Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Разделете чинията на три части

Петък, 15 Май 2020 / Хранене и Здраве
363
  • pixabay.com

Какво е правилното съотношение на хранителните съставки, за да сме в добра форма?


Един от най-простите начини да се погрижите за това имунната ви система да остане силна и храненето ви балансирано по време на пандемията от коронавирус, е да се доверите на "магическото" число три.

Този модел на хранене, който се основава на принципа, че здравословната чиния винаги трябва да включва разнообразни продукти, означава, че при всяко основно хранене трябва да разделите чинията си на три категории хранителни групи. Едната част от чинията трябва да е пълна със зеленчуци, другата част трябва да се състои от пълнозърнести продукти, а третата трябва да се състои от равни части плодове, високопротеинови храни и млечни продукти.

Лейла Пехливан, експерт по хранене и диетология в университета в Одрин заяви, че напоследък препоръчва този модел и на пациентите си, които отслабват, пише БГНЕС.

Диетологът посочва, че личната хигиена и тази на дома ни, допринасят за поддържането на имунната система. Освен балансираната храна, важни са и редовната физическа активност и спокойният сън.

"За да се преодолее този труден период възможно най-лесно, е важно да изберете диета, богата на протеини, фибри, витамини, минерали и антиоксиданти за балансирано хранене", казва Пехливан.

Тя препоръчва да дадем предимство на зеленчуците и плодовете пред останалите групи храни, но подчертава, че консумацията на цитрусови плодове е особено важна за ежедневното хранене.

"Ако е възможно, изстисквайте малко свеж лимон в салати и ястия. Също така е добре да съхранявате у дома продукти с по-дълъг срок на годност, които са добри източници на фибри и минерали - сушени плодове, сушена бамя, патладжан, пипер и домати”, казва диетологът.

Бобовите растения като леща, нахут и боб могат да се консумират ежедневно, като отбелязва, че бобовите растения, като страхотни източници на растителни протеини, са пълни с фибри и могат да се съхраняват дълго време, което ги прави идеални във времената на социална изолация.

Консумирането на риба поне два пъти седмично също е много здравословно, тъй като приемът на животински протеин е важен за правилно функциониращата имунна система, съветва още диетологът.

 

Вижте още:

Храни срещу грипа

Броколите спират растежа на тумори

Плодове и зеленчуци за добро настроение





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

диета, храна, здравословно хранене, имунитет, зеленчуци, плодове





StreetInside

Четенето е пряко свързано с успеха

Събота, 02 Септември 2017 / Кариера
Всички успешни мениджъри четат – по много   Един от всеки четирима американци не е чел нито една книга за последната година. В България положението е дори по-зле. Проучване на Евростат показва, че над половината българи не са прочели нито една книга в последната година. По този по [...]

ДНК дървото на живота

Понеделник, 11 Юли 2016 / На предела
Мощна техника за визуализация, която балансира енергийния поток   Зад всяка техника за визуализация или медитация стои способността да заглушим нашите суетни мисли и да се концентрираме върху визуализацията на предложените картини, използвайки дясното полукълбо на мозъка си. Има различн [...]