Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

PISA: Българските ученици влошават резултатите си

Вторник, 03 Декември 2019 / В клас
169
  • pixabay.com

Един от големите проблеми на българското обазование е зубренето, смята образователният министър

 

Българските ученици влошават резултатите си. Това показва последното международно проучване ПИЗА (PISA). Оценяват се уменията на ученици от 79 държави и региони в три области - четене, природни науки и математика. В България в изследването са участвали 6900 ученици в 9 клас.

PISA изследва не просто знанието за четене и писане, но и как се прилага като умение - търсене на информация, откриване на противоречия. В тази област резултатът на българските ученици е значително под средният. За България той е 420 точки. Първи по среден резултат са децата в Китай с 555 точки.

 

Учениците по-трудно възприемат знанията по природни науки, показват резултатите от теста PISA за 2018 година.

Резултатите показват, че не се наблюдават и по-добри постижения по четене. Леко подобрение има по математика.

Резултатите показват, че по природни науки страната ни заема 424-то място през 2018 година в сравнение с 2015 година сме били 446-то място или спад от 22 места.

Една от причините за тези резултати е образователната ни система, която десетилетия наред е учила децата повече на теория и по-малко на умения, смята министърът на образованието Красимир Вълчев, цитиран от БГНЕС. Последните тестове показват резултати от обучението по старите системи. За да се види дали има ефект от новите системи, трябва да минат два обазователни курса, смята Вълчев.

Другата причина според министъра е способността на преподавателите да поднасят материала атрактивно, а не със зубрене и да изискват същото от учениците. В тази връзка повече ще се изисква от регионалните образователни инспекторати, които ще следят как се преподава, а не само дали учителят спазва точното разпределение на учебното съдържание за съответния ден и час.

 

Вълчев отбеляза, че от следващата година приоритетно ще се финансират онези училища, които залагат на иновативно обучение и създават подготвени кадри с умения, а не само на теория.

Програмата за международно оценяване на учениците (PISA) е разработена от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие през 1990-те години като периодично международно стандартизирано оценяване на 15-годишните ученици. Защо се провежда – за да определи доколко учениците са подготвени за съвременното общество на познанието.

В отговор на въпрос на БГНЕС Красимир Вълчев заяви, че все още не е ясно кой ще поеме функциите на зам.-министър Деница Сачева, която парламентът избра за социален министър.

 

Вижте още:

Всеки трети деветокласник е неграмотен

Граждански некомпетентни...

Тайната на успеха в училище





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

PISA, ПИЗА, обазование, учене, ученици, МОН, природни науки

StreetView

Стрийт арт: Паркът „Суперкилен“

Вторник, 29 Октомври 2019 / Места
Това място за отдих в Копенхаген е пример за градско развитие и културно включване   Това може би е най-обсъжданото ново градско пространство в Копенхаген. Отличителните червени настилки и дизайнерски елементи от много различни култури създават многообразно и интересно градско пространс [...]

Манастирът „Покров Богородичен“

Четвъртък, 12 Април 2018 / Места
Девическият метох в Самоков е действащ и до днес   Една от забележителностите на град Самоков е девическия манастир „Покров Богордичен,,. Манастирът е основан през 18-ти век от бабата на един от най – големите книжовници в нашата история Константин Фотинов. Преди да приеме [...]