
Според проучване сред 2500 педагози 46% от учителите са преподавали онлайн още в началото на изолацията
Между 10 и 12 часа е работният ден на учителите след въвеждането на онлайн обучението. Това показва проучване на Синдикат „Образование“ сред 2500 учители и директори от цялата страна.
56% от учителите са отговорили, че имат работен ден в размер между 10 и 12 часа, а 13,1% работят над 12 часа. 25,3% работят от 5 до 8 часа, 5,6% работят 5 часа. От синдиката посочват, че 94,4% от педагогическите специалисти в момента работят над определените в КТ 8 работни часа.
По този повод 84% от педагозите чувстват огромна умора и прегаряне, като едва 15.3% не чувстват умора, поради това, че преди това са имали изграден свой електронен облак и са били квалифицирани за работа в електронна среда, посочват авторите на проучването.
42,6% от учителите в дистанционен режим са преподавали нови знания още от началото на дистанционното обучение, а 43% са започнали да интегрират новите знания след препоръката на МОН за това. Всички учители имат готовност да извършат оценяване и оформяне на годишна оценка.
48% от учители и директори смятат, че дистанционния учебен процес е ефективен, колкото и нормалния, а други 48% отговарят, че е по-малко ефективен, като 4% смятат, че дистанционната форма е по-ефективна.
85% от учителите смятат, че засега не е необходимо удължаване на учебната година, защо това би обезсмислило този огромен труд. Едва 9,1% смятат за логично удължаване на учебната година.
На въпроса: „Коя според Вас е обективната оценка за ученика в 4 клас?“, 41,5% от учителите отговарят, че Институционалното оценяване на четвъртокласниците в училище е по-обективно, защото учителите познават и следят развитието на ученика. 43% от респондентите отговарят, че не е необходимо НВО в 4 клас, а 5,4% отговарят, че малките матури са по обективни, защото са външни.
Вижте още:
Финландският учител
Онлайн платформа ще помага на българи, връщащи се от чужбина