Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Поемете контрол над живота си

Сряда, 13 Юли 2016 / Към себе си
2736
  • gratisography.com

Не позволявайте страхът ви да ви управлява



Всеки човек изживява поне един път седмично моменти на страх, напрежение и тревожност. Тези чувства може да се окажат пагубни за някои хора, защото толкова много се засилват, че в даден момент се превръщат в непреодолими, често повтарящи се състояния, които обземат целия им живот. Ще споделя няколко базисни съвета към всички хора, които се опитват да се справят с подобни емоционални състояния. Ето първите.

 

Промяната е в ръцете ви

 

Ако сте склонни към тревожност, имате два избора пред себе си - да й се отдавате всеки път, когато дойде или да я признаете и да не се опитвате да избягате от нея. Да я изследвате и работите с нея, за да я преодолеете. Ако й се отдавате, вие й давате сила, давате й живота си. Това става част и от живота на вашите близки, които също ще трябва да понасят тежестта на тези състояния. Но, изборът и промяната е единствено във вашите ръце. Никой не може да го направи вместо вас. Можете да изберете да поемете отговорност за ситуациите, за живота си, за състоянието, в което сте и да започнете да излизате от него с малки стъпки. Важно е да разберете, че изборът съществува винаги. Той е във вашите ръце постоянно.

 

Действайте

 

Когато се събудите утре, веднага започнете да правите нещо, така че да сте заети през целия ден. Предприемането на действия, правенето на различни неща ще ви помогнат да работите с вашата тревожност. Колкото повече бездействате и мислите, толкова по-лошо става положението. Само действието води до промяна. Запомнете това. Колкото и да се оплаквате, самосъжалявате и притеснявате, колкото и да го споделяте с приятели, това няма да накара проблемите да изчезнат. Само удължава и задълбочава агонията. 

 

Открийте къде е тревогата

 

Когато започнете да изпитвате тревожност, фокусирайте вниманието си върху това, къде в тялото ви се крие чувството на тревожност и задръжте вниманието си там, докато чувството не се придвижи на друго място или докато не се разтвори. Например, напрежението може да бъде в корема или в гърдите. Ако се разсеете, върнете спокойно вниманието си към мястото, в тялото си,  където усещате че се крие тревожността. Не се притеснявайте, ако често се разсейвате. В началото е напълно нормално да ви е трудно, но това просто упражнение доказано понижава тревожността мигновено!

 

Пренасочване на безпокойството

 

Безпокойство ще нараства, ако не бъде насочено към положителни действия. Намерете някаква кауза или нещо полезно за другите, което да правите от време на време. Не само че ще се чувствате добре, това много ще ви помогне да не мислите само за себе си и своите проблеми, но да виждате и друг начин на живот, светоглед, други видове проблеми и ще ви даде дистанция и възможност да погледнете своя живот и проблеми отстрани. Да помагаме на другите е всъщност начин за предприемане на действия и отговорността за собственото си изцеление.

Следва продължение.

 





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

безпокойство, паник атаки, страх

Street of Hope

Камерите няма да помогнат

Петък, 12 Май 2017 / Гласът на детето
Те могат да са средство за контрол на агресията, но едва ли ще са полезни за възпитателния процес    В последните дни новините, свързани с насилие върху деца, са буквално всекидневни. Една от националните телевизии дори ги пусна в хроника, защото иначе трябваше да посвети половинат [...]

Различните деца в училище

Петък, 06 Април 2018 / Гласът на детето
  Работата с децата с обучителни затруднения трябва да акцентира върху развиването на силните им страни    Психологическата оценка на състоянието на едно дете с разстройтво от аутистичния спектър е основата, върху която специалистите стъпват, за да определят терапевтичната пр [...]