Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Забавете темпото

Неделя, 13 Август 2017 / Към себе си
714
  • gratisography.com

Вместо да "бутилирате" проблемите, излезте навън и си намерете нови каузи

 

Един от пет човека страда от диагностицирано психическо разстройство. Повечето хора обаче не осъзнават проблемите докато не стане късно.

Пренебрегваме емоционалните послания, които ни казват, че нещо не е наред и се опитваме да издържим натоварването, като неглижираме проблемите, или се самолекуваме с алкохол, наркотици или саморазрушаващо поведение. „Бутилираме“ проблема с надеждата, че на дъното на чашата ни чака един по-добър или по-лесен за живеене свят.

А нещата, които помагат да се почувстваме по-добре нито са толкова сложни, нито са толкова малко...Но, както се изисква усилие за поддържане на физическо здраве, така се изискват усилия и за психическото ни здраве.

Естествено, промяната започва от самите нас. И първия въпрос, който трябва да си зададете, е кое е това, което не ви харесва в живота, който имате.

 

1. Забавете темпото

 

Виждайте се по-често с близки и приятели , забързаният живот не е пречка за тези срещи.

 

2.Излезте извън екрана

 

Бъдете активни в реалността. Винаги има някой близък, с когото да изпиете чаша кафе или бира на открито, да отидете на кино или да правите нещо друго, което ви харесва.

 

3. Усмихвайте се

 

Усмихвайте се на всички – на познати, на непознати, усмивката е един от сигурните начини да се почувствате добре, дори когато в душата ви е тъжно. Тогава се усмихвайте дори повече.

 

4. Хранете се здравословно

 

Едва ли ще се учудите, че има пряка връзка между храната и доброто настроение. Така че, заменете вредните храни с такива, които ще радват тялото и душата ви.

Заменете кофеина, алкохола, захарните изделия и натъпканите с консерванти полуфабрикати с повече риба, ядки, плодове и зеленчуци. Знаете ли например, че орехите, бадемите, кашуто, фъстъците, лененото семе, бобът, авокадото и боровинките са полезни за психическото здраве?

 

5. Спете повече

 

По различни причини съкращаваме съня, но това вреди на психиката ни. Осигурете време и комфорт за сън.

 

6. Грижете се за някой

 

Бъдете доброволец, вземете си домашен любимец, намерете си хоби извън дома.

 





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

психически разстройства, здравословен живот, каузи, проблеми





StreetView

Бункери музеи

Неделя, 20 Ноември 2016 / Места
Противоядреното убежище на албанския диктатор Енвер Ходжа, бомбоубежището на Мусолини и скритите бункери в Швейцария     Стар противоядрен бункер, построен в центъра на Тирана е открит за посетители, за да напомня за режима на бившия албански диктатор Енвер Ходжа. Бункерът, с площ [...]

Триградското ждрело - сърцето на Родопите

Четвъртък, 21 Април 2016 / Места
Пътуването е екстремно, но гледката си заслужава. А и само така можете да стигнете до Дяволското гърло     Преди няколко години избрахме да прекараме лятната си почивка на планина. Бяхме с бебе и кучета, затова  търсихме място, което да е подходящо за пътуване в тази ситуация [...]