Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Настроението зависи от храната

Петък, 23 Септември 2016 / Хранене и Здраве
522
  • Доматите и чесънът са сред най-добрите антидепресанти

 

Кои са храните, които пречат на доброто разположение на духа и кои са тези, които помагат

 

Мантрата за здравословното хранене не е случайна, защото от това, което даваме на тялото си, зависи физическото и психическото ни здраве. Всички знаем, че шоколадът оправя лошото настроение, но нека да видим кои са другите храни, които носят усмивка на лицето ни и кои храни трябва да се стремим да избягваме.

 

Какао

Шоколадът е може би най-известната храна – антидепресант. Какаото, особено когато е сурово, може да бъде здравословен източник на повече от 300 съставки, които имат положително действие върху работата на мозъка и да повишат настроението. Активните вещества в какаото повишават нивата на ендорфин и серотонин, не е хубаво обаче да прекаляваме с консумацията на какао и шоколад, тъй като то е силен невростимулант.

 

Орехи

Орехите са най-добрият източник на екзистенциалните мастни Омега-3 аминокислеини. Освен че са храна за мозъка, орехите подобряват настроението ни и понижават рисковете от хронична депресия, биполярни разстройства и сезонни депресивни състояния. Тези аминокиселини също така играят ключова роля при контролирането на агресията.

 

Тиквени семки

Тиквените семки са изключително богати на витамини от група B, калий, цинк и бета-каротин. Те ни помагат да се справим със стреса и да подобрим самочувствието си, олиото им е естествен антиоксидант и антидепресант. Всъщност самата тиква е една от най-полезните храни.

 

Цвекло

Червеното цвекло е един от най-добрите източници на витамини от група B, които играят ключова роля за нашето добро настроение, памет и добро зрение. Цвеклото, морковите и ряпата са чудесните натурални антидепресанти.

 

 

Домати

Доматите съдържат ликопен, фолати и магнезий, които успешно преборват депресията, предпазват от хронични заболявания и рак. Доматите са богати на желязо, триптофан, витамин B6, ниацин, витамин C и др. витамини и минерали, които ги правят една от най-чудесните храни за изпълнен с позитивни емоции живот.

 

Диня

Динята съдържа дори много повече ликопен от доматите и в комбинация с витамин D от слънцето, динята е най-добрия източник на щастие и добро настроение през лятото.

 

Банани

Бананите са от най-препоръчваните храни за бърз приток на енергия, но също така незабавно подобравят настроението ни, заради невероятната комбинация от калий, витамини В6, А, В и С, триптофан, фосфор, натрий, магнезий, желязо мн. др.

 

Чесън

Всекидневната употреба на чесън в умерени количества предпазва от рак и редица други заболявания. Препоръчва се в комбинация с нахут, леща и други богати на фолати и магнезий бобови култури.

 

Люти чушки

Лютите чушки дължат изгарящият си вкус на мастноразтворима молекула, наречена капсаицин. Отдавна е известно, че нашите мозъци имат рецептори, които реагират на капсаицина като освобождават хормоните на щастието.

 

А кои са храните, които трябва да избягваме, разказва Foodpandа:

 

Пържени фъстъци

Съдържат натрий, който води до депресии, умора, лошо настроение и главоболие.

 

Пакетирани десерти

Съдържат рафинирана захар и наситени масла, които водят до апатия и променливо настроение.

 

Маргарин

Високото му съдържание на наситени мазнини води до повишаване на килограмите и поява на целулит, което влияе лошо на настроението и самочувствието ни.

 

Консервирани храни

Освен високото съдържание на натрий, в тях има много сол и Е-та, които запушват артериите ни и изпращат негативни сигнали до мозъка ни.

 

Чипс

Съдържа растително масло, което е с много Омега 6 мастни киселини, които разрушават Омега 3 към, които се стремим. Омега 6 киселините водят до възпаление и емоционални нестабилности.

 

 





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

храна, настроение, депресия, щастие,

StreetBoard

България е първа по неравенство на доходите в Европа

Понеделник, 01 Юли 2019 / Общество
У нас коефициентът на Джини за миналата година е най-висок   През 2018 г. в България коефициентът за неравенството на Джини е най-високият в ЕС. Този показател измерва неравенството в доходите в една страна. Това означава, че неравенствата у нас са били най-големи спрямо всяка останала [...]

Честита Баба Марта!

Петък, 01 Март 2019 / Истории от града
За да донесе късмет, мартеницата трябва да е подарена   От две години мартеницата е част от световното културно наследство на ЮНЕСКО. Тази година над 500 ръчно изработени мартеници бяха изпратени в централата на световната организация, за да популяризират българската традиция по с [...]