Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Разделете чинията на три части

Петък, 15 Май 2020 / Хранене и Здраве
286
  • pixabay.com

Какво е правилното съотношение на хранителните съставки, за да сме в добра форма?


Един от най-простите начини да се погрижите за това имунната ви система да остане силна и храненето ви балансирано по време на пандемията от коронавирус, е да се доверите на "магическото" число три.

Този модел на хранене, който се основава на принципа, че здравословната чиния винаги трябва да включва разнообразни продукти, означава, че при всяко основно хранене трябва да разделите чинията си на три категории хранителни групи. Едната част от чинията трябва да е пълна със зеленчуци, другата част трябва да се състои от пълнозърнести продукти, а третата трябва да се състои от равни части плодове, високопротеинови храни и млечни продукти.

Лейла Пехливан, експерт по хранене и диетология в университета в Одрин заяви, че напоследък препоръчва този модел и на пациентите си, които отслабват, пише БГНЕС.

Диетологът посочва, че личната хигиена и тази на дома ни, допринасят за поддържането на имунната система. Освен балансираната храна, важни са и редовната физическа активност и спокойният сън.

"За да се преодолее този труден период възможно най-лесно, е важно да изберете диета, богата на протеини, фибри, витамини, минерали и антиоксиданти за балансирано хранене", казва Пехливан.

Тя препоръчва да дадем предимство на зеленчуците и плодовете пред останалите групи храни, но подчертава, че консумацията на цитрусови плодове е особено важна за ежедневното хранене.

"Ако е възможно, изстисквайте малко свеж лимон в салати и ястия. Също така е добре да съхранявате у дома продукти с по-дълъг срок на годност, които са добри източници на фибри и минерали - сушени плодове, сушена бамя, патладжан, пипер и домати”, казва диетологът.

Бобовите растения като леща, нахут и боб могат да се консумират ежедневно, като отбелязва, че бобовите растения, като страхотни източници на растителни протеини, са пълни с фибри и могат да се съхраняват дълго време, което ги прави идеални във времената на социална изолация.

Консумирането на риба поне два пъти седмично също е много здравословно, тъй като приемът на животински протеин е важен за правилно функциониращата имунна система, съветва още диетологът.

 

Вижте още:

Храни срещу грипа

Броколите спират растежа на тумори

Плодове и зеленчуци за добро настроение





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

диета, храна, здравословно хранене, имунитет, зеленчуци, плодове





StreetInside

Обучението или заплатата? Не, кариерата

Понеделник, 17 Април 2017 / Кариера
Защо кандидатите за работа пренебрегват обучението,  което им предлага работодателят?    Кариерно развитие, заплащане, възможности за обучение, локация и социални придобивки. Така кандидатите за работа подреждат факторите, които определят решението им при избора на работодател [...]

Метаморфозите на човешкия мозък

Вторник, 28 Август 2018 / На предела
Областите в мозъка не са постоянни и между тях има голяма конкуренция   Човекът, който открива възможността на мозъка да се променя и подобрява работата си всъщност прави това докато се опитва да докаже обратното. През 70-те години на миналия век създателят на програмата Fast ForWord Ма [...]