
Много често служителят иска да се хареса и нагоди към управителя.
Затова може да ви подкрепя и да не противоречи на вашите идеи или нов подход в работата.
За да бъде в добри отношения с вас. Да бъде в позиция на харесван.
И за да не си навлече вашия гняв или неодобрение, в голям процент от случаите не казва какво наистина мисли или с какво не е съгласен.
И така в прекалено много случаи, служителят, за да бъде харесван и одобрен, се съгласява с всяко нещо, което идва от управителя/ мениджъра.
Но ако управителят не е видял добре ситуацията и е взел не добро решение, то съгласието на служителя единствено подхранва проблема.
И така шефът се чуди как така той (или тя) е прав – и как най-умните и верните му хора са съгласни с него, пък нещата не вървят.
Защо не вървят нещата в бизнеса?
Защото позицията и посоката може да не е най-добрата или дори грешна.
Но чувайки ехото от мнението на служителите, които искат да се харесат (защото техните водещи мотиватори са заплатата / да им бъде сигурно в работата / да имат подкрепа от хората над тях / страх да не влизат в конфликти) управителят не може да усети, че грешката идва от него, подкрепяна от най-верните служители.
Повечето управители живеят в несигурен свят, заради това, че не действат по основополагащи и непроменливи бизнес принципи като мисия и визия …
А и ако нямат предвидими системи – маркетинг, продажби, обслужване на клиента, поддържане и повишаване качество на работата и други …
Ако липсва качествена система за подбор и задържане на хората в екипа, липса или неефективни обучения, които да развиват силните им страни …
Накратко…. повечето управители разчитат на инстинкта и интуицията си.
И това е супер ок до един момент. Но след това става опасно.
И управителят разбира, че има проблем или когато стане прекален хаос, или когато бизнесът влезе в застой, или очевидно, ако бизнесът гълта вода и бавно или бързо затъва.
Основополагащ бизнес НЛП принцип:
Ако парите все не достигат независимо дали е криза или е добър пазар, то значи бизнес моделът е счупен.
В същото време, ако има служител или служители, които не се съгласяват, тези служители може да са дразнещи, дори да звучат обидно, обаче ако се вслушате в тях, често пъти може да видите реалните проблеми.
Така във фирмите, с които работим и консултираме дългосрочно, с разработения от мен НЛП бизнес модел за развитие на бизнеса и човешките ресурси, намираме и много от решенията.
Като първо достигаме до сърцевината на проблемите.
И това става точно, когато се вслушваме в служителите и търсим тяхното несъгласие и идеи за решение. (Разбира се и за достигането до сърцевината на проблема си има правилен подход, защото иначе може да предизвикате революция)
Но с правилния подход, служителите ни „показват“ реалните проблеми. И след това е сравнително лесно да се намерят печеливши и работещи решения.
Зад привидното заяждане се крие и решението на реалния проблем. Който не се вижда, когато си горе. Защото когато си горе на върха, работейки на това ниво с управители на други фирми, не се вижда какви са проблемите на по-долното ниво … и на по-долното …
А на нас ни трябва тази информация, за да си настроим бизнеса към пазара и клиента. Защото от там идват и приходите, и печалбите и бизнес развитието.
Защото всичко в бизнеса е скачени съдове и трябва внимателно да следим всички преплитания и как те влияят на целия процес и развитието на бизнеса.
Аз и Кристиана работим по разработен от мен НЛП бизнес модел за развитие на бизнеса и човешките ресурси.
С него диагностицираме и решаваме проблеми за фирми в различни сектори – счетоводство, управление на проекти, търговия, козметика, финанси и други …
Автор: Алекс Попов, НЛП треньор и бизнес консултант
Вижте още: