Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Защо пълнеем от алкохола

Събота, 28 Май 2016 / Хранене и Здраве
1062
  • picjumbo.com

 

Защото е пълен с „празни калории“

 

Алкохолните напитки се правят от ферментирали натурални захариди и скорбяла, която превръща захаридите в алкохол. Те са високо калорични, но без хранителна стойност, защото осигуряват „бърза“ енергия, която пречи на изгарянето на мазнините.

Както знаем, веществата, които осигуряват калории, тоест източник на енергия са: мазнини, въглехидрати, протеини и алкохол. Протеините и въглехидратите носят по 4 калории на грам, един грам мазнини съдържа средно 9 калории, а грам алкохол – 7 калории, обяснява dieti.info.

 

Тялото не складира алкохола

 

Изследванията показват, че ако сме на диета, тоест стремим се да приемаме по-малко въглехидрати, по принцип не е задължително да отказваме напълно алкохола. Но ето в какви варианти и количества: Питиета като брендито и рома не съдържат въглехидрати. Половин чаша червено вино съдържа 2 г въглехидрати, а същото количество бяло вино – 0,9 г. Въглехидратите в бирата варират в зависимост от марката, но една малка бира (330 мл) съдържа приблизително около 12 г въглехидрати. 


Не трябва да пиете по повече от две питиета на ден, независимо от диетата, а някои диети забраняват изобщо алкохола. Причината е, че човешкото тяло не може да го складира. Както вече стана ясно, то го преобразува веднага в енергя, а това нарушава други процеси, каквито са изгарянето на мазнините и усвояването на хранителните вещества.

 

Празните калории

 

Това са калории с ниска хранителна стойност, но с високо числово изражение. Високо съдържание на калории дават най-вече повечето въглехидрати и мазнини, а хранителната стойност на продуктите осигуряват витамините, минералите, антиоксидантите и другите микроелементи.

Най-много “празни калории” съдържат:
- Пържените картофи, пърженото пиле и другите пържени продукти.

- Бонбоните и другите сладки храни, съдържащи много захар и различни добавки като изкуствени оцветители и ароматизатори.
- Бирата, виното и другите алкохолни напитки, които съдържат много захар, но незначително количество хранителни вещества. Те се натрупват в областта на корема (т.нар. “бирено коремче”).
- Бял ориз, бял хляб, крекери и бисквити, подложени на пълна обработка.

 

Как да ги избягваме

 

- Вместо да пържим, трябва да задушаваме или печем храната

- Да ограничим сладките храни и газираните напитки

- Да избираме пълнозърнест хляб и зърнени закуски

- Да ядем повече плодове и зеленчуци





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

алкохол, калории, храни, празни калории, диета





Street of Hope

Издателство пусна помагала за онлайн обучение

Вторник, 14 Април 2020 / В клас
Издателство Клет България продължава инициативите си в помощ на дистанционното обучение   Водещото образователно издателство Клет България предлага на своя сайт специално разработена секция с части от учебни помагала в помощ на обучението у дома в условия на епидемия от коронавирус [...]

Закриват интернатите за деца

Вторник, 27 Септември 2016 / Гласът на детето
Децата с провинения ще бъдат настанявани в нови центрове за подкрепа     Възпитателните училища и интернатите се закриват, а на тяхно място ще бъдат създадени нови центрове за подкрепа и нов вид възпитателни мерки за провинилите се деца. Това е записано в новия Закон за детско [...]