Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Преместеното агресивно дете е свръхинтелигентно

Събота, 04 Февуари 2017 / В клас
2563
  • bnt.bg

Ученикът е имал по-високи очаквания от училището и учителите си

 

Третокласникът, заради който родители отказаха да пускат децата си в клас, е свръхинтелигентен. Това казва председателят на Държавната агенция за закрила на детето Офелия Кънева пред БГНЕС.

Индивидуалната оценка на 9-годишното дете от 19-то СУ "Елин Пелин" в София показва много високи интелектуални заложби у детето. Изводът на специалистите е, че момчето има по-високи очаквания от образователния процес и агресията се е отключила, тъй като не е било включено в него по адекватен начин.

Казусът с ученика възникна в края на януари. Поведението на детето беше станало опасно за съучениците му, които учеха в общината, учителите се оплакаха, че ги е замеряло със столове, а директорът на училището депозира оставка с настояване за намеса на образователното министерство. От МОН преместиха детето в ресурсно училище със съгласието на майката.

"Много е важно в такива случаи да имаме ясно очертан индивидуален подход към всяко дете. В конкретния случай това беше едно от обстоятелствата, които забавиха развоя на събитията, защото индивидуалната оценка не беше готова", обяснява Офелия Кънева.

По думите й тази оценка вече е факт и показва по категоричен начин, че детето има определено по-висока степен на интелигентност - над средната за страната за неговата възраст и по-високи очаквания от образователния процес.

"Съответно неангажирането му по адекватен начин предизвиква усещане на изолираност, което у всяко дете буди реакция на агресия в тази възраст", допълва Офелия Кънева.

„Основният конфликт на децата със силно изразена индивидуалност, често наричани хиперактивни, от съвсем ранна възраст, е въпросът за уважението и признаването на правото им на избор, тоест тези деца имат осъзнатост къде са, защо са, знаят каква им е целта, преследват я и който се опитва да ги отклонява вляво или вдясно, те се съпротивляват. И понеже имат таланти, които възрастните нямат, тези деца започват да създават травми на възрастните и става война, която е излишна и всъщност няма победител и победен, защото и двете страни са много наранени", обяснява специалистът Любов Миронова. (Лилави хоризонти). 

 

Още по темата:

Директор на училище депозира оставка заради проблемно дете 

За особеностите на съвременните деца: 

Озарената педагогика: Децата





Добави коментар


Добави
Loading ...
  • 1 -0
    С.Николова 04.02.2017 / 16:26

    И тъй като е интелигентно повече от средното ниво на интелигентност сред връстниците му за страната, е преместено в ..... ресурство училище. nКато чета това, се смея с глас. Нищо не се е променило в отношението към децата, като личности, от времето на соца, когато аз бях ученичка. Училище без отношение към учениците, че защо ли, та това е работен материал?! Оправданието - ниски заплати. Затова, да не се изненадваме от агресията в обществото, като цяло.


Автор

повече за автора

Ключови думи:

агресия, ученик, третокласник, 19 СУ, ДАЗД

StreetInside

Учени обмислят варианти за стартъп

Сряда, 04 Април 2018 / Кариера
  Всеки втори иска да види приложението на своя труд в практиката, но едва 13% ще търсят работа в частна компания   54% от младите хора, които се занимават с наука в България, са обмисляли начин идеята да стартират своя компания. Половината от тях признават, че нямат идея как, а [...]

Моите три думи за 2017 година

Вторник, 03 Януари 2017 / Кариера
Изберете това, което ще ви отведе към целите си и работете да ги постигнете   Не съм толкова добър в анализите, но вярвам, че новата година е възможност да отделим време за размисъл за това къде сме и къде искаме да бъдем. Един от любимите ми инструменти е да изберем три думи, които да [...]