Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Йога вкъщи

Неделя, 02 Октомври 2016 / Хранене и Здраве
1871
  • brjunetka.ru

 

Няколко лесни упражнения, които отнемат 10 минути на ден, но ще ви подмладят 

 

Движението е едно от най-важните неща за доброто настроение и здраве, но не винаги имаме достатъчно време да тренираме по-усилено. Затова ето няколко упражнения за раздвижване вкъщи, които ще ви отнемат по 10 минути на ден, но ще подмладят тялото и духа ви и ще ви заредят с енергия, но най-важният ефект е преодоляването на ежедневния стрес. Понякога е по-добре да отделяме по малко време всеки ден, отколкото да чакаме да се освободим за няколко часа. Ето упражненията, препоръчани от fitwell.bg:

Първо трябва да загреете малко, а след това стремежът е във всяка поза да останете около минута. Ако ви е трудно да задържате по толкова, започнете с няколко секунди и постепенно увеличавайте времето.

След като загреете започнете с поза за баланс и концентрация, която ще уравновеси нервната система и ще укрепи мускулите на целите крака.

 

По-лесен вариант като за начинаещи

 

 

Това е по-трудният вариант, който изисква по-сериозна концентрация 

 

Задръжте по 1 минута на крак, като съсредоточите погледа върху неподвижна точка на нивото на очите. Може да държите ръцете и пред сърцето.

 

Полусвещ

 

След нея легнете по гръб и направете "свещ" или "полусвещ". Задръжте статично в позата за минута.

 

Риба 

 

Продължете с "риба" или "камила". Те ще засилят ефекта на предната поза и ще извият врата в обратна посока, като по този начин ще освободят мускулното напрежение в него.

 

Камила 

 

Позите подмладяват и увеличават жизнеността. Отново една минутка е напълно достатъчна.

След това направете "главоколянна поза". Останете минута в нея.

 

Главоколянна поза (вариант)

 

Завършете с поза, усукваща гръбнака. Предлагам ви "странична извивка". Направете я в двете посоки, като задържате по минута. Дръжте долния крак изправен, ако ви е трудно със свит.

 

 

Завършете с кратко отпускане (релаксация) по гръб. Ако се налага, почивайте и между сеасаните.

 

Вижте още:

Чуйте себе си  

Стегнато тяло с едно упражнение





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

йога, упражнения, стрес, хармония, здраве





StreetInside

Свободата започва отвътре

Неделя, 29 Август 2021 / Към себе си
Един свободен вътрешно човек, не може да бъде владян във физическия свят   Свободата е велико нещо, може би най-великото. Едно време героят на Сервантес – Дон Кихот възкликва:   "Свободата, Санчо, е сладко нещо. От сладкодумците властимеющи не я чакай – с обещанията [...]

Старата пътека, която води в бъдещето

Вторник, 13 Април 2021 / Към себе си
  Със сигурност щеше да е по-лесно да сложим нови камъни, но нямаше да имаме автентична пътека   В днешно време лесно се изхвърля старото, защото е станало неудобно, мръсно, прашно или трудно. Заменя се с ново и лъскаво, а то пак се използва, докато е сладко, загорчи ли, се превръ [...]