Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Липсата на въглехидрати може да бъде опасна

Петък, 15 Февуари 2019 / Хранене и Здраве
411
  • picjumbo.com

Знаете ли какво е екстремна умора?

 

Когато имаме проблеми с килограмите посягаме първо към нисковъглехидратните диети, в повечето случаи без консултация при диетолог.  Но това може да бъде опасно за нашето здраве, твърди Лана Бандойм,  специалист в областта на здравето и технологиите пред thejoint.com.

Когато ограничите калориите под 1200 на ден, обикновено не получавате достатъчно хранителни вещества. Освен, че пропускате въглехидратите и мазнините,  вие се лишавате и от много минерали и витамини.

Бандойм квалифицира най-честите здравословни проблеми, които може да си навлечем при спазването на нисковъглехидратните диети:

 

  • - Камъни в жлъчката - когато сте на нисковъглехидратна диета тялото ви съхранява мазнини и по тази причина черния ви дроб отделя много повече холестерол. Той трябва да се обработи от жлъчката, но в повечето случаи тя не смогва и образува мастни депа(камъни). Най-честия симптом за камъни в жлъчката е болка под гърдите или на гърба.
  • - Екстремна умора. Това е естествена реакция на вашият организъм, защото въглехидратите за тялото са енергия, която вие не му доставяте. По тази причина то не може да извършва ежедневните задачи. Дава сигнали, че иска да бъде в покой. Не ви позволява да спортувате.
  • - Загуба на мускулна маса. Дори и да тренирате, когато сте на такава диета тялото ви започва да търси компенсации. То ще вземе енергия и от мускулната ви маса. Това се случва и когато имате рязка загуба на тегло.
  • -Сърдечни проблеми. Диетата ограничава жизненоважни хранителни вещества, като магнезий и калий, които са храната за вашето сърце. При такъв режим е възможно да имате сърцебиене и в някои случаи рискът от инфаркт и инсулт се увеличава.
  • - Загуба на паметта. Мозъкът ви „гладува“, когато сте на нисковъглехидратна диета. Той ви дава сигнал, започвате да забравяте, нямате никаква концентрация в елементарните си ежедневни дейности.

 

Специалистите казват, че най-добрият начин да регулираме теглото си е балансът. Ползвайки  балансирана диета и с повече движение ще успеем да постигнем желаните резултати и ще се чувстваме добре.

 

Вижте още:

Не се отказвайте от въглехидратите

Тялото ни „говори“ как да го храним

Как да разберем кои храни са подходящи за нас

Хитро отслабване





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

въглехидрати, диета, умора, витамини, минерали, хранене, здравословно хранене

StreetView

С мотор по Пътя на коприната

Петък, 26 Май 2017 / Приключения
 Българинът Руско Русков тръгва на пътешествие до Китай и обратно    20 хиляди километра, 9 държави, 4 пустини и точно 56 дни – това е пътешествието, на което българинът Руско Русков тръгва в неделя - 28 май. Русков е ръководителят на 3D екипа на Chaos Group, компанията, [...]

Енергийни места: Белинташ

Събота, 28 Януари 2017 / Места
Древното скално светилище е част от една от най-силно зареждащите зони в Европа   За енергийните места казват, че имат огледална ефективност – с каквато енергия ги посетите, тя ще се мултиплицира във вас. Древното скално светилище Белинташ е една от трите точки (Белинташ - Кръсто [...]