
Защо обичате промяната, освен когато се нуждаете от промяна
„В дългосрочен план, ние оформяме живота си и оформяме себе си. Процесът никога не свършва, докато умрем. И изборите, които правим, са в крайна сметка наша собствена отговорност.“
Елинор Рузвелт
Промяната е от жизненоважно значение за растежа. Промяната е триенето, което създава енергия, за да се трансформираме и преминем към следващото ниво.
И все пак има едно фино напрежение при хората между желанието и проучването, което се изисква за постигане на напредък и вроденото желание да останат с нещо, което удобно работи. Това е това напрежение, което или създава достатъчно натиск за промяна, или създава объркване, че да останем в сегашното си състояние.
Едно от предимството на работата ми, е възможността да работя с лидери и техните ръководни екипи. Често се оказвам в една и съща ситуация да помагам на тези лидерски екипи с планирането на програмите за годишните стратегии или срещи за бизнес планиране.
По време на много от тези дискусии най-общата тема е промяната - промяна за техните служители и промяна на техните клиенти и конкуренти.
Най-честият въпрос е как да помогнем на нашите хора да възприемат и прилагат промяната. Тези дискусии са искрени и старателно проучени.
Един пример за промяна, който ме порази, беше в компания, която организираше годишна конференция на ръководителите, и ме помоли да им помогна. От професионално любопитство зададох няколко въпроса.
- Защо провеждате тази конференция?
- Какви са приходите, които искате да постигнете?
- Какво ще е различно тази година?
- Кога обичайно провеждате тази конференция?
- Кой присъства на събитието?
- Как провеждате комуникацията за това какво има нужда се промени за вашите служители?
Този клиент е в много традиционна индустрия, повлияна директно и агресивно от дигиталните алтернативи. Аз не бях подготвен за отговора на техния финансов ръководител.
„Нашите конференции протичат като по часовник. Преди две години ние сключихме изумителна сделка за мястото на събитието за пет години. Ние просто трябваше да се ангажираме да сме там в една и съща седмица всяка година“.
В тези две години, индустрията е спаднала с 24% заради дигитализацията. И все пак начинът, по който ръководството на компанията възприема динамиката в тяхното място на пазара, беше да се срещат в точно определена седмица всяка година, на същото място с дневен ред 80% идентичен с този от предходната година и стратегии и цели, подобни на тези от последните 2 години.
Помолих ги да отговорят на следния въпрос „Като се има предвид, че 24% от спада се дължи на цифровите технологии, какво прави този екип индивидуално и колективно за ролевия модел на промяната, изискван от организацията?“.
Настана тишина за три неудобни минути преди някой в групата просто да избухне в смях, който разпръсна напрежението.
Може да се каже, че те не осъзнаваха, че промяната трябваше да започне в тази стая, с тях и от техния екип.
сн. leadership.bg
Като лидери, вие постоянно сте изправени пред важността на промяната и действията, необходими за тази промяна, но все още не сте лидери, докато не прегърнете промяната в себе си, и не започнете да разбирате защо е толкова неудобно да се промените.
Ако мислите, че вашата индустрия не е необходимо да се променя, мислете за умението и майсторството за приготвяне на суши - древни традиции, майстор готвач, владеещ остри като бръснач ножове. В книгата "Възходът на роботите: Технология и заплахата от бъдещето на безработните" Мартин Форд разказва една история за суши ресторант в Япония, където храната се приготвя от роботи, а тъч панели приемат поръчките. В резултат на това цената е намалена с 1 долар на порция, драстично по-евтино, отколкото ако работеха хора.
Организациите, които разбират, че промяната е постояннен процес, променят постоянно и своя ръководен модел чрез експериментиране и напредък. Организациите, които се борят с промяната – използват промяната като лозунг и празна мантра, която служителите усещат като куха.
Вие мантра мениджър ли сте или водите чрез примера си?
Oscar Trimboli, Leadership coach