Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Със спестеното от ресторанти и почивки хората си купиха стоки за дома

Петък, 23 Юли 2021 / Стил
188
  • unsplash.com

До 2030 година пазарът на доставки с роботи и дронове ще достигне 33 милиарда евро

 

По време на ограниченията, свързани с Ковид-19, хората преструктурираха семейните си бюджети и парите, спестени от ресторанти или почивки бяха инвестирани в по-скъпи и по-висок клас стоки за повишаване на комфорта у дома. Например, през първата половина на 2021 година, най-търсеното обзавеждане за спалня струваше 800-850 лева, което е с 30% повече в сравнение с периода януари-юни 2020 година. Най-популярният телевизор е по-скъп с 23% и достигна средна цена от 750-800 лева, докато година по-рано струваше 600-650 лева. Това показва новото издание на популярната класация „Топ 10 на изплащане“ за периода януари-юни 2021 година от един от лидерите на пазара на потребителско кредитиране у нас – БНП Париба Лични Финанси. То е базирано на заявленията за финансиране на покупката на стоки на изплащане, получени в периода януари-юни 2021 г.

 

Пазаруваме от дивана

 

Последната година сериозно повлия и на начина, по който хората купуваха стоки на изплащане. В категория, в която търговията по традиция е основно офлайн, броят на заявките за покупки на стоки на изплащане с потребителски кредит изцяло онлайн остава стабилно висок. Тази тенденция се обяснява от една страна със социалната дистанция, а от друга – с навлизането на удобни и сигурни инструменти за пазаруване и отпускане на потребителски заеми, посочва анализът.

Най-значителен ръст в средните цени е отбелязан в категория „Преносими компютри“. Обяснението за това е в дългия период на „хоум офис“ и дистанционно обучение – хората се нуждаеха от по-мощни машини, с които да изпълняват ежедневните си задачи и да останат свързани с колегите си. Затова и средната цена на лаптопите нарасна с 35,7% и достигна 900-950 лева, докато година по-рано беше 650-700 лева.

В класацията "Топ 10 на изплащане" се отчита спад на средните цени на стоки като смартфони - с 60% спрямо януари-юни 2020 година, перални - спад от 22% и готварски печки, където понижението е от 13%. При смартфоните през последните години се наблюдава отчетлива тенденция да се редуват флагмани от премиум брандове с бюджетни модели. Освен това, заради кризата българите подхождат по-разумно към покупки на стоки, които ще ползват година-две и затова пренасочват бюджетите си към покупка на по-висок клас продукти за дълготрайна употреба.

 

Пандемията доведе до значителна промяна в начина, по който хората пазаруват на изплащане. Традиционно този сегмент в търговията се доминира от офлайн покупките, тъй като клиентите желаят да докоснат и тестват продуктите. Заради новата ситуация, броят на заявките за потребителски кредит за покупки на изплащане изцяло онлайн остава стабилно висок в първата половина на 2021 година.

 

Роботизирани доставки

 

Изцяло онлайн пазаруването на изплащане е само първата стъпка към огромната промяна в света на търговията, на която ще станем свидетели в следващите години. Според обзора „Търговията: Презареждане 2021“ на L’Echangeur – центърът за технологични и маркетингови иновации на BNP Paribas Personal Finance, секторът на търговията на дребно трябва да се ангажира да налага отговорното потребителско поведение, като следи за благосъстоянието на хората, а оттам и за бъдещето им. Според проучването, сме изправени пред нова ера, в която крайъгълният камък е кръговата икономика.

Например, към 2030 година роботизираните доставки се очаква да бъдат пазар на стойност 33 милиарда евро, което ще отговори на търсенето на хората за бърза доставка до входната им врата. Според проучване на „Евромонитор“, цитирано в проучването, за 55% от потребителите роботизираната доставка не би трябвало да отнема повече от два часа, докато към момента само 19% от ритейлърите могат да доставят стоките за по-малко от 48 часа.

Друга промяна ще бъде движена от усилията за по-отговорно потребление. Това ще засегне дизайна на опаковките и веригите на доставка. Старт-ъп наречен “Repack” вече предлага отстъпки при еднократна употреба на опаковките на онлайн поръчки. След като пратката е достигнала крайната си дестинация, куриерът може да вземе опаковката и безплатно да я върне към онлайн търговеца за рециклиране.

 

Вижте още:

Българите теглят кредити за стари задължения и ремонти

4 сценария за развитие на света след корона кризата

Българите предпочитат модерна техника на разумна цена





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

Covid, пандемия, локдаун, покупки, БНП Париба





Street of Hope

Време с децата: Откриватели на щастието

Четвъртък, 02 Април 2020 / Родители
Иноваторите от Red Paper Plane предлагат нови, месечни мисии за родители и деца   Наложената ни в момента самоизолация промени из основи начина ни на живот. Дори за онези, които са свикнали да работят отвкъщи, ограниченията за излизане водят до стрес. А за децата, особено тези, които са [...]

Новата учебна година започва присъствено

Сряда, 22 Юли 2020 / В клас
Училищата обаче ще имат готовност за дистанционно обучение     Взехме решение да стартираме новата учебна година в присъствено обучение. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев по време на заседанието на Комисията по образованието и науката във връзка с началото на у [...]