Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Граждани и пътни експерти бранят проекта за „Струма“

Петък, 11 Август 2017 / Общество
254
  • Общата дължина на магистралата е 150 км

Ако строителството не стартира до началото на 2019 година, страната ни ще загуби над 1 млрд. лева от еврофондовете

 

Ветото на президента върху промените в Закона за опазване на околната среда може да създаде проблеми за АМ "Струма" , обяви министърът на регионалното развитие Николай Нанков по бТВ. 
Румен Радев върна за преразглеждане текстовете, които предвиждат оценките за въздействие на големи обекти от национална важност да се претупват без много спорове и да се приемат по бързата процедура - като се позволява те да се обжалват само на една инстанция. 


"Тук става въпрос само за национални обекти, които са от национално стратегическо значение за страната. Не говорим за всички инфраструктурни обекти да минават на едно институционално обжалване. Да, президентът има своите аргументи. Ветото върху Закона за опазване на околната среда би могло да създаде проблем за АМ „Струма“. Респективно то трябва да се съобразено с всички нормативни процедури, включително и обществените обсъждания на ОВОС", каза министърът.
Според министъра от икономическа и технологична гледна точка най-адекватен вариант е полуизточният. "Трасето към Гърция остава по съществуващата част на Кресненското дефиле, с уширяване, изправяне на завои, изграждането на необходимата екологична инфраструктура, която да защити биологичните видове. В посока София шосето се качва източно над дефилето, с изграждане на 5 възела, с 6 свързвания между двете трасета и връзката между всички общински пътища с направленията на новото трасе източно от дефилето", обясни Нанков.

 

Катастрофа на всеки километър

 

Вчера група неправителствени организации обявиха, че са стартирали петиция за по-бързо изграждане на магистрала „Струма“ в участъка през Кресненското дефиле.

За последните пет години в Кресненското дефиле на всеки километър са “изникнали” по два надгробни паметника, на всеки километър по осем човека са се сдобили с тежки увреждания, някои от които доживот. През последните години този пътен участък си извоюва печалната слава на най-кървавото трасе в България, мотивират се инициаторите.

Неизпълнението на Лот 3.2 на АМ “Струма” може да доведе до провал на оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура” и налагането на финансова санкция от над 1 млрд лв. за България. Това ще стане, ако строителството не започне до пролетта на 2019 година.

Автомагистрала „Струма” е трасе от около 150 км, разположено в югозападната част настраната между пътен възел „Даскалово” (до гр. Перник) и границата между България и

Гърция при с. Кулата. Автомагистралата преминава успоредно на р. Струма, включително ипрез природни забележителности като Кресненското дефиле.

 

Източен вариант

 

Първите идеи как да се преодолее Кресна са от 1973 г., когато се проектира с къс тунел взоната.В разработения идеен проект през 2013 год. за Лот 3, Лот 3.2 е проектиран с дълъг 15-километров тунел под Кресна. След сигнала за опасност от страна на сеизмолози, геолози, експерти по пътна безопасност, по пожарна безопасност, по тунелно строителство бяхавъзложени нови разработки. Обсъждани бяха варианти с западен обход на Кресна. Вариантите „син“ от 2014 и „червен“ от 2015, които са паралелни на река Струма, но срещнаха отпор от страна на еколозите. Така се стигна до разработването на т.н. източния вариант. По него беше обявен конкурс за разширенвариант и пространно жури оцени кандидатите. Избрана беше разработката където дяснотоплатно посока Гърция е по трасето на съществуващия път хпреминаващ през дефлето, алявото платно преминава източно от р. Струма. Двете платна правят обход на гр. Кресна.

 

 

Дясно платно

 

Разработката предвижда рехабилитация и реконструкция с изграждане на допълнителнисъоръжения съобразно изискванията за запазване биологичното разнообразие в дефилето на съществуващия път Е79, за да може да се използва само в посока „Кулата“.Избраният вариант включва и изграждане на обходен път на град Кресна, който целиизвеждането на транзитния трафик извън града. Новият проект осигурява свързването намагистралата с местния трафик посредством 2 пътни възела. Предвидено е изграждането и на площадки за отдих и търговска дейност, които имат пряка връзка с града. Това означава, че достъпът до Кресна е осигурен от 3 места, мотивират се експертите.

Проектът за изграждане на обходен път на град Кресна предвижда:4 виадукта2 тунела с дължина 358м и 230м
 

 

Ляво платно

 

По нов терен в източна посока преди гр. Симитли, ляво от съществуващия път E79 и серазвива успоредно на него, след което тръгва на югоизток, между кварталите на градСимитли – Ораново и Дълга махала. При път II-19 "Симитли – Предела – Гоце Делчев" сеустройва пътен възел за връзка на Автомагистралата с град Банско и обратно. Трасто муобхожда с.Полето, пресича пътя Полето – Брежани и в последствие преминава западно отс. Мечкул, продължава на юг и източно от с.Стара Кресна и пресича пътя Стара Кресна –Ощава, като минава с тунел под него. След това варианта се развива в югозападна посокаблизо около съществуващия път за с.Влахи и се включва в Лот 3.3, който в момента сеизгражда. В участъците с по-големи надлъжни наклони е предвидена трета лента за движещите се в посока София.

Преминаването на източното платно се осъществява чрез поредица от тунели и виадукти,от които:

16 бр. виадукти - Най-голямата височина на виадукт е при река Влахинска – 111м, а най-големият отвор е 302 м.

6 бр. подлези и надлези 

5 тунела, от които 3 са с аварйна тръба, с размер еквивалентен на основната, с дължинаоколо 1000 м, а другите 2 с дължина около 200 м. 

 





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

магистрала Струма, Кресненско дефиле, идеен проект, трасе, тунели

Street of Hope

Как да разкодираме бебешкия плач

Събота, 23 Април 2016 / Гласът на детето
  Глътка свеж въздух може да спре плача като с вълшебна пръчица   Неудържимият бебешки плач е един от най-големите кошмари на всяка майка. Особено, когато бебето е още малко и крехко, а ние не знаем какво иска да ни каже. Затова и първата ни задача е да разберем каква е причината [...]

Условната любов създава нарцисисти

Сряда, 30 Май 2018 / Родители
Вината е на родителите, които надценяват или неглижират децата си    Какво кара някой да развие нарцистична личност? Дали това е въпрос на среда, гени, или може би това е начинът, по който тези хора са били отгледани?   Има много проучвания, които се опитват да открият произ [...]