Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Отсечките на смъртта

Неделя, 19 Ноември 2017 / Общество
360
  • Кадърът от дрона на Нова е единственият от мястото на произшествието при с. Микре, защото заради касапницата медиите не бяха допуснати в участъка
  • МВР
1 / 2

Защо в едни и същи участъци по пътищата непрекъснато стават тежки катастрофи и ще помогне ли строежът на магистрали? 

 

Три тежки катастрофи на пътя София – Варна в участък от 20 км в три последователни дни. Общо 11 жертви, и над 20 ранени.

Първата беше при село Микре, челен сблъсък, съмнения за превишена скорост.

Втората беше при село Сопот, челен сблъсък, съмнения за превишена скорост.

Третата - при село Български извор, съмнения за превишена скорост.

Пътят, казват от ОДМВР – Ловеч, е ремонтиран, с нова маркировка и ясни знаци за ограничения на скоростта. Те обаче не се спазват. При положение, че пътят е двулентов, натоварен и по него непрекъснато минава земеделска и друга техника, която наслагва пръст и кал, която ситният дъжд превръща в пързалка.

След черната серия от последните дни от районната дирекция на полицията обещаха и засилено полицейско присъствие в района. Правят се анализи какви допълнителни мерки могат да бъдат взети, като например да се поставят камери за превишение на скоростта. Би могло да помогне, ако всяко от заснетите нарушения бъде санкционирано и се направи така, че глобите да се заплащат.  Само през последните три години участъкът около село Микре  е в черните статистики с над 100 загинали при тежки инциденти. Наред с поставянето на камерите обаче е необходимо контролът да се затегне така, че санкциите да бъдат заплащани – 100% от тях.

 

Начертани мерки


Видеорегистратори, задължителни предпазни колани в колите за обществен транспорт и задължителен евростандарт са част от мерките, предвидени от правителството срещу войната по пътищата, съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски след извънредна среща в Министерски съвет във връзка с тежките пътни инциденти край Ловеч. Планира се още автосервизите и автоморгите да бъдат на регистрационен режим, за да се гарантира изправността на автомобилите. Отново ще се преразглежда и системата за подготовка на водачите на автомобили.

За тежки нарушения като неправилно изпреварване, превишаване на скоростта и отнемане на предимство водачите ще бъдат спирани и отвеждани в най-близкото районно управление на МВР, обявиха от силовото ведомство. МВР ще направи предписания за всички опасни участъци по пътищата с голяма концентрация на пътнотранспортни произшествия. 

В отсечката от магистрала "Хемус" в спускането й към района на Ябланица ще бъде положена напречна или хоризонтална маркировка. 

 

 

Магистрала „Хемус“

 

Участъкът между селата Микре, Сопот и Български извор попада в близост до бъдещото трасе на магистрала „Хемус“ и проблемът с тежкия трафик в района в голяма степен би могъл да се реши, ако част от него бъде изнесен по аутобана. Магистралата обаче все още е само на етап добри намерения, защото не може да бъде изградена с европейски средства.

През 2014 година беше одобрено трасе, има изградени няколко участъка от по 8-12 км на парче с държавни средства. Бяха стартирани обществени поръчки за доизграждане на част от оставащите 275 км, но в началото на 2016 г. кабинетът на Борисов спря проекта заради липса на средства.

Впрочем магистрала „Хемус“ остана назад в дневния ред покрай проблемите със сроковете за довършване на магистрала „Струма“, която също е важен проект и за която може да загубим вложените до момента милиарди, ако не довършим в неколкократно удължаваните срокове. Довършването на скоростния път през Кресненското дефиле също би трябвало да помогне за намаляване на жертвите, защото тази част от път Е79 е другото „черно трасе“, на което ежедневно има тежки катастрофи.

Според последните изчисления на регионалното министерство за довършването на „Хемус“ са нужни над 2 млрд. лева, за които държавата разчита единствено на постъпления от бъдещата тол система.

 

Магистралата Русе - Велико Търново 

 

Другият черен път – този между Русе и Велико Търново, където районът на Бяла също е добре известен с огромния брой жертви също е на ниво добри намерения.

В момента Агенция „Пътна инфраструктура“ изготвя парцеларен план за строителството на автомагистрала „Русе – Велико Търново“ за участъка Русе – Бяла и обходен път на град Бяла. Предстоят инженерно-геоложки и хидрогеоложки проучвания. Автомагистрала „Русе – Велико Търново“ е сред приоритетните обекти за осигуряване на транзитния трафик по Трансевропейски транспортен коридор № 9 и международен път Е85 в границите на България. Разчита се да се изгради със заем от Европейската инвестиционна банка в размер на около 500 млн. лева.

Както вече казахме, строежът на магистрали може да помогне, но няма да реши проблемите с черната статистика, докато не се монтират камери по цялата републиканска пътна мрежа и докато не се промени организацията и контрола на шофьорските курсове и изпити.   

  

Черните участъци

 

Класацията е на Асоциацията на пострадалите при катастрофи според броя на жертвите

 

1. Бургас – Варна

За последните три години там са станали 864 пътни произшествия. Частта между Поморие и Ахелой е известна като отсечката на смъртта.

 

2. Русе – Бяла

В разстояние от 50 км критичните участъци там са три. Черната статистика сочи, че за последните 12 години там са станала над 2200 катастрофи със 134 жертви и 600 ранени.

 

3. Пловдив – Асеновград

През 2016 г. там са станали 23 тежки катастрофи с четирима загинали и 29 ранени. За участъка се изпълнява проект за разширение и разделение с мантинела.

 

4. Кресна – Симитли

Кресненското дефиле също е един от най-черните участъци, с най-много челни катастрофи.

 

5. Казанлък – Стара Загора

Участъкът е тесен, труден, а при дъжд и много хлъзгав.

 

6. Велико Търново – Дебелец

Правият път там позволява развиването на високи и несъобразени скорости, които създават предпоставки за пътно-транспортни произшествия с убити и ранени.

 

7. Драгичево – Владая

Владая – Драгичево е изключително опасен, защото предразполага към по-висока скорост, но в същото време трите платна не са разделени.

 

8. София – Калотина

Пътят от столицата към границата със Сърбия също е сред отсечките с голяма концентрация на пътно-транспортни произшествия.

 

9. Пътен възел Коритна

Пътен възел Коритна до село Български извор крие опасности на пътя София – Велико Търново.

 

10. Проходът Боаза

Районът на Търговище също е известен с честите инциденти на пътя.

 





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

катастрофи, жертви, Микре, Сопот, Хемус, Струма, пътища

Street of Hope

Закриват интернатите за деца

Вторник, 27 Септември 2016 / Гласът на детето
Децата с провинения ще бъдат настанявани в нови центрове за подкрепа     Възпитателните училища и интернатите се закриват, а на тяхно място ще бъдат създадени нови центрове за подкрепа и нов вид възпитателни мерки за провинилите се деца. Това е записано в новия Закон за детско [...]

Близо 60% от паралелките ще са професионални

Сряда, 15 Май 2019 / В клас
  Това предвижда план-приемът за следващата учебна година   План-приемът за следващата учебна година предвижда близо 60 процента от паралелките да са професионални. По този начин ще се постигнат стойностите от преди 30 години, съобщи министърът на образованието и науката Красимир [...]