Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

12 начина да промените живота си

Сряда, 22 Февуари 2017 / Към себе си
1933
  • pixabay.com

 

 

Как да избегнем прегарянето 

 

Вероятно познавате това усещане – 10 часа сутринта е, а вие сте нервни след третата чаша кафе, а умът ви е като лепило. Изцедени сте – физически, психически и емоционално, и безразлични към нещата, които би трябвало да ви радват. Мотивирани? О, не. Раздразнителни? Без съмнение. А всички пожелания за добро здраве са изхвърлени буквално през прозореца.

Изглежда твърде често изтощението и постиженията вървят ръка за ръка. Но прегарянето (Burn out) не е признак за успех – това е начинът на тялото ви да ви каже да забавите темпото.

Макар че двойно късо кафе и втори слой грим може и да помогнат да се освежите, дълбоката, фундаментална промяна отнема време. Това е дългосрочна инвестиция в себе си. Ето 12 начина, които ще ви помогнат да вземете съдбата в ръцете си.

 

1.Спете като че няма утре

 

Вашето тяло е машина. Една красива, автентична и безумно сложна машина, която се нуждае от грижи и почивка. Точно както изключвате компютъра в края на всеки ден, така трябва да презареждате тялото и ума си всяка нощ. Проучванията показват, че добрият сън през нощта буквално почиства мозъка от токсините, които се натрупват по време на деня, поради което пълни седем-осем часа сън са от решаващо значение за вашето физическо и психическо благополучие. Постарайте се да спите с поне 30 минути повече от времето, което отделяте за сън сега.

 

2. Мислете докато ядете

 

Осъзнатото хранене изисква практика, много практика. Особено ако сте от този тип хора, които държат обяда с едната ръка, докато отварят мейли и отговарят на телефонни обаждания.

Осъзнатото хранене ви предизвиква да разгледате същността на всичко, което ядете – откъде идва, каква стойност има за тялото ви, как е стигнало до чинията ви. Осъзнатото хранене изгражда устойчива връзка с храната, която е отвъд простото задоволяване на глада. Проучванията показват, че това може да оправи настроението ви, да намали стреса, да доведе до здравословно отслабване и хранителни навици.

 

3. Откажете кофеина

 

Кофеинът е стимулант, който директно се отразява на централната нервна система. Затова прекаляването с него натоварва сърцето и изпразва главата ви. Вместо това опитайте по-дългосрочни като ефект мерки като медитация или физически упражнения, които да ви карат да се чувствате енергични и будни. Ако не можете да си представите живота си без сутрешното си кафе, опитайте се да изградите здравословна връзка с него. Насладете се на аромата и вкуса му докато се радвате на любимата си чаша. С времето този ритуал може да ви харесва повече от самото кафе.

 

4. Станете (и останете) активни

 

Движението има силно повдигащ настроението ефект, намалява стреса и се твърди, че запазва паметта и бързината на мисълта. Независимо дали карате колелото си, излизате за кратък крос или правите йога за няколко минути, научете се да използвате движението като начин да избегнете стреса. Сутрешната гимнастика може да помогне да определите темпото на останалата част от деня и да се концентрирате. Няма нужда да казваме, че супер успешните хора обикновено тренират сутрин. Опитайте да отделите 10 допълнителни минути над стандартната ви активност през деня и бавно работете за това да ги направите 30 минути на ден.

 

5. Използвайте тишината

 

Да, всяка статия за промяна на живота буквално проповядва за лечебните сили на медитацията, но това е, защото тя наистина работи. Около 80% от посещенията при лекаря са заради проблеми, свързани със стреса. Това е много време и пари, прекарано в лечение на проблеми, които могат да бъдат избегнати, ако всички ние полагаме малко грижа за себе си, използвайки медитацията. Медитацията може да намали стреса, повишава имунитета, подобрява съня и увеличава чувството за щастие. Дори и само 5 минути медитация може да озарява вашия ден. Плюс това, хората, които медитират всъщност са по-рационални и по-малко тревожни, когато се сблъскат с предизвикателства.

 

6. Грижете се за кожата си

 

Като всичко друго, формирането на здравословни навици за грижата за кожата отнема време. Нали знаете поговорката, че за образуването на нов навик са необходими 21 дни? Нека просто да кажем, че с последователност, повторение и възприемането на нови навици, ще направите за вашия успех повече, отколкото отмятането на почивните дни в календара. Допълнителният грим може да даде бързо решение на проблема с уморените ви очи, но истинските промени по кожата са инвестиции, които започват отвътре. Потърсете подхранващи продукти и подходящи храни, създайте си дневен и нощен ритуал в грижата за кожата си и тя ще ви се отплати.

 

7. Оставете егото гладно, нахранете душата

 

Рецептата за това е проста: Правете неща, които ви правят щастливи. Само защото нещо ви носи усещане за постижение, не означава непременно, че ви изпълва с радост. Разбира се, да стоите до късно на работа може да е продуктивно, но усилването на резултата чрез прегаряне понякога може да се окаже по-малко конструктивно, отколкото добре заслужената почивка. Купете тези обувки, на които сте хвърлили око, поглезетете се със сладолед в обедната почивка, или прекарайте уикенда с филмов маратон. Каквото и да изберете, направете го, защото това ви прави щастливи, а не защото е част от списъка ви със задачи.

 

8. Слушайте интуицията си

 

Това е вътрешното чувство, което ви е нужно, когато става въпрос за важни решения. Започнете да я слушате. Телата ни често ни казват от какво имаме нужда, преди да сме сигурни, че е така. Ако сте изморени, дремнете. Отидете на екскурзия, ако имате страст към пътешествия. Попитайте се защо нещо не ви кара да се чувствате добре. Освен ако не сте силно интуитивен човек, слушането на вътрешното чувство изисква практика. Отдръпнете се от предизвикателствата, поемете си глътка въздух и бъдете честен със себе си за това, което чувствате. Вие вече знаете от какво имате нужда, просто сте забравили за него.

 

9. Смесвайте нещата

 

Разрушаването на рутината от ежедневието може да е едно от най-добрите лекарства за умората изобщо. Предизвиквайте себе си да правите по нещо ново веднъж седмично – или пък, ако сте много ентусиазирани, веднъж на ден. Може да е нещо просто като нов маршрут до работното ви място или започването на блога, за който отдавна сте се наканили. Новите преживявания отварят съзнанието за нови начини на мислене и възприемане на нещата, което от своя страна да ви по-щастливи.

 

10. Инвестирайте в хората около себе си

 

Изграждането на здравословни отношения започва с това да сте внимателни за това с какво и с кого запълвате живота си. Може да изглежда трудно да промените токсичните отношения, в които сте израснали, независимо дали става въпрос за семейство, храна, работа или за вас самия. Преоценете отношенията си и не забравяйте каква стойност добавят те към живота и благополучието ви. Освен това, хората, които внимават за отношенията си, са склонни повече да се доверят на собствената си преценка за нещата.

 

11. Научете нещо ново

 

Ученето ни прави щастливи. То също ни помага да живеем дълго, да сме по-свободомислещи, осмисля живота ни. Ако искате да започнете с нещо малко, научете се да плетете. Ако искате да е нещо голямо, запишете се на тримесечен курс по графичен дизайн или нещо друго. Каквото и да решите да учите, вашият мозък ще ви благодари за това, че го поддържате буден и млад.

 

12. Водете си дневник

 

Писането на дневник доказано облекчава стреса, помага ви да разберете по-добре нещата, предизвиква креативността ви, изгражда увереност и ви насърчава да следвате целите си. Това е комплексна терапия, която не е трудна за изпълнение. Но не се насилвайте да пишете всеки ден. По-важен е самият процес на писане, отколкото това колко често посягате към дневника си. Пишете вътре за нещата, които искате да се случат, изхвърляйте всичко, което ви идва наум...и сами ще усетите ефекта.

 

Източник: BrightSide





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

прегаряне, бърнаут, промяна

Street of Hope

Смяната на настроения – кога да се притесняваме?

Вторник, 27 Юни 2017 / Родители
Тийнейджърите често изпадат в депресивни състояния, но те не трябва да се подценяват   Когато детето прекрачи в юношеството, много неща стават различни. Тийнейджърите често изпадат в депресивни състояния, защото е настъпило трудното време на търсене на себе си, в което много често младе [...]

Има нещо гнило в матурите

Петък, 20 Май 2016 / В клас
  Три необходими промени в системата за провеждане на държавните зрелостни изпити      Вчера зам.-образователният министър Диян Стаматов обяви, че догодина ще се търси напълно нов модел за организация на зрелостните изпити, чрез който да се пресече мотивацията за препис [...]