
След като случката от Созопол взриви социалните мрежи институциите се активизираха с куп проверки
Комисията за защита на потребителите ще наложи санкция на заведението в Созопол за предявената претенция за такса от 20 лева за „празен стол”. Това съобщи председателят Димитър Маргаритов пред Нова телевизия.
Проверка на място е установила, че никъде в менюто няма описана подобна услуга, а потребителят получава документ, с който да извърши плащане, което е нарушение само по себе си, посочиха от КЗП.
Посетителите все пак не са платили изисканата от заведението такса. Случаят стана ясен вчера – клиенти са направили резервация за 10 души, но в последствие са се появили шестима човека. Компанията се е извинила, че от предварително заявената бройка липсват четирима. При поискването на сметката обаче в нея е записано, че клиентите трябва да платят по 20 лева за всеки от четирите незаети в началото на вечерята столове. Туристите са поискали да говорят с управителя на заведението като му казват, че няма да платят, тъй като тази такса не е посочена никъде. Пред медиите пък управителят обясни, че такава такса по принцип не събирали, но искали да накажат компанията за нахално поведение.
От КЗП посочиха, че подобни опити за накърняване на потребителските права не могат да бъдат поощрявани. Те напомнят случая от миналата година, когато ресторант в Стара Загора изискваше от клиентите си да заплащат такса от минимум 20 лв. в случай, че детето им играе в заведението – нарушение, за което търговецът бе санкциониран.
По разпореждане на премиера Бойко Борисов министърът на туризма Николина Ангелкова вече е назначила проверка за категоризацията на заведението. На място експерти от Министерството на туризма ще направят цялостна инспекция за работата на заведението.