

Тези деца могат да имат висок коефициент на интелигентност, но въпреки това да са слаби ученици, ако не се работи за отстраняването на затрудненията в по-ранна възраст. Работата, свързана с подобряване на паметта, включва упражнения, включващи слуховата, визуалната и тактилната (свързана с усещането за допир) памет.

Ерготерапевт може да оцени на детето и специфичните му трудности, свързани с възприятията на пространството, звуковете и пр. Когато се работи върху развитието на зрителната памет, ролята на езика в етикетирането и фиксирането върху визуалното преживяване и визуалните образи е от голямо значение. С подобряването на визуалната работна памет терапевтът помага за възприемането на показвания материал чрез идентифициране и възпроизвеждане на цветове, форми, символи, букви, думи и изречения, както и последните визуални преживявания. Зрителната памет и нейното развитие има голямо влияние върху четенето и писането. Игрите с конструктори и пъзели например помагат за развитието на визуалната памет при децата.

Обучението на слуховата работна памет и слуховата последователност, включва точно повторение на известни последователности или цветове или цифри, представени на детето. Това е от съществено значение за разбирането и следването на инструкциите.

Важно е, когато родителят забележат определени затруднения, свързани с концентрацията и паметта на децата, да обърнат внимание на тези проблеми навреме и да потърсят консултация със специалист, който да помогне за преодоляването на дефицитите.

 

 





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

памет, концентрация, затруднения при учене, деца, ерготерапия





StreetBoard

ЕС отпуска 230 млн. евро за борба с коронавируса

Понеделник, 24 Февуари 2020 / Общество
В Китай регистрираха 195 случая на повторно заразени   Европейският съюз реши да отпусне 230 милиона евро за борба с новия коронавирус. Това обяви днес еврокомисарят за справяне с кризите Янез Ленарчич на пресконференция в Брюксел, съобщава ТАСС, цитирана от БГНЕС. 114 милиона евро ще [...]

Бюджетният излишък - начин на употреба

Четвъртък, 11 Октомври 2018 / Общество
Планирани излишъци има в страни с нисък контрол на парламента над изпълнителната власт   Излишък има, когато постъпленията в бюджета са повече от разходите, направени от министерствата и останалите държавни институции. Умишлен или предвиден излишък се осигурява, когато приходите и разхо [...]