Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Практически уроци по щастие

Събота, 30 Април 2016 / Към себе си
2742
  • сн. unsplash.com

 

 

 

Няколко прости съвета, които понякога не са толкова лесни за изпълнение

 

 

За него са правени филми, писани са книги, правени са научни изследвания, а много страни са отделяли средства за него – това е единственото нещо, което всички ние искаме...Не, не става дума за секс или за пари. Това, за което говоря, е щастието. Като вземем предвид невероятните физически, социални и психически ползи, щастието е открито, за да подобри здравето, отношенията и креативността. Така че, стремежът към щастието може да е само нещо добро. И освен това, е безплатно. Така че, ето как да станете щастливи и да започнете да жънете невероятни награди още сега.

 

1. „Печелете“ от положителни събития

 

Помолете приятел, партньор, колега или познат да ви разкаже за нещо добро, което му се е случило днес. Няма значение какво ще е, или колко дълго му се е радвал. Докато той ви разказва, слушайте активно – това азначава наистина да слушате и да сте ангажиран като го гледате в очите, усмихвате се, задавате въпроси и коментирате с интерес. Ще бъдете изумени колко е естествено това чувство след като „влезете“ в момента. Забележете как вашето поощрение увеличава позитивността на другия човек, карайки го да се чувства ангажиран – той се чувства добре, нали?

Освен това обсъждането на събитието е позитивно изживяване, което заздравява отношенията ви. Изследванията са показали, че романтични партньори, които отговарят на преживяванията на другия по подобен позитивен начин, подобряват отношенията си и има по-малка вероятност те да се разделят два месеца по-късно.

 

2. Практикувайте „случайна доброта“

 

Това включва правенето на пет мили неща на ден и записването им след това. Първо, мислете за мили жестове, които някой е направил за вас. След това, помислете за милите неща, които вие сте направили. Когато завършите с изпълнението на добрите постъпки, напишете какво сте направили, как сте се почувствали от това и шансовете да искате да го напарвите отново.

Проучвания показват, че тази практика ни кара да се чувстваме по-щастливи, защото повишава самооценката ни и ние ставаме по-запознати с други положителни социални взаимодействия, което също увеличава щастието. Но не правете едно и също нещо непрекъснато, защото така ще усещате действието си като по-малко специално.

 

3. Практикувайте прошка

 

Всички сме били наранявани и предавани и много пъти размишляваме за това. Избирът да простим е пътят да се освободим от страданието, което се появява отново в паметта ни след тези случки. Прошката не означава, че ще забравите. Вместо това вие ще промените нагласата си към болката, така че тя да не може повече да ви нарани.

За да прощавате, трябва да сте ангажирани с вашето собствено изцеление, да приемете, че нещастието идва от собствените ви чувства и мисли, да си напомняте, че можете да се надявате на по-добри неща и да работите усилено за това, да си поставите положителни цели, в които да вложите енергията си, фокусирайки се върху това, което се случва в живота ви в този момент, и променяйки начина, по който мислите за миналото.

Прошката може да отнеме известно време, но си заслужава. Проучвания показват, че прощаването е свързано с увеличаването на удовлетворението от живота, води до повече позитивни емоции, по-малко негативни емоции и по-малко симтоми на физически заболявания. Успеете ли да простите днес, ще бъдете по-щастливи още утре.

 

4. „Отгледайте“ си оптимизъм

 

За това опитайте упражняването на „най-доброто възможно аз“. Отделете време да си представите своя живот в бъдещето и го направете по възможно най-добрия начин, който можете да си представите. Обмислете всичко – кариера, отношения, любими занимания, здраве, духовност и обучение. Какво би се случило във вашето най-добро бъдеще? За 15 минути напишете това, което си представяте, като сте толкова творчески настроени, колкото искате.

Проучвания показват, че изграждането на оптимизъм за бъдещето мотивира хората да работят за своите цели. Така мечтаното от вас бъдеще е по-вероятно да се превърне в реалност. Вие не само увеличавате своето щасите в този момент, вие павирате пътя си към устойчивото щастие. Това упражнение ви учи какво искате, помага ви да преподредите приоритетите си и усилва чувството ви за контрол над собствения ви живот.

 

5. Насладете се на момента

 

Каквото и да правите, обърнете внимание на залеза. Докато играете с кучето или изяждате парче шоколад, наистина бъдете в настоящето и оценявайте точно този момент. Без да мислите за нищо друго. Потопете себе си напълно и обърнете внимание на това, което чувате и виждате, усетете например лекия ветрец върху кожата си или чувството за нещо меко в ръцете си. Отделете време да „запознаете“ сетивата си с усещането за този момент. Ако това не е подарък за добро настроение, какво е тогава? Да се радвате на малките неща в живота помага да изградите прекрасна банка със спомени и да бъдете истински доволни в настоящето.

Е, какво чакате? Побързайте да сте щастливи!

 

Автор: Carri Vacik, Lifehack

 

 

 

 





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

Щастие, съвети, уроци, търпение, прошка, оптимизъм

StreetView

Хванати в кадър

Неделя, 17 Декември 2017 / Приключения
Някои от най-смешните снимки от дивата природа   Наградите за най-смешните снимки на диви животни се провеждат от 2015 година, като целта е хората да бъдат по-информирани и ангажирани с опазването на природата. Може би усмихнатият хамстер или тромавото бухалче ще ви разсмеят, но&nb [...]

Енергийни места: Българският Стоунхендж

Понеделник, 21 Август 2017 / Места
Комплексът край село Долни Главанак е смятан за древна обсерватория, такъв е и кромлехът до село Старо Железаре    Странна конфигурация от 24 каменни стълба, подредени в окръжност, попадат преди 12 години в полезрението на изследователя Георги Китов. Мистичните мегалитни наход [...]