Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Как да се справим с лошите мисли

Четвъртък, 02 Март 2017 / Към себе си
2784
  • camillestyles.com

Втренчването в болката не ви помага 

 

Всички сме били наранявани от хора или ситуации – това е част от живота - и докато често е трудно да контролираме болката, не трябва да забравяме, че можем да контролираме отношението си към тази болка. Втренчваме ли се в миналото, или използваме болезнената ситуация, за да научим какво можем, а след това да се върнем към по-отговорната задача да живеем живота си? Понякога е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Ето няколко идеи как да се справите по-лесно с негативните мисли:

 

1. Изборът е ваш

 

Първата стъпка е да помните, че имате избор да се отдалечите от проблема. Можете съзнателно спрете да превъртате инцидентите в главата си, и когато мислите за неудобна и болезнена ситуация или човек, който ви е наранил, просто да си напомните да го пуснете да си тръгне.

 

2. Напишете го

 

Простото действие да хванеш молив и хартия (по-ефективно от писането на компютъра) ще ви помогне да забравите лошите мисли и да осъзнаете какво ви ограничава.

 

 

3. Спрете да обвинявате

 

Може да е лесно да сте в ролята на жертвата, но не забравяйте, че повечето истории имат две страни. Ако можете да поемете своята отговорност за ситуацията, това всъщност ще ви даде сила да я разрешите и ще е добре не само за вас, но и за тези около вас.

 

4. Живейте в настоящето

 

Когато сте напълно отдаден на това, което става тук и сега, не ви остава много време да размишлявате за миналите грешки.

Не е ли по-забавно да прегърнете настоящето с усещането за радост и изобилие. Един от начините, които помагат ефективно, е сутрешната медитация, която ще ви зареди с енергия и ще ви прави по-фокусиран през деня.

 

5. Спрете да превъртате лентата

 

Помните времената, когато продължавахте да „превъртате“ миналите грешки и срама в главата си. Това не само ви лишава от щастие, но и предизвиква стрес, който може да причини сериозни здравословни проблеми. Следващият път, когато ви дойде подобна мисъл, дишайте дълбоко и си представете как тези мисли се стопяват.

 

6. Изплачете лошото


Преди да можете да се отдалечите от негативната ситуация, трябва да я изживеете напълно и плачът може да е начинът да излеете лошото от себе си и да се почувствате по-добре. Знаете ли, че изследванията са показали, че сълзите всъщност пречистват тялото от веществата, които повишават нивата на кортизола – хормона на стреса?

 

7. Фокусирайте енергията си в  нещо добро

 

Трансформирайте болезнената ситуация като я използвате за катализатор за нещо добро. Доброволчеството в някоя комуна, показването на обич към някой от семейсвото, който има нужда от нея, осиновяването на животно, което има нужда от дом - винаги има начин да използвате негативния си опит, за да помогнете на някой друг.

 

8. Освободете ендорфините


Всеки има свой начин да се почувства добре – дали ще отидете да потичате, ще се видите с приятели, или ще изядете един шоколад, направете нещо, което ще ви зареди с положителни емоции и ще ви помогне да проясните мислите си и да се съсредоточите върху правилните неща.

 

9. Направете списък с нещата, които можете да контролирате

 

Няма как да контролирате мислите на някой друг, но можете да промените своята нагласа към дадена ситуация, можете да контролирате усилията, които влагате да разрешите конфликта и да видите дадената ситуация като възможност да научите нещо важно.

 

10. Бъдете съпричастни

 

Опитайте се да „влезете в обувките“ на другия и да видите ситуацията от неговата гледна точка. Помнете, че всички правим грешки и нищо не може да се пребори с гнева и болката така, както състраданието.

 

11. Прогнозирайте бъдещето

 

Понякога си представям живота си след пет години и се питам дали тогава ще ме е грижа за нещата, които ме задушават сега. В 99% от случаите отговорът е „не“. В голямата картина повечето от нещата, които ни тревожат в момента, изглеждат маловажни след време, така че защо да губим време в тревоги сега?

 

12. Обградете се с позитивни хора

 

Понякога е полезно да използваме близките си като отдушник на напрежението, имаме нужда да споделим, за да ни олекне, но внимавайте да не се оплетете отново в негативизма на това, което искате да преодолеете. Всъщност присъствието на близките ни хора и фактът, че тях ги е грижа за нас са достатъчни, за да се почувстваме по-добре. Така че да се посмеем на нещо хубаво, което се е случило, заедно с тях и да се опитаме да мислим за хубави неща.

 

Източник: camillestyles.com





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

негативизъм, нагласа, оптимизъм, преодоляване, ситуация

Street of Hope

Минималната заплата на учителите става 760 лева

Сряда, 09 Август 2017 / В клас
Училищата ще могат да разпределят повече пари за допълнителни възнаграждения към заплатите на педагозите   Министерството на образованието е подготвило проект за промени в наредбата за нормирането и заплащането на труда, с който изпълнява обещанието на правителството за увеличение на уч [...]

След първото класиране за първи клас много деца останаха извън близките училища

Сряда, 05 Юни 2019 / В клас
  В някои училища обмислят разкриването на нови паралелки, но повечето просто нямат място   Както всяка година, след първото класиране за първи клас, отново много деца останаха извън списъците на най-близките до домовете си училища, а родителите се оплакват, че децата им не са кла [...]