Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Храни за мозъка

Вторник, 01 Август 2017 / Хранене и Здраве
128
  • picjumbo.com

 

Нищо не може да замени четенето, но някои плодове, зеленчуци и ядки помагат за добрата концентрация

 

Има храни, които запазват младостта на мозъка ни, въпреки процеса на стареене, който не можем да спрем. Но изборът на определени храни ни дава властта да контролираме здравето и начина, по който работи мозъка ни.

Ето кои са храните, стимулиращи мозъка, според д-р Дейвид Пърлмутър, невролог и сътрудник в Американския колеж по хранене, цитиран от mindbodygreen.com:

 

1. Маслиновото масло е богато на полифеноли, които са мощни антиоксиданти.

2. Кокосовото масло повишава способността на невроните на мозъка да използват енергията, която получават от храната, като в същото време намаляват производството на увреждащи свободни радикали. Осигурява наситени мазнини жизнено важни за целостта и функцията на мозъчните клетъчни мембрани.

3. Дивата сьомга е изключителен природен източник на омега-3 мазнини. Те играят главна роля в поддържането на здравето на мозъчните клетки и спомагат за стимулирането на растежа на мозъчните клетки в центъра на паметта. 

4. Боровинките антиоксиданти, които защитават мозъка. Те също помагат за намаляване на мозъчни дегенеративни разстройства.

5. Куркумата също има противовъзпалително действие. Ролята на тази подправка е описана във ведическите текстове, датиращи от повече от 3000 години.

6. Яйцата съдържат холестерол, на мозъчните клетъчни мембрани, действат и като антиоксидант.

7. Орехите са богати на разнообразни хранителни вещества, които подпомагат регенерирането на клетките на мозъка.

8. Броколите имат високо съдържание на сулфурофан - химикал, който подпомага детоксикацията, намаляване на възпаленията и контрола върху увреждащите свободни радикали.

9. Авокадото е богато на мононенаситени мазнини, които от своя страна защитават мозъчните клетки. Маслото от авокадо е доказано, че помага за поддържането на здрави нива на кръвното налягане и приемащите го страдат по-малко от инсулт и инфаркт.

10. В червеното вино има полифеноли, които помагат за стимулирането на кръвообращението.

11. Спанакът е богат на антиоксиданти, предпазващи мозъка, заедно с витамин К, фолиева киселина и лутеин.

12. Бадемите - подобно на рибата, бадемите имат високи нива на омега-3 мастни киселини и витамин Е, които защитават мозъка от преждевременно остаряване.

13. Тиквените семки са богат източник на цинк, минерал, който играе важна роля и цялостната мозъчна функция и паметта.

Важна е не само храната за мозъка, но и логическите упражнения, с които да го държите „буден”.

 

Вижте още:

Храните, които обичат сърцето 

Защо е важно да ядем плодове и зеленчуци 

Супер полезните броколи





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

здравословна храна, храна за мозъка, плодове,зеленчуци, ядки

StreetInside

Как да сме на върха на финансовата вълна

Вторник, 27 Декември 2016 / Кариера
Веднага след като получите голяма сума пари, около вас се появяват много хора, които се опитват да ви накарат да ги похарчите   Тези правила за това как да се справим с парите не са просто съвети за подобряване на качеството на живота. Ако искате да имате пари, те трябва да бъдат запомн [...]

Медитацията спира смаляването на мозъка

Понеделник, 07 Ноември 2016 / На предела
Интензивното смаляване на мозъка може да доведе до старческо слабоумие, депресии и риск от инфаркт   Медитацията не е просто занимание, свързано с духовност или философия. Тя оказва физическо въздействие върху мозъка, затова потенциално може да предотврати мозъчни заболявания. Ето крат [...]