Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Кои ядки за какво са полезни?

Събота, 19 Януари 2019 / Хранене и Здраве
584
  • unsplash.com

С някои от тях трябва да внимаваме

 

Ядките са вкусни и засищащи затова ги използваме, когато бързаме и трябва да хапнем или пък сме на диета. Оказва, че и при тях трябва да си поставим ограничения, за да не ни навредят.

Проучвания на изследователите от Кралския колеж в Лондон и Норвежкия университет за наука и технологии доказват, че ако добавим поне 20 грама ядки в менюто си, те могат да ни помогнат да намалим риска от различни видове заболявания. Когато приемаме определено количество ядки, ние се предпазваме до 30% от коронарна болест на сърцето, почти до 30% от рак и 15% от преждевременна смърт, цитира изследването scmp.com.

„Открихме, че приемът на ядки води до последователно намаляване на риска от много различни заболявания, което е силен индикатор, че съществува истинска връзка между консумацията на ядки и различните здравни проблеми“, коментира авторът на проучването, Дагфин Ауне, изследовател в катедрата по епидемиология и биостатистика в Лондонския колеж.

Въпреки, че ядките съдържат мазнини, те са полезни заради огромното количество фибри и протеини, които имат, помагат при затлъстяване.

Диетологът и учител по здравословно хранене Мишел Лау ни съветва да консумираме по време на диетата не повече от една шепа ядки, за да не жертваме добрия резултат. Диетологът дава съвет и затова, че ядките трябва да са сурови, без сол и захар.

 

Едни от най подходящите ядки за нашия диетичен режим са:

 

- Бадеми можем да ядем до 30 г на ден. Бадемите съдържат повече фибри и витамин Е, отколкото всяка друга ядка. Витамин Е е антиоксидант, помага за намаляването на теглото и лошия холестерол. Подобряват работата на мозъка и влияят на дълголетието.

 

Някои витамини могат да бъдат опасни: Витамин Е

 

- Бразилските орехи са особено модерни напоследък, тъй като са богати на селен и антиоксиданти и имат роля в профилактиката на ракови и сърдечни заболявания. Те имат високо съдържание на фибри и полезни мазнини, които имат съществено значение при детоксикация и влияят върху функцията на щитовидната жлеза и контрола на възпалителните процеси в организма. Но е много важно да се приемат в ограничени количества, защото предозирането със селен е опасно.

 

Внимавайте с минералите: Селен

 

- Кашуто съдържа най-малко мазнини в себе си и това помага за диетичния режим на всяка дама, полезно е за диабетици. Понижава нивата на лошия холестерол и стимулира производството на добрия.

 

- За да набавите протеин диетата си похапвайте фъстъци. Фъстъците са полезни и при хора, които имат нисък брой тромбоцити.

 

- Шамфъстъците ни набавят необходимите полифеноли и флавоноиди, когато сме на диета. Те съдържат в себе си калий, витамин В6, мед и манган. Когато ги консумираме по време на диетичен си режим, те ни дават чувство на ситост и по този начин намаляваме калорийния прием през деня. Тези ядки също оказват благоприятно действие върху хората с диабет и високо кръвно.

 

Някои витамини могат да бъдат опасни: Витамин А

 

- Пекан или американски орех. Тези ядки съдържат повече от 19 витамина и минерала, доказано, е че също контролират лошия холестерол. Влияят и благоприятно върху нашия диетичен режим, тъй като съдържат магнезий, антиоксиданти и манган.

 

- Орехите са едно от най-добрите средства за изчистване на свободните радикали в организма.

 

За хората с алергии се препоръчва използването на разнообразна диета, богата на пълнозърнести храни, протеини, плодове и зеленчуци, като вместо ядки в менюто трябва да присъстват различни видове семки.

 

Вижте още: 

Крале от ядки

Мюсли – здравословното може да бъде и вкусно

Храни за мозъка





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

ядки, хранене, антиоксиданти, диета

Street of Hope

Играчките – между желанието да имаш всичко и желанието да имаш наистина

Петък, 17 Юни 2016 / Родители
Отговорът на въпроса как да научим децата да ценят нещата си минава през много препятствия, но стига до здравословната липса     Един от капаните, в който попадат немалка част от родителите, е неумението да преценят кога и колко често да купуват играчки и по какъкв начин да стопи [...]

В утробата

Петък, 24 Март 2017 / Родители
Как протича животът на бебето преди да дойде при нас      Формирането на една личност не започва от денят на раждането, а доста преди това. Когато поемаме първата глътка въздух, голяма част от нашите характеристики са вече формирани. Това, което се е случило през деветте месе [...]