Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Бизнес ниша: Магазини без продавачи

Вторник, 05 Септември 2017 / Общество
883
  • xinhuanet.com
  • China Channel
1 / 2

Новината за автоматизирането на търговията отново идва от Китай

 

Влизаш, взимаш си продуктите, излизаш. Без досадни разговори, съобразяване с работно време или чакане на опашка. Плащаш с едно сканиране и продължаваш нататък. За някои може да звучи като кошмар, но за други това е бъдещето на търговията. Или поне за момента се оказва успешен бизнес в Китай, който изисква инвестиции, но пък се отплаща с ниски разходи и съответно по-високи печалби.
Поредната новина за това, че някои човешки дейности ще стават все по-излишни, дойде град Нанкин, където компанията „Сънинг Комърс груп“ отвори магазин без продавачи. Търговският обект разполага със система за разпознаване на лица, с която идентифицира клиентите. Влизаш, пазаруваш, а плащането става на входа автоматично чрез платежна система.

 

 

Първата автоматизирана услуга е предложена от онлайн търговеца на плодове „Бинго Бокс“, който открива 10 автоматизирани каси за пазаруване, разказва DigitalCommerce360. С нарастващата популярност на технологията за разпознаване на лица, софтуерът за бизнес разузнаване и мобилните плащания в Китай, онлайн търговците на дребно започват да излизат от интернет, като отварят магазини на самообслужване. Нещо като вендинг автомат, но в по-големи размери.

 

 

„Зонгшан Бинго Бокс“ е сред пионерите с над 10 открити магазина на самообслужване от юни 2016 г. насам. Потребителите сканират QR код на своите смартфони, за да влязат в търговското помещение и да бъдат проверени в регистрите за самообслужване с Alipay или WeChat Pay - две популярни китайски онлайн платежни системи. Продуктите носят етикети за безжична идентификация (RFID), като не се налага купувачът да сканира всеки елемент.

 

 

Компанията откри първия си магазин в Джоншан, китайски град с 3 милиона жители в южен Китай.

Първоначалната инвестиция в такъв бизнес може да не е малка, но оперативните разходи на един автоматизиран магазин са под една осма от тези в традиционните магазини. Разходите за една „търговска кутия“, включващи наем, труд, електричество, интернет и т.н., са около 2500 юана (375 долара) на месец. Но предприемачът си спестява контрола на отдели с човешки ресурси, заплати, данъци и осигуровки.

 

 

Като продължение на технологията компанията въведе пълна идентификация на личността чрез лицето на купувача, като тази в магазина в Нанкин. В недалечно бъдеще може да се очаква тази система да измести обичайните начини на пазаруване.

По данни на министерството на промишлеността и информационните технологии в Китай, в страната през 2016 г. са произведени 72 400 промишлени робота.

 

Вижте още: 

Роботи в ресторанта 

Илън Мъск привлече 27 млн. долара за създаването на невронна гривна 





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

магазин без продавач, автоматизирана система, роботи, Китай





StreetView

ЮНЕСКО включи 33 нови обекта в списъка на световното наследство

Четвъртък, 29 Юли 2021 / Места
Статутът на обект от списъка гарантира помощ, но много от обектите стават твърде притегателни за туристи   Праисторическа слънчева обсерватория насред пустиня. Десетилетна железопътна линия, преминаваща през две извисяващи се планински вериги. Удивителни скални рисунки отпреди 7000 годи [...]

Символът на Париж на 130 години

Неделя, 31 Март 2019 / Места
Айфеловата кула посреща по 7 млн. туристи всяка година   Айфеловата кула – символът на Париж и най-емблематичният френски монумент, ще отпразнува 130-я си юбилей на 31 март, съобщава Ройтерс, цитирана от БГНЕС.  Издигащата се на 324 метра над френската столица „Желязна [...]