Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Синьото училище в Ню Йорк

Неделя, 09 Септември 2018 / В клас
670
  • blueschool.org
  • blueschool.org
  • blueschool.org
  • blueschool.org
1 / 4

Защо е важно да насърчаваме творческото мислене в децата?

 

Креативността е царят в Синьото училище (Blue School) в Ню Йорк, което стартира през 2006 година като място за игра. Усещайки различия в начините, по които функционират училищата, групата Blue Man Group, която създава училището, се стреми да приложи своята любов и разбиране в развитието на образованието.

Като част от учебната програма децата от втори до осми клас се запознават с начини за рециклиране, учат се как да създават 3D модели на Ню Йорк и да поправят домашните уреди. Проблемите от реалния свят изучават с помощта на флаш карти.

Тази система на “динамично обучение” варира от 2 до 8 години. Независимо от възрастта им, децата се учат, че създаването и прилагането на нови идеи е критичен набор от умения.

“Изследванията показват, че насърчаването и изричното преподаване на социални и интелектуални умения в училище води до по-висока адаптивност,  способността за съвместно решаване на проблеми и иновативност, които са толкова изисквани от нашия бързо променящ се свят,” споделят създателите Синьото училище в Tech Insider.

Водещ въпрос за създателите на училището е "Какъв е най-добрият начин да подготвим нашите ученици за неизвестното бъдеще?" Като се основава на най-новите изследвания за обучение, необходимостта от сътрудничество и гъвкавост на работното място и ролята на социалната интелигентност, образователният модел цели да вдъхнови ученето през целия живот. Работата на учителите се фокусира върху майсторство, самостоятелност и социална интелигентност, творческо мислене. Ние вярваме, че равновесието между тези три области е необходимо в образованието, за да се помогне на децата да развият своя максимален потенциал, казват създателите на училището, посочват от училището.

По време на посещение в Синьото училище може би първо ще забележите радостните усмивки на учениците, защото това е общност, основана на „действията на добротата“.

Децата уважават съучениците си и се радват на взаимоотношенията си, независимо дали става въпрос за насърчаване на съученик да говори, когато е негов ред да представи история или да бъде част от дискусия за разликата между доказателства и предположения... Учениците разбират, че това, което правят, е част от тяхната отговорност като социални същества, тъй като действията им влияят на техните семейства, на съучениците им, на живота в квартала и на света като цяло.

Тъй като техните идеи и желания се зачитат, децата са склонни да се ангажират активно с обществени позиции и в същото време се учат да чуват гледната точка на другите. Целта е да развиването на творческото мислене в децата, учителите ги насърчават ги да проучват смислени въпроси от много гледни точки. Крайният резултат е, че учениците са способни да решават проблеми, да имат собствено мнение и разбиране на процесите в обществото.

 

Вижте още: 

Училището „Брайтуъркс“ в Сан Франциско

Училището „Стив Джобс“ в Амстердам

Гимназията "Рестад" в Копенхаген

Тайната на успеха в училище

 

 

Станете наш благодетел в Patreon 

Дарете на PayPal: office@streetwatch.bg





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

Синьото училище, Ню Йорк, образование, образователен модел, иновации, творческо мислене

StreetInside

Събуждането на третото око

Понеделник, 16 Януари 2017 / На предела
Как да разпознаете, че шестата ви чакра е отворена   Третото око, още познато като Окото на съзнанието, което се намира между веждите ви, е шестата чакра, която има много силни способности – счита се, че това е вашата връзка с духовното. Обикновено тази чакра става активна, когато [...]

Вдъхновяващото лидерство започва със "Защо"

Понеделник, 12 Септември 2016 / Кариера
Защо някои мениджъри могат да вдъхновяват, а други - не     През 2009г. Саймън Сайнек (+Simon Sinek) разви модел за вдъхновяващо лидерство, наричан "златният кръг на лидерството". Той твърди, че в тази схема се крие отговорът на въпроса защо някои организации и някои лидери са спо [...]