
Три компании са заявили интерес към предлагането на споделени скутери
Още от тази есен се очаква в София да бъдат достъпни първите споделени електрически тротинетки. За момента три компании са обявили интерес към предоставянето на подобна услуга – утвърдените в тази дейност международни компании Lime и Voi, както и българската стартъп компания Hobo.
Тротинетките ще се отключват през мобилно приложение, а плащането ще се извършва изцяло онлайн. В момента Столична община работи върху регламента, а неотдавна беше представена схема с 200 паркоместа, откъдето ще могат да бъдат наемани и оставяни тротинетки, велосипеди, скутери и други екологични средства за придвижване. Те ще бъдат основно в платени зони за паркиране в центъра на столицата, а при интерес към услугата се предвижда такива места да бъдат обособени и в някои от по-крайните квартали на столицата.
"От 2-3 месеца в Атина, Солун и Букурещ има опериращи стартъпи в сферата на шеринг скутерите. Първата ни година ще бъде пилотна. Целта са ни 100 скутера в София. Варна и Пловдив са другите наши потенциални цели като локализация. Виждаме все повече хора, които ползват електрически скутери“, разказа пред Bloomberg TV Теодор Рачев, основател и изтълнителен директор на "Hobo България".
Компанията работи с американската компания Acton, базирана в Сан Франциско, която има сериозен опит в сферата на електрическите превозни средства. Създаденият от тях скутер е B2B, т.е. изцяло за шеринг бизнес употреба. „Надяваме се, че нашият скутер ще понесе условията като павета и неравности - той е с доста по-големи размери, но е подготвен за софийската инфраструктура. Според регулацията, която очакваме съвсем скоро да бъде въведена, хората ще бъдат насочени към велоалеи или пътното платно", каза още Рачев.
Както на уеб сайта, така и в приложението на компанията ще има упътване от къде ще става сдобиването с каски.
"Работим и със застрахователна фирма, която ще покрие даден вид отговорности. Имаме склад база, където скутерите всяка вечер ще бъдат прибирани от локализациите и ще бъдат зареждани. От втората година сме заложили програма за т. нар. "хобо зареждачи" - ще може потребители да помагат да се събират въпросните скутери, за да трупат точки, които след това да могат да ползват в приложението“, обясни Рачев.
Производителят на скутерите дава гаранция за до около 18 000 км, т.е. около 3 години живот, батериите са подменяеми от тях и ще бъдат рециклирани.
Вижте още: