Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Кои ядки за какво са полезни?

Събота, 19 Януари 2019 / Хранене и Здраве
630
  • unsplash.com

С някои от тях трябва да внимаваме

 

Ядките са вкусни и засищащи затова ги използваме, когато бързаме и трябва да хапнем или пък сме на диета. Оказва, че и при тях трябва да си поставим ограничения, за да не ни навредят.

Проучвания на изследователите от Кралския колеж в Лондон и Норвежкия университет за наука и технологии доказват, че ако добавим поне 20 грама ядки в менюто си, те могат да ни помогнат да намалим риска от различни видове заболявания. Когато приемаме определено количество ядки, ние се предпазваме до 30% от коронарна болест на сърцето, почти до 30% от рак и 15% от преждевременна смърт, цитира изследването scmp.com.

„Открихме, че приемът на ядки води до последователно намаляване на риска от много различни заболявания, което е силен индикатор, че съществува истинска връзка между консумацията на ядки и различните здравни проблеми“, коментира авторът на проучването, Дагфин Ауне, изследовател в катедрата по епидемиология и биостатистика в Лондонския колеж.

Въпреки, че ядките съдържат мазнини, те са полезни заради огромното количество фибри и протеини, които имат, помагат при затлъстяване.

Диетологът и учител по здравословно хранене Мишел Лау ни съветва да консумираме по време на диетата не повече от една шепа ядки, за да не жертваме добрия резултат. Диетологът дава съвет и затова, че ядките трябва да са сурови, без сол и захар.

 

Едни от най подходящите ядки за нашия диетичен режим са:

 

- Бадеми можем да ядем до 30 г на ден. Бадемите съдържат повече фибри и витамин Е, отколкото всяка друга ядка. Витамин Е е антиоксидант, помага за намаляването на теглото и лошия холестерол. Подобряват работата на мозъка и влияят на дълголетието.

 

Някои витамини могат да бъдат опасни: Витамин Е

 

- Бразилските орехи са особено модерни напоследък, тъй като са богати на селен и антиоксиданти и имат роля в профилактиката на ракови и сърдечни заболявания. Те имат високо съдържание на фибри и полезни мазнини, които имат съществено значение при детоксикация и влияят върху функцията на щитовидната жлеза и контрола на възпалителните процеси в организма. Но е много важно да се приемат в ограничени количества, защото предозирането със селен е опасно.

 

Внимавайте с минералите: Селен

 

- Кашуто съдържа най-малко мазнини в себе си и това помага за диетичния режим на всяка дама, полезно е за диабетици. Понижава нивата на лошия холестерол и стимулира производството на добрия.

 

- За да набавите протеин диетата си похапвайте фъстъци. Фъстъците са полезни и при хора, които имат нисък брой тромбоцити.

 

- Шамфъстъците ни набавят необходимите полифеноли и флавоноиди, когато сме на диета. Те съдържат в себе си калий, витамин В6, мед и манган. Когато ги консумираме по време на диетичен си режим, те ни дават чувство на ситост и по този начин намаляваме калорийния прием през деня. Тези ядки също оказват благоприятно действие върху хората с диабет и високо кръвно.

 

Някои витамини могат да бъдат опасни: Витамин А

 

- Пекан или американски орех. Тези ядки съдържат повече от 19 витамина и минерала, доказано, е че също контролират лошия холестерол. Влияят и благоприятно върху нашия диетичен режим, тъй като съдържат магнезий, антиоксиданти и манган.

 

- Орехите са едно от най-добрите средства за изчистване на свободните радикали в организма.

 

За хората с алергии се препоръчва използването на разнообразна диета, богата на пълнозърнести храни, протеини, плодове и зеленчуци, като вместо ядки в менюто трябва да присъстват различни видове семки.

 

Вижте още: 

Крале от ядки

Мюсли – здравословното може да бъде и вкусно

Храни за мозъка





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

ядки, хранене, антиоксиданти, диета

StreetInside

Как да сме на върха на финансовата вълна

Вторник, 27 Декември 2016 / Кариера
Веднага след като получите голяма сума пари, около вас се появяват много хора, които се опитват да ви накарат да ги похарчите   Тези правила за това как да се справим с парите не са просто съвети за подобряване на качеството на живота. Ако искате да имате пари, те трябва да бъдат запомн [...]

Промяната е единствената константа

Вторник, 08 Ноември 2016 / Към себе си
Продължавайте търсенето докато не осъзнаете както положителните, така и отрицателните страни на това, което се случва   Всички сме чували сентенцията, че промяната е единственото сигурно нещо, освен смъртта и данъците, разбира се, като за повечето от нас това се превръща все повече и по [...]