Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Паниката е лечима

Вторник, 13 Юни 2017 / Хранене и Здраве
499
  • pixabay.com

Недостатъчното или лошо качество на съня може да влоши безпокойството, така че опитайте да спите повече

 

Паническата атака е внезапна вълна от непреодолимо безпокойство и страх. Сърцето ти бие и не можеш да дишаш. Може дори да почувствате, че умирате или полудявате. Останали нелекувани, пристъпите на паника могат да доведат до паническо разстройство и други проблеми. Те дори могат да ви накарат да се оттеглите от нормалните си дейности. Но пристъпите на паника могат да бъдат излекувани и колкото по-скоро потърсите помощ, толкова по-добре. С лечението можете да намалите или елиминирате симптомите на паника и да възстановите контрола на живота си.

Трябва да се научите да различавате паническите атаки от страховете.

Страхът от страх е често срещано преживяване, което се случва, когато се изправим пред нещо непознато или нещо, което ни кара да се чувстваме неудобно.

Нашата нервна система реагира на реална или възможна заплаха и ни подготвя да се борим или бягаме. Паниката е силна вълна на страх, характеризираща се с нейната неочаквана и инвалидизираща, обездвижваща интензивност. Може да няма ясна причина за атаки. Те дори могат да се появят, когато сте спокойни или спящи.

 

Признаци и симптоми на панически атаки

 

Недостиг на въздух или хипервентилация

Сърцебиене или състезателно сърце

Болка в гърдите или дискомфорт

Треперене или треперене

Усещане за задушаване

Чувство нереално или отделно от околността

Изпотяване

Гадене или разстроен стомах

Чувство за замаяност, замайване или слабост

Изтръпване или изтръпване

Топли или студени мига

Страх от умиране, загуба на контрол

Дали това е сърдечен удар или атака на паника?

Повечето от симптомите на атака на паника са физически и много пъти тези симптоми са толкова тежки, че хората смятат, че имат сърдечен удар. Всъщност много хора, страдащи от атаки на паника, правят многократни пътувания до лекаря или спешното отделение в опит да получат лечение за това, което според тях е животозастрашаващ медицински проблем. Въпреки че е важно да се изключат възможни медицински причини за симптоми като болка в гърдите, сърцебиене или затруднено дишане, често паниката се пренебрегва като потенциална причина, а не обратното.

 

Лечение на панически атаки

и панически разстройства

 

Паническите атаки и паническото разстройство са лечими състояния. Те обикновено могат да бъдат лекувани успешно със стратегии за самопомощ или серия терапевтични сесии.

 

Когнитивна поведенческа терапия

Когнитивната поведенческа терапия обикновено се разглежда като най-ефективната форма на лечение за панически атаки, паническо разстройство и агорафобия. Когнитивната поведенческа терапия се фокусира върху мисловните модели и поведението, които поддържат или предизвикват паничните атаки. Тя ви помага да погледнете вашите страхове в по-реалистична светлина.

 

Експозиционна терапия за панически атаки и паническо разстройство

При експозицията на лечение за паническо разстройство, вие сте изложени на физически усещания за паника в безопасна и контролирана среда, като ви дава възможност да научите по-здравословни начини за справяне. Може да бъдете помолени да хипервентилирате, да разклащате главата си от едната страна на другата или да задържите дъха си. Тези различни упражнения предизвикват усещания, подобни на симптомите на паника. При всяка експозиция вие се страхувате по-малко от тези вътрешни телесни усещания и чувствате по-голямо усещане за контрол над вашата паника.

Ако имате агорафобия, включването в ситуацията, в която се страхувате и избягвате, също е включено в лечението. Както при терапията с експозиция за специфични фобии, вие се изправяте пред опасената ситуация, докато паниката започне да изчезва. Чрез този опит научавате, че ситуацията не е вредна и че имате контрол върху емоциите си.

 

Медицинско лечение .

Лекарства може да се използват за временно контролиране или намаляване на някои от симптомите на паниката. Въпреки това, те не третират или разрешават проблема. Медикаментите могат да бъдат полезни в тежки случаи, но това не трябва да бъде единственото преследвано лечение. Лекарството е най-ефективно, когато се комбинира с други лечения, като терапия и промени в начина на живот, които разглеждат основните причини за паническо разстройство.

Лекарствата, използвани за атаки включват:

Антидепресанти - Отнема няколко седмици, преди да започнат да работят, така че трябва да ги приемате непрекъснато, а не само при атака на паника.

Бензодиазепините - Това са анти-тревожни лекарства, които действат много бързо (обикновено в рамките на 30 минути до един час). Приемането им по време на паническа атака осигурява бързо облекчаване на симптомите. Въпреки това, бензодиазепините са силно пристрастени и имат сериозни симптоми на отнемане, поради което трябва да се използват с повишено внимание.

 

Научете повече за паниката и тревожността

Да научите повече за паниката може да направи много за облекчаване на бедствието ви. Така че прочетете за тревожност, паническо разстройство, реакцията на борба или полет, претърпяна при атака на паника. Ще научите, че усещанията и чувствата, които имате при паниката, са нормални и че няма да полудеете.

 

Избягвайте пушенето, алкохола и кофеина

Всички те могат да провокират пристъпи на паника при хора, които са възприемчиви. В резултат на това е разумно да избягвате алкохол, цигари, кафе и други кофеинови напитки. Също така бъдете внимателни с лекарства, които съдържат стимуланти, като хапчета за отслабване и несънливи студени медикаменти.

Научете се как да контролирате дишането си. Хипервентилацията води до много усещания (като замаяност и стягане в гръдния кош), които се случват по време на паническа атака. Дълбокото дишане, от друга страна, може да облекчи симптомите на паника. Като се научите да контролирате дишането си, развивате умение за справяне, което можете да използвате, за да се успокоите, когато започнете да се чувствате неспокойни. Ако знаете как да контролирате дишането си, е по-малко вероятно да създадете усещанията, от които се страхувате.

Практика на техники за релаксация. Когато се практикува редовно, дейности като йога, медитация и прогресивна мускулна релаксация укрепват реакцията на релаксация на тялото - обратното на реакцията на стрес, свързана с тревожност и паника. И не само тези релаксиращи практики спомагат за релаксация, но също така увеличават чувствата на радост и спокойствие. Така че, отделете време за тях в ежедневието си.

Свържете лице в лице със семейството и приятелите си. Безпокойството процъфтява, когато се чувствате изолирани, ако смятате, че нямате към кой да се обръщате, да изследвате начини да се срещате с нови хора и да изградите подкрепящи приятелства.

Упражнявайте се редовно. Упражнението е естествено облекчение за тревожност, затова се опитвайте да се движите в продължение на най-малко 30 минути в повечето дни (три 10-минутни сесии са също толкова добри). Ритмичното аеробно упражнение, което изисква да се движат ръцете и краката - като ходене, бягане, плуване или танци - може да бъде особено ефективно.

Осигурете си достатъчно спокоен сън. Недостатъчното или лошо качество на съня може да влоши безпокойството, така че опитайте да получите седем до девет часа качествен сън една нощ. Ако сънят добре е проблем за вас, тези съвети за постигане на добър нощен сън могат да ви помогнат.

 

 

Съвети за самопомощ

 

Панически станции: Справяне с паническите атаки - серия от сесии за самопомощ предлага стратегии, упражнения и дейности, които ви научават как да управлявате паничните атаки. (Център за клинични интервенции)

Манипулиране на паника - предлага стъпка по стъпка, съвети за самопомощ за преодоляване на панически атаки и паническо разстройство. Съветите се основават на когнитивна поведенческа терапия. (Фондация "Агорафобия и панично разстройство.)

Хубаво е да контролирате сами паник атаките чрез спорт и заетост на мисълта. Споделяйте с приятели и близки, не сте сами.

В тези проблеми е важен самоконтрола и осъзнаването. Обичайте и бъдете обичани.





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

паник атаки, пристъпи на страх, лечение

StreetView

Планинската дъга в Китай

Сряда, 09 Май 2018 / Места
Този изключителен природен феномен се е образувал в продължение на 24 млн. години     Знаете ли къде дъгата” разлива” цветовете си на земята? В Китай в Националният геоложки Данксия. Дългите планини наподобяват дъга с пъстри цветове. Националният парк Данксия се н [...]

НАСА откри водород на спътник на Сатурн

Четвъртък, 13 Април 2017 / Места
На Енцелад има почти всички елементи, нужни за зараждането на живот   НАСА е открила водород на Енцелад (Enceladus) – един от спътниците на Сатурн. Откритието е направено благодарение на апарата „Касини“, който обикаля около планетата, съобщи bTV. Спътниците на С [...]